Totaal aantal Berichten: 9438
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Sinds Citromobile beschik ik over nieuwe ruitrubbers voor alle 4 deuren.
Is het voor de vervanging van deze rubbers noodzakelijk de ruit uit de deur te halen of lukt het ook door de ruit ergens halverwege te zetten?
Uiteraard zal de bekleding aan de binnenzijde even verwijderd moeten worden.
Iemand ervaring?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Interessant !
Had de CX Basis hier geen tip voor ?
Ik zou het even na vragen. Voor de extra tochtrubbers in de deur rondom het raam hebben ze wel een handleiding.
Zou het niet gewoon lukken met het raam in de laagste stand ? De oude er uit trekken en de nieuwe er in en naar beneden duwen ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 9438
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Voorzover ik het nog voor ogen heb, zit de ruit in de onderste stand aan de achterzijde ook nog in het rubber.
Het oude rubber omhoog weg trekken zal wel lukken.
Maar ik weet niet of het dan weer lukt om het nieuwe rubber in de sponning langs de ruit naar beneden te schuiven.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Bij een BX doe je dat wel zo… Ruit omlaag, oude rubber eruit, nieuwe stevig in de WD40 zetten en erin duwen.
Totaal aantal Berichten: 9438
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
We gaan het op die manier eerst wel proberen. Als dat niet lukt, kan de ruit er alsnog uit.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
“Smeren” doet de truck. Het kan ook met een zeepsop, denk ik, ik heb toen WD40 gebruikt en dat ging ook prima.
Totaal aantal Berichten: 9438
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Als het maar geen “smeer”-boel wordt!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Ik heb ff aan Jochen (CX-Basis) gevraagd, hij bevestigde raam omlaag, oude er uit trekken en nieuwe er in schuiven.
Een beetje vettig iets zal helpen om em naar beneden te krijgen.
Als dat lastig blijkt, kan je vanaf de binnenkant ook bij de rubbers (heb even gekeken bij een deur zonder binnenpaneel), langs het raam. Kan je ze naar beneden trekken als het niet lukt van bovenaf.
De ruit hoeft er niet uit.
Laat je weten hoe het jou vergaat Rene ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 9438
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Uiteraard!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9438
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ben al even aan het struinen geweest in dit subforum, maar kan ‘t zo 1,2,3 niet snel vinden.
Heeft iemand voor mij een link naar het plaatje van het slobgat, te maken voor het stellen van de portierruitgeleiding?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Er zit een stelmogelijkheid aan de ruit zelf ,aan de ” voorkant”
en je kunt de geleiding stellen wie aan de “achterkant ” zit van het raam
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9438
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik bedoel de onderste geleiderail.
De ruit hangt iets naar voren.
Ergens in dit subforum staat hoe dit op te lossen door het verplaatsen van deze rail.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Ergens in het topic van boogaard zijn linkjes te vinden, herinner ik me. Uit m’n hoofd moet de onderste geleiderail aan de achterkant naar beneden dmv opruimen boutgat, maar pin me er niet op vast.
Edit: gevonden, vanaf hier verder: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218395/P1425/#1838676
beerpeet schreef:Ergens in het topic van boogaard zijn linkjes te vinden, herinner ik me. Uit m’n hoofd moet de onderste geleiderail aan de achterkant naar beneden dmv opruimen boutgat, maar pin me er niet op vast.
Edit: gevonden, vanaf hier verder: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218395/P1425/#1838676
klopt indd het gat ietsje opruimen en rail verzetten ,werkte prima bij mij
Totaal aantal Berichten: 9438
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ondertussen 1 rubber vervangen, de meest kapotte, linksvoor.
Is dus echt niet even de oude eruit trekken en de nieuwe er in duwen.
Aan de achterzijde van de ruit is gewoon te weinig ruimte daarvoor.
De sponning waar het rubber in moet is deels onderdeel van de deur en onderaan een los, verstelbaar deel.
Vooral de overgang is lastig te nemen.
Maar het is toch gelukt zonder de ruit te demonteren
Kwam er achter dat de klemlijst onder aan de ruit deels weg is, het gedeelte waar de voorste kunststof ruitgeleider er met een boutje aan vast hoort te zitten is vertrokken, weggerot in de loop der jaren.
Door de vorige eigenaar is er een “fait maison”-klembeugeltje gemonteerd waarmee de geleider nu vast zit.
Door de ruit halverwege te zetten en dan de geleider te demonteren kan de ruit iets in rijrichting.
Hierdoor ontstaat er achter ruimte en kan het rubber langs de achterzijde van de ruit naar beneden geschoven worden en daarna in de sponning worden gedrukt.
Eerst het verticale deel en dan richting buitenspiegel
Dan de ruit naar achter in het rubber duwen en de voorste geleider weer monteren.
Bij CX-basis vind ik alleen nog de klemlijst van linksvoor, wel prijzig stukje staal.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986