Totaal aantal Berichten: 10362
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bouwvakker! Maar mooi dat het zo lukt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9438
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Bouwvakker, omdat ik metselzand op voorraad heb staan?
Juist daarvoor gekozen, omdat het wat grover is dan de aarde die je uit de tuin spit.
En het is schoon zand.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 10362
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Was ook maar een geintje. Maar dit soort trucs zijn natuurlijk wel handig. Verdund zoutzuur had misschien ook gekund.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9438
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Heb ik ook staan.
De reinigingstruc met zand of fijn scherp grind werd in het verleden ook wel gebruikt om stalen brandstoftanks aan de binnenzijde schoon te maken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9438
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ondertussen ruim 4000 km gemaakt met de oude grijze dame.
Er zijn wel wat zaken aan het licht gekomen, die aangepakt moeten worden.
Als eerste, bij een bocht naar rechts komt er een grommend geluid uit het vooronder, dit is bij een korte bocht bij relatief lage snelheid of bij lange bochten op hogere snelheid.
Het doet zich ook voor bij diep inveren, na een verkeersdrempel bijvoorbeeld.
Dacht eerst aan losgelopen wiel of een aandrijfas die rottig doet, maar dat bleek niet het geval.
Heb nu het idee dat de linker aandrijfas protesteert, omdat het blok teveel naar links ligt/leunt.
Bij rechter bochten krijgt het blok een G-kracht naar links en bij diep inveren worden de aandrijassen korter.
Heb in januari zowel de motorsteun rechtsonder vervangen en de aandrijfassen vervangen door andere.
Vandaar nu mijn vraag, hoe hoort het blok in zijdelingse richting te hangen?
De voet van de rechter motorsteun heeft slofgaten in zijdelingse richting, dus die kan ik meer naar rechts verplaatsen.
De linker baksteun heb ik 2 jaar terug al vervangen en toen geen vulringen o.i.d. aangetroffen.
Ik hoor graag!
Ten tweede, altijd nog luchtproblemen bij een start na een langere stilstand.
Tijdens de voorjaarsrit van de CX-club hierover gesproken met 1 van de leden van de TC.
Die adviseerde mij de O-ringen om de asjes van de hefbomen op de inspuitpomp te vervangen.
En de keerring op de pompas.
Deze laatste al gecontroleerd, is nog dicht.
Dus het deksel van de pomp te lichten, iemand al ervaring hiermee?
Begreep dat je de hefboom om bij koude start het toerental te verhogen in het deksel kan laten zitten, maar hoe zit het met de andere?
Ten derde, de rechterkant van het subframe wordt weer vettig van olie.
Distributiedeksels er maar even af gehad om te kijken of de vervangen krukaskeerring de boosdoener was.
Dus niet, alles droog er achter.
Blijken er druppels aan de onderkant van de oliepomp te hangen ter hoogte van een naad.
Oliepomp opnieuw verpakken, kan dat zonder de distributie los te halen?
En wat is het pakkingmateriaal, een echte pakking of vloeibare?
Gister op CM nieuwe ruitrubbers voor de voordeuren gescoord.
Zijn we ook weer af van het gefluit uit de bovenste hoeken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 10362
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
René, ik heb het idee dat het geluid van je rechter voorwiellager komt. Ik heb het ook gehad. Als het lager iets speling heeft hoor je dat het eerst als het lager minder belast wordt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9438
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Lagers zijn goed, zijn al vervangen.
Is trouwens niet alleen een geluid, maar ook een trilling.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 10362
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ah, ok.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
De voet van de rechter motorsteun heeft slofgaten in zijdelingse richting, dus die kan ik meer naar rechts verplaatsen.
Deze slotgaten zijn zo minimaal van afmetingen dat vlgs. mij deze geen invloed zullen geven op de zijdelingse positie van het motorblok.
Ik zit toch te denken aan wat brakke draagarm lagers of toch een rotte aandrijfas gemonteerd.
Succes met zoeken
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/185911/
staat een uitleg van de pompdeksel, jammer genoeg nu zonder fotos.
weet je zeker dat de linker vast geklikt is?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9438
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Hier staan wel foto’s.
http://www.forum-auto.com/pole-technique/mecanique-electronique/sujet367232.htm
Maar ik krijg geen goed beeld hoe de as van de hefboom, waaraan de gaskabel zit, in de pomp vast zit.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het asje leunt aan de onderkant tegen het dekssel. aan de bovenkant komt dat tonnetje erop en de gashevel zodat ie niet naar beneden kan.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9438
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Maar zit de as van de gashefboom in de pomp ook ergens aan vast?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja aan die grijze unit die aan de hefboom naar beneden vast zit:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9438
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dit kan dus niet verder los?
Dus de O-ringetjes op de as “in site” vervangen?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986