Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
F.SvM schreef:
Alleen lekt mijn break ook aan de rechter kant door het handschoenen kastje
VgF
Bij mij liep telkens de zekeringenkast vol water. Is over sinds ik een keer het ruitrubber in de onderhoek van de voorruit heb schoongemaakt. WD40 in het rubber gespoten tot het er via de afwateringsgaatjes en het gootje weer uit kwam lopen. Blijkbaar gaan die afwateringsgaatjes dichtzitten en komt het water heel geniepig naar binnen.
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
F.SvM schreef:Hij stond eerder ook altijd op de CM en andere oldtimer beurzen.
Iemand die de naam van deze leverancier kent?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hij had er altijd zo’n groot bord bij staan met z’on beetje alle soorten rubber.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Even gegoogled en op een Peugeot-forum gevonden dat het http://oldtimercarauto.be/nl zou moeten zijn.
Ook nog deze https://www.technirub.nl/oldtimer tegen gekomen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
René ,als je ze op maat wil laten maken doe ik mee .
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Afgelopen zaterdag de tip gekregen om hier http://www.damenrubber.nl/collectie/overige-profielen/klem-profielen/ even te kijken.
Even van het bestaande profiel de maten bepalen en kijken welke het beste in de buurt komt.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zowel van Technirub als Damen Rubber vernomen dat ze geen voorgevormde rubbers kunnen leveren, dus met haakse hoeken e.d. zoals bij het originele rubber.
Die moet je er dus zelf in maken.
De Belgische leverancier heeft nog niet gereageerd, maar daar verwacht ik ook geen positief antwoord van.
Deze https://www.technirub.nl/zelfklemmende-kantprofielen/kantprofiel-4610066-zwart.html komt qua afmetingen het dichtst in de buurt van het originele profiel.
Maar eens even meten hoeveel m er nodig is.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De hoeken kun/moet je inderdaad lijmen seconden lijm is hier geschikt voor.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Zou een mooie oplossing zijn.
Wordt secondenlijm niet hard, breekt onder belasting.. .?
Heb je hier niet een flexibelere oplossing voor nodig ?
Heeft een van die rubber adressen anders geen suggesties ? wat je ook kan gebruiken bij herstel van beschadigingen ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Secondenlijm en rubber, zelfs voor ruitrubber Is dat de oplossing.
ik haal hier altijd rubberlijm van forbo, ben er zeer tevreden over:
http://www.multirub.nl/over-multirub.html
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ruim 13 m kantprofiel nodig, dus 15 m besteld, is ‘t altijd genoeg.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
In het kader van mijn pogingen om de interieurlekkages definitief te verhelpen ondertussen het volgende gedaan:
- 15 m kantprofiel besteld om daar 4 nieuwe deurrubbers uit te maken
- een nieuwe kunststof moer met onderliggende ring besteld voor de afdichting van de doorvoering van de ruitenwisseras
- bij de linker voordeur het rubberen harmonicahoesje vervangen
Deze laatste was door 1 van de vorige eigenaren open geknipt om met een kroonsteentje een draadbreuk te repareren.
Hierdoor liep er echter water het hoesje in en dan langs de kabelboom naar binnen.
Was toch een paar uur werk bij elkaar.
Het oude hoesje was zo weg geknipt, maar de montage van het vervangende exemplaar hield meer in.
Eerst alles aan de binnenzijde van de deur verwijderd, daarna alle stekers los en de complete kabelboom de deur uitgewerkt.
Er bleken ondertussen 2 aders gebroken te zijn, maar 4 andere hadden ook beschadigingen in de mantel,leken wel snijsporen van een mes.
Uiteindelijk alle 6 gerepareerd door met een overlengte er een nieuw stuk tussen te zetten, zodanig dat er geen doorverbinders in het hoesje terecht kwamen.
Bij montage van de nieuwe hoes bleek dat deze alleen over de boom geschoven kan worden als alle stekerhuizen verwijderd zijn.
Dus eerst alles even gefotografeerd, huizen verwijderd en toen alle losse aders aan de boom getaped.
Met een schildersfohn de hoes warm en daarmee wat soepeler gemaakt en in etappes over de boom geschoven.
De boom weer de deur in gewerkt, alle huizen weer bedraad, aangesloten en alle functies getest.
Hierna de binnenbekleding weer teruggeplaatst.
En toen was de zondagmiddag al weer om.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is idd best een tijdrovende klus om “even” die kabelboom uit de deur te halen en terug te zetten. In de praktijk kan de deur ook nog eens voorzien zijn van antiroest, dan heb je ook nog eens 1 grote klevende bende.
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Deze rubber:
?
Heeft basis die ook nieuw?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>