volgens mij niet te moeilijk denken.
als je die kap er al af hebt pak je de riem er ook zo af.
en die pomp pak je er dan af, zie je vanzelf wat je tegen komt.
ik heb wel eens een pomp uitelkaar gehaald, en volgens mij heb ik toen niet zelf pakkingen gemaakt.
dus ik denk dat ze in de set zitten.
O ringen moet je ook niet te moeilijk over denken, als je ze niet kunt kopen moet je ze zelf maken.
verschil tussen T1 en T2 zit alleen in de druk als de nummers gelijk zijn.
maar ook dat gaat wel goed.
gewoon monteren, gaat echt niet stuk.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Vandaag maar eens een poging gedaan de lekkage van de oliepomp te verhelpen.
Spanning van de distributieriem gehaald, de riem gewoon laten zitten en alleen het riemwiel op de oliepomp losgehaald.
De steun tussen het blok en de turbo gedemonteerd en toen was er net voldoende ruimte om de oliepomp los te halen.
Na demontage was al direct duidelijk waar de lekkage vandaan kwam, er ontbrak een bout!
En wel 1 van de 2 aan weerszijden van de persopening.
Goed te zien is dat de linker bout er al lange tijd niet meer heeft gezeten (bovenzijde pomphuis).
Ik heb het gat met een boortje 7,5 mm moeten ontdoen van vuil en aluminiumoxide voor er weer een bout door kon.
Pomphuis en montagevlak met Dasty en remmenreiniger schoongemaakt.
Bij gebrek aan een pakking, zou ‘m zelf maken, maar het pakkingpapier wat ik heb was nog te dik, een dun laagje vloeibare pakking aangebracht en alles weer gemonteerd.
Distributieriem weer gespannen, even met de hand getornd en timing gecontroleerd.
Daarna zonder brandstoftoevoer, draad op magneetventiel even los, doorgestart tot er oliedruk was.
Hierna gestart en gecontroleerd op lekkage, niet meer dus!
1 problem solved!
Nu de volgende, de inspuitpomp zweet iets aan de onderzijde, daar zit één of andere stelbout, waar een zegeltje doorzit.
Iemand die weet of ik die rücksichtlos kan demonteren en voorzien van nieuwe O-ringen?
Moet wel de pomp even voor uitgebouwd worden.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gister nog even de laatste aandachtspuntjes voor de APK afgehandeld.
O.a. het iets zweten van de HD-regelaar verholpen.
En het zweten van de inspuitpomp lijkt spontaan weer gestopt?
Fingers crossed, eind van de middag even langs de dorpsgarage voor hopelijk weer een jaartje APK.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Met vlag en wimpel door de keuring!
Slechts een heel licht zweten van de witte metalen remleiding op het wiellagerhuis/remklauw LV als mondelinge opmerking.
Even een nieuw afdichtringetje te monteren dus.
En dat voor slechts € 25, dus F.SvM was nog duur uit!
Zag wel tijdens de roetmeting dat de toerenteller niet meer aan wil geven dan iets meer dan 3000 rpm.
De digitale meter gaf ruim 4400 rpm aan.
Oorzaak, vliegwielsensor/kabel of kan het aan de teller zelf liggen?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Even naar jaarbasis teruggerekend bijna 13.000 km gemaakt met de dame, zit 2.000 km wintersport bij.
Woon-werk is dagelijks maar 38 km v.v.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zie,cx rijden kan goedkoop zijn
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik heb afgelopen jaar twee keer zoveel kilometers gereden,vandaar die 50 euro
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Mits je voorzien bent van 2 rechterhanden, een redelijk goed geoutilleerde werkplaats en een technisch kennisniveau in de richting van die van Waterman.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Technisch inzicht heeft mijn monteur
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mooi dat je weer een jaartje mag!
Maare…
René Jongejan schreef:
Slechts een heel licht zweten van de witte metalen remleiding op het wiellagerhuis/remklauw LV als mondelinge opmerking.
dat vind ik vreemd, een remleiding moet 100% dicht zijn..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dat zal zo zijn, maar een iets zwetende remcilinder in een remtrommel wordt tegenwoordig ook niet meer ontdekt.
Er gaat geen trommel meer af.
Zolang de remvertraging maar wordt gehaald.
Mogelijk gezien als deel van de remklauw en niet specifiek als remleiding.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Sinds Citromobile en dankzij Patrick beschik ik nu over een volledig gave set tapijten.
Deze wil ik beschermen tegen verdere slijtage en daarom zoek ik nu een set automatten.
Op Marktplaats staan diverse sets, o.a.
http://link.marktplaats.nl/m928043183
en
http://link.marktplaats.nl/a1001905344
en de duurdere
http://link.marktplaats.nl/m922317071
Heeft iemand al ervaring qua kwaliteit en pasvorm met het product van één van deze aanbieders?
Of weet iemand nog een ander alternatief?
Alle reacties zijn welkom!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heb deze er nu al jaren in liggen
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/overige-auto-onderdelen/m928241034-automatten-citroen-cx-prestig-met-logo-en-in-alle-kleuren.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9439
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Frank, welk materiaal: rib of velours?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zoals het voorbeeld van de GTI
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.