Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Wat die dieselbacterie betreft, heeft iemand ervaring met de bestrijding daarvan?
Even gegoogled en vond al:
. tank zo vol mogelijk houden
. water aftappen
. biocide toevoegen
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9358
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Tank nu gewoon goed reinigen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En ‘t is slim om de tank vol te hebben als de auto een paar maanden niet rijdt. Minder kans op condes (=water).
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Even een update.
De achterdraagarmen hangen ondertussen weer op hun plek.
Hier nog voor de montage, met geplaatste smeernippels.
Daarnaast ook nog de achterste hoogteregelaar gemonteerd.
Een aantal leidingen van het hydraulisch systeem preventief vervangen door Cunifer exemplaren.
De voorveercilinders voorzien van nieuwe lekzakken, 1 cilinder trouwens vervangen door een beter exemplaar, vanwege krassen op de plunjer.
Linker aandrijfas teruggeplaatst, kwam daarbij er achter dat het hoesje van de bovenste fuseekogel of van de ring af is of stuk is.
Een bruikbare vervanger is wel al aanwezig.
En de pick-up van de toerentalmeting vervangen, na demontage om even schoon te maken bleek het kunststof al eens opnieuw gelijmd te zijn.
Dan maar een andere erop.
Verrekte makkelijk, de voorraad afkomstig van m’n donor.
To be continued!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Vandaag gedaan:
. stalen Alfa-velgen en trekhaak naar de straler gebracht
. bovenste linker fuseekogel, hoesje vervangen, en rechts gecontroleerd
. rechter aandrijfas gemonteerd
. tank terug gehangen, inclusief vervanging van de slangen tot op de plastic leidingen
Morgen het andere stuurhuis plaatsen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Vandaag het stuurhuis geplaatst en aangesloten.
Daarna kon het hydraulisch systeem weer geheel op druk.
Nog geen lekkages geconstateerd, behoudens de kleine octopus, die ondanks een nieuw uiterlijk toch lekt op het slangetje vanaf het rubber verzamelstuk naar het voorraadvat.
Begreep uit eerdere topics dat deze weer gewoon bij de dealer te begaan is en niet eens voor de prijs die onze oosterburen rekenen.
Grote octopus gaat ook vervangen worden wegens droogtescheuren in de afvoerslang van de centrifugaalregelaar, een ander bruikbaar exemplaar is al aanwezig.
Morgen wordt het motoronderhoud gestart.
Is overigens de spanrol van de waterpompsnaren van een nieuw lager te voorzien of in ieder geval van nieuw lagervet?
Ook nog rechter aandrijfas geplaatst en tank gevuld.
Inhoudsmeter geeft na 20 liter nog steeds niets aan, het oranje lampje ging na ca. 10 liter wel uit.
Toch maar het reserve-exemplaar er in.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Vandaag o.a. de krukaskeerring aan de distributiekant verwijderd.
Eerst geprobeerd deze met een aantal parkers eruit te trekken, maar dat werkte niet.
Parker had geen grip in de keerring, ondanks dat deze een stalen buitenkant had.
Toen maar op Erik’s manier, met een grote schroevendraaier naar binnen getikt en eruit gelepeld.
Wat schetst mijn verbazing, achter de keerring zat nog een dunne ring, met stalen inlage en met slechts over ca. een kwart van de omtrek een lip.
Het is de middelste van de onderstaande drie, links de oude keerring en rechts de nieuwe.
Al even in het onderdelenboek bekeken, maar daar kom ik ‘m nergens tegen.
Vandaar mijn vraag, hoort deze ring origineel daar?
Zo ja, in welke stand te monteren?
Of is het een deel van de oude keerring?
Hoor ‘t graag asap i.v.m. de voortgang van het werk.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9358
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Even een vraag over die smeernippels.
Boor je nu het gaatje wel of niet door de buis waar de bout doorheen gaat,om het geheel vast te zetten?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb alleen een gat van 6,5 mm in het alu geboord en daar M8 in getapt.
De hele ruimte tussen het alu en de lange stalen bus vult zich dus met vet wat dan door de lagers naar buiten komt.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9358
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat heb ik ook,maar je hebt dus niet door de stalen buis geboort,waar de bout inzit?
Is dit eigenlijk een goed idee om te doen?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Denk het niet.
De lange stalen bus wordt door de bout in het subframe geklemd.
Bus en bout draaien dus niet tov elkaar, dus waarom smeren.
Heb alleen de bout voor montage ingesmeerd met montagepasta, ik gebruik daarvoor Service Compound van Klinger Picoff.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Je gaat als een speer!
Dat spul van klinger is toch gewoon kopervet?
Die keerring die je eruit haalde is nu in twee stukken, dat lipje hoort onder.
Die nieuwe is imitatie en heeft geen lipje, geen probleem in de praktijk.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9358
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
René Jongejan schreef:Denk het niet.
De lange stalen bus wordt door de bout in het subframe geklemd.
Bus en bout draaien dus niet tov elkaar, dus waarom smeren.
Heb alleen de bout voor montage ingesmeerd met montagepasta, ik gebruik daarvoor Service Compound van Klinger Picoff.
Bij mijn break zat die bout dus compleet vast gerot in die buis.
En dan heb je wel een probleem.
Dus daarom mijn vraag.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Daarom dus kopervet en veel ook
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9358
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Maar zou er iets op tegen zijn om het wel te doen?
Volgens mij kan het er niet slechter op worden.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.