Xsara radio rd3
CitRoel
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Gepost: 05 januari 2013 08:51 PM

Hallo,

In mijn Xsara zit een rd3 die verder goed werkt alleen de cdspeler niet. Nou wil ik, voor ik iets anders ga proberen, de radio eruit halen en bekijken waarom ie het niet doet. Ik heb het vermoeden dat het motortje niet draait. Ik heb er alleen geen code van dus durf ik ‘m niet los te koppelen. Iemand ideeën?

Profiel  

beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1825

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 06 januari 2013 02:43 PM
  [ # 1 ]

roel, radio heeft geen code nodig als je hem ontkoppelt, alleen als je een rd3 radio koopt van iemand anders, dit is de anti diefstal code, bij aansluiting hoor je dan iederekeer een luide piep in je speakers. het probleem met de cd speler, is een nuke van de rd3, dus een andere kopen heeft geen zin, want die hebben het ook, neem aan dat je probleem is dat ie ook niet de cd naar binnen trekt, of wel erg traag, en dus niet in zijn geheel waar door ie niet afspeelt. ik had dit ook, heb toen een nieuw cd-loopsysteem besteld, kost iets van 70euro, en is in half uurtje vervangen. radio eruit, frontje losschroeven 4x aan zijkant. bedradings strip voor zichtig eruit trekken, zodat je het front er helemaal af hebt,  schroef(en) deksel verwijderen. deksel weg nemen. achterop zitten schroeven op iedere hoek 1, en op het front zitten er ook 2, je han nu het gehele loopwerk voorzichtig op tillen, er zit aan de onderkant ook zo,n bedradings strip. om bouwen is in omgekeerde volgorde. er staat ergens op het forum nog een artikel van mij daar staat het adres op, van reperateur, je kan natuurlijk ook je gehel radio brengen/opsturen, er komt dan iets meer bij, voordeel van dit alles is wel dat je alle bedieningen behoud zonder teveel kosten.

Profiel  

CitRoel
> 300 berichten
RankRankRank

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Gepost: 06 januari 2013 03:32 PM
  [ # 2 ]

Beremans bedankt! Ook voor je pm.

Mijn probleem is volgens mij niet dat de cd niet erin gaat. Hij schuift er vlot in maar daarna gebeurd er niks, je hoort ook niks. Ik verdenk eigenlijk het motortje of de aandrijving.
Maar nu ik weet dat ik de radio er zonder problemen uit kan halen ga ik kijken wat er mis mee is. En dan maak ik zeker gebruik van het adresje wat je me gepmd hebt. En ik wil een aansluiting voor een mp3 speler eraan maken, dit moet kunnen aan de ingang van de wisselaar.

Profiel  

beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1825

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 06 januari 2013 08:20 PM
  [ # 3 ]

roel wat je nog even kan proberen, als je de cd erin hebt gestopt, hem met een creditkaart nog even een duwtje geven, kan ook zijn dat ie net het laatste stukje niet red,

Profiel  

CitRoel
> 300 berichten
RankRankRank

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Gepost: 24 januari 2013 03:42 PM
  [ # 4 ]

Ik heb geprobeerd om ‘m aan te duwen maar dat geeft geen verbetering. De radio is inmiddels gedemonteerd en met de bovenste plaat eraf kan ik zien dat de cd goed ingevoerd wordt, gegrepen maar daarna gebeurd er niks. het motortje gaat niet draaien. In plaats van verder te repareren ben ik op marktplaats gaan kijken voor een andere radio, past een Xsara picasso radio ook? Ziet er bijna hetzelfde uit, als ik die via de dealer kan laten “paren” met m’n auto…

Profiel  

CitRoel
> 300 berichten
RankRankRank

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Gepost: 26 januari 2013 01:44 PM
  [ # 5 ]

De Xsara picasso radio past en werkt helemaal. Alleen “bliept” ie er natuurlijk doorheen, dat verwachte ik al. Iemand een idee wat het kost bij de dealer om ze te “paren” ? Als me dat echt te gek wordt kijk ik wel of ik onderdelen kan gebruiken om m’n eigen te fixen… (waar ik ook nog een onderdeeltje van heb laten af fikken)

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7774

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 26 januari 2013 02:28 PM
  [ # 6 ]

Je kunt ook proberen het cd-loopwerkje over te zetten uit de ‘nieuwe’ naar de ‘oude’ radio. Heb ik al twee keer met succes gedaan bij een RD3 die geen cd’s meer bliefde.

Een garage zal zo’n software-ingreep het niet voor niets doen vrees ik, tenzij je een vaste klant bent.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook