Ja dat is waar Maurice,
Ik heb trouwens gister even een accugehaald kan ik meteen een (beeld ) krijgen wat ik nog werkend moet maken
Vandaag weer even bij de Kreukelien geweest en de ze is uiterlijk vrijdag klaar, dat is dusi ets langer dan gehoopt maar het komt ook wel weer mooi uit voor de citroen garage voor de volgende stap.
De accu is 44 ampère dat inbedt veel voor zo’n klein wagentje of hoort dat?
Ben heel benieuwd. Houd je de boel straks goed in de tectyl om de voorkomen dat ze straks weer net zo hard verder roest?
Ik weet niet wat normaal is voor een 2-pits Visa wat betreft de accu. Anderen ongetwijfeld wel!
Totaal aantal Berichten: 5481
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Welkom hierzo!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
44Ah heb ik overal in zitten…
In de blauwe “kluwer” vraagbaak (1981) staat 35Ah genoemd.
Da’s dan vast het minimum
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
De 44ampère accu past dus het zal inderdaad wel zo zijn.
Wees niet bang
Ze krijgt heus een behandeling tegen roest, ml of tectyl daar ben ik nog niet over uit
Weet iemand een handrem kabel te vinden? want er zitten droogte scheuren in en dat is afkeur…
En remblokken zijn die hetzelfde als Peugeot 205?
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Tada;
http://ctaservice.nl/c-1319-visa.aspx?ProductTypeFilterID=119
Heel goed,dat is hem alleen niet op voorraad !
Ik ben ook is gaan neuzen waar ik m’n dorpel vandaan heb gehaald
http://www.winparts.nl/637/remsysteem/remkabels-
Is dit imitatie en is het dan slechter of maakt het niets uit?
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Dat is ‘m wel ja, alleen is mij niet duidelijk of je daar 1 of 2 stuks krijgt…
Dat ze hem bij CTA (de Graaff) niet op voorraad hebben zegt niets hoor, kunnen ze vast zo bestellen.
Handremkabels schijnen alleen afkeur te zijn als je de buitenmantel kunt breken en de buitenmantel dus niet meer uit één stuk bestaat, althans dat wist men mij bij Citroëngarage van Beers in Hilversum te vertellen.
Ik stond natuurlijk met mijn oren te klapperen (dat wil nog niet zeggen dat IK het vertrouw…)
Ik wacht dan nog even met de kabel tot het oordeel van de keurmeester. die hem gaat opknappen dus ben benieuwd wat hij er van vindt.
Vind het inderdaad ook wel erg soepel bij van Beers’ ( klapper klapper inderdaad)
Schijven zijn al wel binnen 17.50euro en gloednieuw alleen nog de blokken zien te ritselen maar die kan je bij elke(citroen/Peugeot ) garage wel krijgen
Lijkt me.
Dankje Maurice
Volgens mij heeft de keurmeester over de handremkabel (links als ik mij niet vergis) gezegd dat de buitenmantel gebroken was. En daarom dus afkeur. Ik weet niet of de uitleg ook nog op het lijstje stond, maar hij heeft het mij wel zo uitgelegd. Ik denk dus niet dat je aan een nieuwe handremkabel ontkomt. Gelukkig kosten ze niet de hoofdprijs
Oow oké, op het lijstje stond alleen scheur maar niet doormidden…maakt niet uit dan wordt het gewoon besteld zal vandaag is bellen.
Vandaag heb ik haar gezien en morgenochtend is ze klaar EINDELIJK !
Foto’s volgen
verkaadje schreef:Vandaag heb ik haar gezien en morgenochtend is ze klaar EINDELIJK !
Foto’s volgen
Ik vind het briljant dat Kreukelientje opgeknapt wordt. Ik heb haar destijds ‘ontdekt’ bij garage Knopper en samen met Toeters en Bellen nog een andere Citroen-idioot gekocht. Helaas is het er bij ons nooit van gekomen haar op te knappen, dus hulde, hulde, hulde dat je er werk van maakr. Ik kan niet wachten haar een keer rond te zien rijden!
Ik zal eens kijken of ik wat oude foto’s uit 2001 heb, die ik kan plaatsen.
Maurice
echt leuk, ik woon vlakbij het oude adres van knopper. Ik kwam al bij knopper( utrecht) voor dat ik kreukelientje in bezit had, ik heb zelfs naar visa`s lopen zoeken met hem!!
toch bijzonder dat ze dankzij mij de weg op komt. Het had ook ander voor dr afkunnen lopen….
ik kijk uit naar je foto`s Maurice