Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Haha dat komt dus doordat de kap mist
Gaat dus helemaal goed komen!
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dank je, Frank!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Arjan, je wilt niet weten wat je aantreft als je een keer de motorkapscharnieren demonteert!
Met name het stapeltje vulplaatjes.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik weet alweer genoeg
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
APK kwam er vandaag niet meer van, wordt morgenochtend.
Daarna de onthoofding.
Ik had het volgende Plan Van Aanpak in het hoofd:
. koelsysteem aftappen en radiateur demonteren om beschadiging te voorkomen
. uitlaatspruitstuk loshalen en iets naar voren trekken, hiervoor moet ws. de smeerolietoevoerleiding naar de turbo los, welke kant is het slimst, de galerijkant of op de turbo?
. inlaatspruitstuk en waterpomp op de kop laten zitten en mee eruit tillen, waterpomp vertoont nu geen gebreken en wil ik eigenlijk niet loshalen.
Of zijn andere methoden beter/sneller/slimmer?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
aan de turbo kant losmaken. andere kant is drama. waterpomp vast laten zitten idd.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Wat voor afdichting zit er eigenlijk aan de turbokant van die leiding?
Pakking, koperen ring of nog iets anders?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Rene, als je de radiateur uit je auto hebt en je de bovenste motorsteun losmaakt kan je de motor naar voren laten kantelen. Dan kun je vrij goed bij de banjobout waarmee de smeerolieleiding van de turbo ACHTER op de motor vast zit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
vrij goed… understatement…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Had zelf het idee daar ook wel redelijk bij te kunnen door het brandstoffilter weg te halen.
Heb gelukkig geen handen als kolenschoppen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik sleutel al meer dan 30 jaar aan allerlei Citroëns, wel altijd m’n eigen auto’s.
Soms ben je net een gynaecoloog, blind opereren door een brievenbus!
Ook zo’n heerlijke k**-klus, kleppen stellen van een GS/GSA.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik laat zowel de turbo als de radiateur in de auto zitten.
Weet niet meer of ik het uitlaatspruitstuk loshaal, of die van de turbo los.
Denk ook om de smeerleiding die tussen blok en kop zit achter de waterpomp.
Als je wilt vlakken moet wel de waterpomp eraf, net zo als alle andere lossen delen.
En goed naar scheuren kijken (ik weet het ik ben eigenwijs )
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Vanmorgen een APK laten uitvoeren.
Was een beetje angstig voor de roetmeting, maar die werd glansrijk gehaald, k-waarde 0,84 terwijl 3 de afkeurwaarde is.
Nog te verhelpen zaken:
. ruitenwisserblad, ws. omdat het raam nog niet goed schoon gemaakt is na plaatsing, anders even een ander blad erop
. ontbrekende delen, zoals stoelen, gordels, achterbumper en motorkap
Op dit moment alleen de bestuurdersstoel geplaatst.
Gelukkig geen onoverkomelijke zaken.
Nu eerst de kop eraf!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Stand van zaken tot nu toe.
. V-snaren van waterpomp en dynamo losgenomen
. koelsysteem afgetapt, kwam mooi groene koelvloeistof uit en geen bruine drab oid
. slangen los van radiateur, waterpomp en achterkant kop
. ventilatoren en radiateur verwijderd, sleutelt een stuk makkelijker daardoor, radiateur krijgt meteen een in- en uitwendige reinigingsbeurt
. smeerolieleiding aan turbokant losgehaald, is goed bereikbaar als inlaatspruitstuk weg is; banjobout onder inspuitpomp is ook wel bereikbaar, maar kreeg sleutel 24 er niet dusdanig op dat je knap kracht kan zetten
. verstuiverleidingen en lekleiding verwijderd
. alle elektrische aansluitingen op kop losgehaald
. turbo los genomen van uitlaatspruitstuk, rust nu op een klos hout op dwarstraverse
Morgen nog het kleppendeksel, de tuimelaaras en de kopbouten en dan kan de kop eraf, compleet met waterpomp, uitlaatspruitstuk en verstuivers.
En dan even bepalen of de kop nog gevlakt moet worden.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Olie leiding naast waterpomp?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>