Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Kan dat direct over enige vliegroest of moet dat eerst voorbehandeld worden?
Zo ja, waarmee?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dun laagje Owatrol o.i.d. er op? Trekt mooi in naadjes en in roest (als die aanwezig is) en is een goede grondlaag voor een laklaag. Ik wil dit ook nog eens doen en dan vooral ook wat warmte- en geluidsisolatie aanbrengen. Daar zoek ik dan nog tips voor.
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
En als eerste behandeling zo’n roeststopper/omzetter?
Ik ben ook nog op zoek naar isolerend/dempend materiaal, met name ter vervanging van hetgeen origineel onder de zitting van de achterbank zit.
Dacht zelf aan Armaflex-plaat o.i.d.
Moet wel met een gesloten celstructuur zijn, anders werkt het als een spons en dat wil je nou net niet.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
ik geloof niet zo in roestomzetters en andere tover brouwsels.
gewoon zo schoon mogelijk maken en dan verf, hoe meer lagen hoe beter.
voor de isolatie is armaflex volgens mij perfect, maar duur
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Nog voorkeur voor bepaalde fabrikaten Epoxy?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Als antwoord op de vraag een paar posts hierboven: Als er alleen wat oppervlakteroest is te zien, is een laagje Owatrol prima. Trekt er in en fixeert. En geeft een mooi stroef en enigszins taai oppervlak om op verder te schilderen. Eerst een roestomzetter zoals Fertan kan ook. Nadeel van Fertan is dat je het nat moet naspoelen/reinigen om tot een optimale werking te komen. Da’s in de auto eigenlijk niet zo fijn.
ik heb zandleven of hempel, maar dat is omdat het straalbedrijf dat heeft.
daar kan ik een beetje krijgen, anders zit je direct aan grote blikken vast.
andere merken zijn vast ook goed
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Even een paar dagen van huis geweest met de dame.
Op de heenweg stopte de snelheidsaanduiding er plotseling mee.
En ook het km-telwerk.
Ter plekke het reservewiel van zijn plek gehaald, de splitter zat nog in de bak.
Toen de tellerkabel op de deling losgenomen.
Het gedeelte op de tellerpartij zit vast, als er aan getrokken wordt zie je de tellerpartij bewegen.
Ook het deel dat van de splitter af komt is heel, dat is namelijk niet te verdraaien.
Tevens is duidelijk merkbaar dat op snelheid de mate van bekrachtiging door de Diravi niet afneemt.
M.a.w. de centrifugaalregelaar staat ook stil.
Ergo conclusio, de aandrijving van de splitter is stuk?
Eén dezer dagen de splitter eens uit de bak trekken om te zien wat de boosdoener is.
Het donorblok biedt wellicht de benodigde onderdelen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarschijnlijk is de splitter zelf stuk.
Dat heb ik ook gehad, dus vervangen. Paar weken later weer stuk.
Het echte probleem was toen de witte diravi bol, deze vervangen met nieuwe splitter probleem opgelost.
In mijn geval was de bol ook te horen, dus liep waarschijnlijk zo zwaar dat de splitter stuk ging.
Tip: er zijn een aantal verschillende splitters, je moet de juiste hebben anders klopt je snelheid niet en wordt je stuurbekrachtiging op het verkeerde moment bekrachtigd.
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Meestal breekt de as waar het tussentandwieltje in de splitter op loopt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Oorzaak dus een te zwaar lopende centrifugaalregelaar?
Juiste splitter heb ik.
Uit een TD2-bak, is dezelfde als TD1.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mogelijke oorzaak, in mijn geval dus.
Laat ik zo zeggen, check het in elk geval even als je bezig ben
Die splitter wisselen is een rotklus, die wil je liefst niet 2x doen…
Edit: spreekt denk ik voor zichzelf dat je ook even de checkt of de kabels netjes vrij lopen.
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Voor je gaat wisselen even met de hogedrukreiniger alles schoonspuiten daar. Dan valt het erg mee.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Splitter is inderdaad overleden.
Zoals zichtbaar heeft de kabel voor de centrifugaalregelaar een knauw gehad, buitenmantel is open gedrukt.
Dan zou je denken dat de centrifugaalregelaar vast zou staan, echter niets is minder waar.
Met een schroevendraaier is deze gewoon heel soepel te draaien, niet verschillend t.o.v. het reserve-exemplaar wat ik heb.
Wat is overigens de draairichting gezien vanaf aandrijfzijde, cw of ccw?
Is de regelaar overigens uit elkaar te halen?
Het kunststofdeel zit namelijk met boutjes in elkaar.
Voorlopig eerst maar de andere splitter er in met beide kabels.
Dan laat ik de kabel op de centrifugaalregelaar nog maar even los, maar doet de tellerpartij het wel weer.
En ga ik er nog maar eens een nachtje over slapen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hij kan uit elkaar maar moeilijk weer inelkaar want je moet die ovale alu rand uit elkaar buigen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>