18 van de 35
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
René‘s vieille dame grise: gedoneerd aan het CX-clubmagazijn
PeuCitro
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 17-01-2014

- BX 19 TZD AUTOMATIC
Gepost: 22 juni 2014 11:40 PM
  [ # 256 ]
René Jongejan schreef:

Ga ik uiteraard eerst doen, van 4 velgen moet ook nog de band af.

@ joehoe, bedoel je deze? http://www.velgenexpert.nl/

Ja dat is ‘m.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 24 juni 2014 01:37 AM
  [ # 257 ]

Ik zou ook eens informeren bij D’oro. Ik Rolling Eyes  dacht dat als je daar met 4 velgen aankomt, je ze kan omruilen….....? Ik weet niet hoe duur hij is met blokjesvelgen.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 september 2014 01:32 PM
  [ # 258 ]

Lang niets gepost, maar nu toch even weer een vraag.

Ik krijg steeds meer last van een flippende toerenteller.
Het lijkt of die stoorsignalen oppikt van buiten, de teller gaat dan spontaan zwiepen.
Dus meer aangeven dan het werkelijke toerental, maar nooit minder.
Een soort van gesuperponeerde signaal aangeven dus.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Tijdens het groot onderhoud begin van dit jaar destijds de opnemer + kabel vervangen door een onbeschadigd exemplaar en toen lang geen vreemd gedrag gezien.
Maar nu lijkt het wel steeds erger te worden, het verschijnsel doet zich trouwens niet continu voor.
Komt dit stoorsignaal van onder de kap, kan ik me eigenlijk niet voorstellen bij een diesel, of van buiten de auto?

Bij m’n XM TD zaliger reageerde de toerenteller overigens op binnenkomende GSM-signalen, als ik mobiel gebeld werd in de auto, ging de toerenteller in het rood.

Iemand enig idee?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 september 2014 01:40 PM
  [ # 259 ]

Heb je de sensor al schoongemaakt en gekeken of de afstand tot het vliegwiel correct is? Met name het schoonmaken kan helpen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 september 2014 02:18 PM
  [ # 260 ]

Sensor is in februari jl., zo’n dikke 8.000 km terug, volledig schoongemaakt gemonteerd.

Afstand van de sensor tot het vliegwiel kan je naar mijn idee niet stellen, het bevestigingsoortje zit namelijk vast aan de opnemer.
Of het boutje zou losgekomen moeten zijn.

Moet binnenkort toch wat zaken aanpakken, zal de sensor dan ook even loshalen en kijken of er sprake is van vervuiling.
Vind het toch wel reemd dat ie bij vervuiling meer zou gaan aangeven i.p.v. minder.
Volgens mij telt ie tandjes van het vliegwiel en bij vervuiling zou ie dan tekort tellen, dus lager aangeven.
Of denk ik verkeerd?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 24 september 2014 08:42 PM
  [ # 261 ]

Volgens mij reageert de BDP sensor op een “missende” tand. Op dat moment “weet” de sensor dat er een X-aantal tanden voorbij zijn en er dus één omwenteling geweest is. Vuil en/of een slecht contact lijken me de oorzaak van het niet juist functioneren van de sensor en daardoor dus ook de toerenteller.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 september 2014 09:43 PM
  [ # 262 ]

Het gekke is, vanmiddag op de terugweg eigenlijk weer nergens last van.

In het geval van vervuiling verwacht ik het verschijnsel continu.
En dat de toerenteller te weinig gaat aanwijzen omdat ie input mist, en dus geen snelle uithalen richting het rode gebied.

Maar goed, ga binnenkort de sensor maar even loshalen en controleren.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 oktober 2014 08:50 PM
  [ # 263 ]

Stond vanmiddag bij de dieselspecialist om het juiste deksel van de brandstofpomp te scoren.
Had er al één gehaald, maar dat bleek niet de juiste uitvoering te zijn.

