Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Waar haal jij het materiaal voor de 6 mm leiding?
Hier bij mijn DS garage hebben ze het ook geprobeerd maar de conclusie was met hun materiaal ging het niet.
Dit omdat er bij de DS vrij kleine bochten in zitten,en dan ” knakt de leiding”
Of scheurt na korte duur.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik heb het van twee Verschillende levaranciers gehad, en ik heb eens van iemand anders hetzelfde verhaal gehoord.
Na een stuk of vijf keer ben ik er maar mee opgehouden die leidingen te maken.
Maar als jullie zeggen dat het wel kan ben ik benieuwd wat ik fout doe, en ja ik monteerde het beugeltje aan de regelaar ook.
O ja 1) sorry dat het niet helemaal on topic is.
O ja 2) mooi dat hij het weer doet, lekkages zoeken is meestal makkelijker dan storingen
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Erik, wat je ‘fout’ doet (niet echt fout dus maar wel de oorzaak) is dat je er geen gereedschap voor hebt.
De 6,35 (niet 6) mm leiding kan alleen verwerkt worden met een speciale buigtang. Dan kun je alle benodigde bochten maken. Toegegeven: heel tijdrovend en zwaar werk, maar met die buigtang kan het wél.
Wij hebben een andere, maar deze lijkt er een beetje op:
Overigens plaatsen wij ook weleens een flexibele HD-leiding tussen pomp en HD-regelaar. Die laten we speciaal maken (krimpen). Veel duurzamer en kan nooit meer slijten door trillingen en schuren tegen metaal.
P.S. Het verbaast mij overigens dat een DS garage zo’n tang niet heeft. Kan ‘t me eigenlijk haast niet voorstellen….
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
En zo leer je elke dag weer wat, dank je!
Waar kan ik zeggen dat ze zon ding moeten kopen als ik jarig ben?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Hmmm… volgens mij hebben wij hem via de grossier besteld. Gewoon opgebeld en gezegd: “Wij motte 6,35mm leidinge kenne bùigûh, hebbie daar een tool voâh?”
Maar wellicht zit hij ook in het CitroWorld assortiment, net zoals de leidingfelsapparaten.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D