19 van de 35
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
René‘s vieille dame grise: gedoneerd aan het CX-clubmagazijn
Tibor Korzelius
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 198
Geregistreerd: 16-02-2006

Gepost: 08 december 2014 02:49 PM
  [ # 271 ]

Draadbreuk in de harmonicahoes tussen de stijl en het portier?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 december 2014 07:01 PM
  [ # 272 ]

Dus niet, want de deur doet weer mee!

Met de sleutel het slot mechanisch een aantal keer heen en weer gedaan.

Et voila, réparé! Smile

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 januari 2015 09:42 PM
  [ # 273 ]

Net bij toeval ontdekt op welke wijze er toch af en toe regenwater naar binnen komt. Smile
Ik moest ondanks de regen van dit moment iets uit de CX pakken en deed dus de bestuurdersdeur open. Toen zag ik water druppelen, de druppels komen van het einde van het stukje zwarte plaatrandbescherming wat dan zichtbaar is.
Nu is de harmonicabalg van de bedrading naar de deur bij mijn bolide door de vorige eigenaar open gemaakt wegens een draadbreuk.
En laat nu bij gesloten deur de druppels precies in de balg vallen en via de kabelboom naar binnen sijpelen!
De lekkage komt namelijk via de binnenzijde van de linker A-stijl.
De balg dus te vervangen, daarvoor moet wel de hele boom even uit de deur.
Het stukje randbescherming voorlopig een stukje naar voren geplaatst, zodat de druppels niet meer in de kabelboom vallen, maar meer richting het scharnierdeel, wat op de A-stijl zit.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 januari 2015 12:59 AM
  [ # 274 ]

Ik ben er inmiddels wel achter dat het water in de CX echt overal vandaan kan komen. Nu ik alles los heb, hoop ik dat ik e.e.a. op kan lossen.

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 januari 2015 09:37 AM
  [ # 275 ]

Het belangrijkste is dat het er aan de onderkant weer uit kan Wink

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 februari 2015 01:30 PM
  [ # 276 ]

Weer lekkage, alleen nu geen hemelwater , maar diesel naar buiten en lucht naar binnen.

Na stilstand is de achterzijde van het blok, onder de inspuitpomp, nat en vormt zich een vlek op straat.
Heb al bij draaiende motor met een spiegeltje achter en onder de pomp gekeken of ik de bron kan vinden, kan het helaas niet echt zien.
Wel is de verrijkingsklep aan de onderkant vochtig, maar je ziet geen druppelvorming.
De menbramen in de klep een jaar geleden nog gecontroleerd, zagen er toen nog prima uit.

Ook nog steeds luchtproblemen in de toevoer, oorzaak nog niet getraceerd dus.
Vooral merkbaar bij een koude start, er moet eerst dan wat lucht weggestookt worden.
Van het hele traject van tank naar pomp alles al vervangen op het kunststof deel van de leiding na.
De inspuitpomp al voorzien van een nieuw deksel incl. pakking en O-ringetjes.
Alleen de keerring op de as nog niet vervangen.
Zou deze keerring lekken, dan kan ik verklaren dat er diesel naar buiten gaat en lucht naar binnen, maar zou de rechterkant van het blok nat moeten worden en niet de achterkant.

Kan lekkage van de verrijkingsklep dan wel deze twee verschijnselen kunnen verklaren?
Zo ja, waarom zie ik dan geen druppels vallen bij draaiende motor?
Of wordt de lekkage dan weggezogen door het slangetje naar het inlaatspruitstuk?

Anders volgende week maar even langs de dieselspecialist.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 februari 2015 01:35 PM
  [ # 277 ]

Mijn plastic leiding was geknakt ter hoogte van het subframe. Onzichtbaar tot je de leiding eronder vandaan trekt..

Omdat je hele pomp op onderdruk werkt, behalve de uitgang zie je met lopende motor vaak weinig lekken.. Dat is ook de reden dat er zo makkelijk lucht naar binnen kan. Tcoh het turbo membraan even checken. ook kan je de dunne slang van je inlaat bekijken: Of er daar diesel in zit(mag niet).

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 februari 2015 10:30 PM
  [ # 278 ]

Ik heb even de kunststof kap van de pompaandrijfriem gehaald.
Daar achter is het droog, de keerring is dus nog heel.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 februari 2015 01:09 PM
  [ # 279 ]

Heb ondertussen gezien dat de lekkage een combinatie is van diesel en motorolie.
Ga de hele rechteronderhoek van het blok maar eens goed schoonmaken om te kijken waar ‘t nu vandaan komt.
Krukaskeerring is een jaar geleden al vervangen, mogelijk keerring van de oliepompas?
Of lekkage op de pakking tussen het rechtereinddeksel en de rest van het blok?
Mocht die ‘t zijn, is die te vervangen zonder het blok volledig uit te bouwen?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 februari 2015 02:48 PM
  [ # 280 ]

Welk deksel bedoel je?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 februari 2015 03:47 PM
  [ # 281 ]

Het complete aluminiumdeksel.
Dus inspuitpomp eraf, nokkenasriemwiel eraf en oliepomp eraf.
De naad van dit deksel is erg vet.
Ook zie ik resten vloeibare pakking zitten.
Er hoort een pakking tussen.
Na de schoonmaak maar eens even bekijken of dit wel het geval is.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 februari 2015 04:43 PM
  [ # 282 ]

wordt nog een klus insitu..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 februari 2015 04:50 PM
  [ # 283 ]

Zover ik het nu kan bekijken ziet het er uit alsof geprobeerd is van buitenaf de naad dicht te smeren met vloeibare pakking.
Maar uit nader onderzoek zal blijken of dat werkelijk zo is.

Volgens mij moet het kunnen, de krukas en de nokkenas zijn de enige delen die uitsteken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 februari 2015 04:51 PM
  [ # 284 ]
bogaard77 schreef:

Mijn plastic leiding was geknakt ter hoogte van het subframe.

Gerepareerd of vervangen?
In geval van vervanging, door gebruikt of nieuw?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 februari 2015 05:46 PM
  [ # 285 ]

vervangen door rubber. Die loopt nu tot aan de skies.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
19 van de 35
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook