Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Wat ik wél denk is dat de originele ontsteking veel preciezer is. De ontstekingshoek die je met de nokken op het vliegwiel en de sensoren bereikt is veel nauwkeuriger dan je ooit met een 123 zou kunnen bereiken.
Waar ik persoonlijk “spijt” van heb is dat ik geen 123-EVO heb laten monteren, deze heeft namelijk vacuümvervroeging, welke ook op de originele onsteking zit. (de 123-uni vervroegt alleen door een bepaald toerental ingestelde curve)
Niet dat ik het merk, mijn visa loopt immers ook gewoon 130…
Qua zuinigheid valt er misschien wel wat te winnen, want bij gebruik in Nederland rij ik er gewoon 1:20 mee.
Reken wel op zo`n 500 euro ombouwkosten.
Je kunt ook altijd nog even contact opnemen met Ron v/d Berg van Eendimport in Kraggenburg, is een heel handige kerel!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Een 123 evo met vacuum levert dat voordeel op?
mijn verbruik ligt ongeveer 1/15 dus mwa wel aantrekkelijk. ik hoop dat ze dan betrouwbaar word:P
eendimport zal inderdaad wel het adres worden
hopen dat ik het haal
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik durf niet te zeggen dat het écht voordeel oplevert. Onze eendenspecialist had al ervaring met visamotoren & 123-UNI, en vertelde me dat hij het verschil niet merkte. Of je moet al met Ethanol of aardgas aan de slag gaan zei ie.
Dus ik heb een UNI laten monteren, maar achteraf zeg ik toch dat ik voor een paar tientjes meer ook een EVO had gehad…
Het komt dus op tientjes aan, dus zeg ik nuuuuuu : EVO.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Dan word het een EVO,
wel sparen maargoed, In de wintermaanden weer wat te doen. als ik mag rijden
ff uitzoeken wat handig is voltarief is ook zowat aangezien ze geen pekel mag zien.
gek genoeg starte ze vandaag in een keer….. kon er alleen eventjes van genieten al wetend dat als ik het morgen probeer dat het dan moeilijk gaat.
kuren maargoed
Ik heb een tip gekregen van de Club en dat is dat mijn vacuumvervroger mogelijk stuk is of stuk aan het gaan is. ik merkte al dat hij soms in hoge toeren kneep. Help!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Daar heb je dat slechte starten alleen nog niet mee opgelost…
16 November hebben we een technische dag met de club en is het thema ontsteking, het wordt gehouden bij Jaques Moonen in Drunen-Elshout.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
toch maar langsgaan wel een heeeel stuk rijden.
slecht starten is maar af en toe…. het is niet of wel verschilt echt per dag
dynamo heeft t ook begeven accu is praktisch nieuw
en laad niet meer bij steeds langzamer starten en klik zelfs toen ik stukje reed. gek genoeg doet verlichting dan wel
hmm.
Vandaag de poging gedaan om het te starten.
Resultaat
Geen vonk
Geen natte bougie
Dus.. Ik carburateur nakijken probeer in er te blazen met een losse slang en potdicht zal dus weer open moeten.. Maar dat kan ik zelf nog wel
Geen vonkt tja bobine is laatst vervangen. En ong 2 weken geleden deed ie het nog…
Help voordat ik haar weg moet slepen
123evo komt dichterbij nu het geld nog
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Geen vonk:
- Heb je de condensator mee vervangen met de bobine? Die wil ook wel stuk gaan of moe worden.
- Slechte massa. NB In dit geval kan er soms ineens een tijdje niks aan de hand zijn omdat door een vonkboog een tijdelijke verbinding is ‘gelast’.
- Vanwege dat slechte starten: klopt de elektrode-afstand? Te krap of te wijd kan leiden tot slecht startgedrag, niet meteen na de start toeren willen maken, inhouden, uitvallen enz.
Verstopte carburateur:
- De ingang zit zelden verstopt. Blijft de vlotter misschien hangen op het hoogste punt? Dan sluit de naald en komt er ook geen benzine meer in.
- Als de ingang/zeef verstopt zit dan komt er érg veel rommel binnen en zal er verderop ook van alles verstopt zitten. In dat geval alle sproeiers en alle kanaaltjes doorspuiten/blazen. En daarna een filtertje tussen pomp en carb. plaatsen om te voorkomen dat je na 30km opnieuw met een verstopping zit. De troep is dan waarschijnlijk het gevolg van corrosie in de leidingen/tank of van vergruizende slangen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Van een condensator wwet ik niks af ( is dat mischien dat zwarte doosje waar een rode draad naar de bobine loopt?
slecht starten komt meer omdat ie niet meteen vonkte soms moest de accu bijna leeg om een keer aan te slaan. maar als die het deed had ik alle pk`s
de Carburateur heeft idd een hangend vlottertje want de tank en slangen plus de filter zijn 200km geleden vernieuwd door eerder problemen met verstoppingen.
blijft zoeken bij de elektronica
Bedankt voor de Tip!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
De condensator is een cilindervormig onderdeeltje van ongeveer 3x1 cm. Bij een 2cv-blok hangt die onder het ontstekingshuis. Bij elektronische ontsteking is ie volgens mij afwezig.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik moet antwoorden schuldig blijven, ik heb absoluut geen verstand van ontstekingsmaterie v/d tweepitter
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
In de olyslager vraagbaak van de Visa staat een keurig doormeet schema van de ontsteking. Gewoon stap voor stap doen dan zie je waar het fout zit.