Die had hij niet op voorraad, dus maar even bestellen.
Daarvoor heeft hij het nr. van de pomp nodig, dus samen even onder de kap gekeken.
Wat bleek, het metalen plaatje waar het nr. op staat is weg, zit normaal aan de voorzijde van de pomp met een klinknagel vast.

Vandaar mijn vraag, wie heeft voor mij het typenr. van een Rotodiesel MAS 100 van een TD 1?
Bestaat uit 8 karakters, opgebouwd uit 84cijfercijferlettercijfercijfercijferletter.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 09 oktober 2014 10:14 PM
  [ # 264 ]

de pomp heet: DPC R 8443A121B

het deksel heet bij Delphi: 9100-296A
en de o-ringen heten 85-950 of 05-950 (kan niet goed lezen of het eerste cijfer een 8 of 0 is)

als jij die langwerpige hoge deksel nu hebt kun je die wel aan hilko kwijt misschien.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 oktober 2014 10:27 PM
  [ # 265 ]

Erik, bedankt voor jouw input.

Ik heb nu niet het deksel dat Hilko nodig heeft, maar een deksel wat lijkt op Delphi 9100-296, dus zonder A.
Deze heeft een hogere aangegoten bus voor de brandstofhevel.
Aan de binnenzijde van het deksel staat trouwens 9103-114C en bij mijn originele deksel staat daar 9103-105.
Er zit ook een verschil aan de binnenkant t.p.v. die bus.
Bij de oude is die vlak af met het montagevlak en bij de nieuwe/verkeerde ca. 6 mm verdiept.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 09 oktober 2014 11:19 PM
  [ # 266 ]
Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 oktober 2014 01:14 PM
  [ # 267 ]

Ik heb het gister met de dieselspecialist ook nog gehad over het eventueel verbussen van het gat in het deksel voor de brandstofhevel.
Het is natuurlijk een ontwerpfoutje, een stalen asje heen en weer draaiend in een aluminium huis.

Heeft iemand hier ervaring mee, een bronzen busje o.i.d. plaatsen?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 oktober 2014 10:03 PM
  [ # 268 ]

Gister binnen bij de dieselspecialist en vandaag opgehaald, een nieuw deksel.

Toch met een ander nr. op het doosje dan Erik hierboven vermeldde, namelijk 9103-822A van Lucas.

Uit- en inwendig is dit deksel nagenoeg gelijk aan degene die origineel gemonteerd zit.
Aan de binnenzijde staat het nr. 9103-115A.

Wat de nrs. betreft weet ik het ook niet meer, maar ik heb in ieder geval de juiste!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 december 2014 01:10 PM
  [ # 269 ]

Sinds vorige week doet de rechter voordeur niet meer mee met de centrale vergrendeling.
Dus dat wordt even het deurpaneel demonteren om te zien wat er loos is.

Ook gaat bij sluiten het groene controlelampje op de linker voordeur niet meer even aan.
Is dat gewoon toeval of is dat het gevolg van het probleem met de rechter deur?

Wat de toerenteller betreft, weet nu zeker dat het geen vervuiling is.
Regelmatig zie ik tijdens het voorgloeien de naald al bewegen, dus nog bij stilstaande motor.
De teller moet dus wel reageren op signalen van buiten de auto.
Ik weet dat de afscherming van signaalkabels aan 1 kant aan aarde hoort te liggen.
Maar wat zijn de effecten als de afscherming aan weerszijden los is?
Wordt waarschijnlijk dus een nieuwe/gebruikte opnemer.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 december 2014 01:25 PM
  [ # 270 ]
René Jongejan schreef:

Ook gaat bij sluiten het groene controlelampje op de linker voordeur niet meer even aan.
Is dat gewoon toeval of is dat het gevolg van het probleem met de rechter deur?

Als er 1 deur niet sluit op de CV, dan hoort de lamp niet te branden Wink

Lamp brandt alleen als alle deuren dicht gaan, ik weet niet of de kofferklep daar ook onder valt.

Profiel  
 
 
18 van de 35
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook