Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Smeernippels liggen al klaar!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Achterbumper, trekhaak en tank gedemonteerd.
Tank lijkt wel vacuüm gezogen, zowel aan onder- als bovenzijde naar binnen gegaan.
Eens kijken of ik met wat perslucht ‘m weer in model krijg.
En anders gaat de reservetank eronder, al moet ik eerst die wel met de endoscoop aan de binnenkant bekijken.
Zal meteen de aanvoer- en afvoerslangen inspecteren en wanneer nodig vervangen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Stuurhuis ligt er ook naast.
Vervanging is echt nodig, aan weerszijden lek en links de hoes stuk.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Titel van het topic wordt aardig waargemaakt. Was het nog gelukt de tank weer ‘op te blazen’?
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Not yet, staat voor zondag op de planning.
Morgen eerst het laswerk.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Laswerk vandaag laten doen.
Op drie plaatsen was dat nodig.
De rechterdorpel had aanrijdingsschade en ws. daardoor ook roestschade.
Voor.
Tijdens.
En erna.
Een plekje onder aan de linker A-stijl.
Voor.
En erna.
En een uitgescheurd bevestigingspunt van de bestuurdersstoel.
Voor.
En erna.
Waar nodig de zaak nog even vlak slijpen en uiteraard goed conserveren.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9358
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ziet er weer netje uit
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9358
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nu je de boel zo mooi los had,(( dorpel)
En je kon mooi naar binnen kijken ,viel het je mee met de roest?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Jazeker.
Behalve het aangetaste stuk zeer weinig tot niets te zien, dus dat viel mee.
In mijn beleving ligt er een relatie tussen de aanrijdingsschade en de roestschade.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ok alles is dan weer dicht,maar waarom dan niet meteen het plaatdeel van de dorpel er netjes inlassen en gebruikmakend van de oude puntlassen die je van te voren los had kunnen boren.
Dit oogt een beetje lomp zit dan wel achter die dorpelbeplating maar toch…
Maar succes verder met je diesel gaat allemaal goedkomen.
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Vandaag de tank opgeblazen, letterlijk dus, met wat perslucht.
Bij de eerste poging had ik de boel nog niet verstevigd, toen ging ie wel erg bol staan.
Maar weer even terugdrukt en bij de tweede poging kwam ie bijna volledig terug in model.
De laatste oneffenheid krijg je er niet uit, maar het viel mij mee hoe makkelijk het ging.
Zeer waarschijnlijk de oorzaak gevonden van de schommelende inhoudsmeter.
Aan de onderzijde van de buis zit een kunststof dekseltje met een klein gaatje, dat zat dicht met een of andere prut.
Tevens het aanzuigkorfje schoon gemaakt, zat ook die prut in.
De tank maar op een hoek gezet en de prut daar naar toe geblazen/gespoeld.
Door het gat van de inhoudsmeter kon je het toen zien liggen.
Met een eetlepel, met ducttape geplakt aan een stukje hout, heb ik het eruit kunnen scheppen.
Geen idee wat het is.
Ook nog de achterste hoogteregelaar uit elkaar gehaald en schoon gemaakt, was geen overbodige luxe.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
daan schreef:Ok alles is dan weer dicht,maar waarom dan niet meteen het plaatdeel van de dorpel er netjes inlassen en gebruikmakend van de oude puntlassen die je van te voren los had kunnen boren.
Dit oogt een beetje lomp zit dan wel achter die dorpelbeplating maar toch…
Was ook mijn gedachte eigenlijk… Of alleen het onderste deel…
die prut: google eens op bacterien diesel.
daar moet je wel wat mee hoor.
wat betreft de kritiek: deels wel mee eens.
maar als je alles perfect wil doen trek dan maar een paar jaar uit.
dit is niet perfect, maar ik heb veel en veel slechter gezien.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9358
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Een stuk dorpel er koud tussen lassen heb je echt geen drie jaar voor nodig.
Het was een prefab stuk dorpel,van punt las tot punt las ,made bij…....
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
We waren zaterdag wat beperkt in tijd en om die reden voorlopig voor deze oplossing gekozen.
Er zit nog meer laswerk aan te komen, rechtsvoor onder de koplamp agv schade, linksvoor in de wielkuip ws agv de lekkage en ook achter het linker achterwiel moet tzt een nieuw stukje in.
Wil komende zomer de voorschermen eraf boren om te zien of er nog verborgen gebreken zijn.
Ga ik dan wel even bij Daan langs!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986