ondertussen 18.000 met mijn ds5 16hdi
sinds enkele weken heb ik regelmatig enorm krakend en piepende geluiden in de voordeuren
heb de indruk dat het van de ramen afkomstig is
heeft iemand dit ook al tegen gekomen
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
droge deur rubbers ?? teflon spray ....
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
En al een oplossing voor want onze Ds5 heeft hier ook wel last van en dan vooral als je schuin over een borduur rijdt. Helemaal niet zo premium .
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Wat zegt de dealer?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-12-2012
- C5 Tourer 2.0 16v exclusive
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Heb ik sinds kort ook last van. En ik zit bijna aan de 19.000.
Klinkt vooral alsof het linksboven zit.
“I tawt I taw a puddy tat!” Tweety Spritmonitor verbruik plaatje
Ik herken ‘t kraken van de deur niet (km stand 27.000) maar wel de bestuurdersstoel. Aiaiai, wat is dat irritant bij iedere drempel een piep/kraak bij erop rijden én er weer afrijden ;-(
Maar goed: beurt komt er snel aan, dus nog even doorbijten.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Kraken van de rubbers is bij de c5 ook..
Zoals menno zegt inspiuten met teflonspray..
En dat premium is maar een marketing iets , en schijnbaar werkt het…
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Het kraken van de deuren vooraan wordt stilaan schandelijk, ik durf al niemand meer mee te nemen in dit vehicel . Rubbers zijn door de garage al eens behandeld met een speciaal product met als resultaat nadda, niks, zero… Binnen een week of 2 moet de wagen toch binnen voor eerste onderhoud dealer kan het verdomme oplossen dit kan echt NIET in een wagen van dit prijssegment!!!
Het doet zich voor als je met de wagen schuin over een boorduur rijdt en dus als de wagen torst om zijn lengteas. Op het franse Planete Citroën poste vandaag iemand het zelfde probleem en die had de dealer er al enige malen voor bezocht echter zonder oplossing.
Het lijkt mij geen exemplarische fout beide deuren hebben het net even erg en dus blijkbaaar in Frankrijk ook al iemand.
Hier echt niemand geen weet of last van? En heeft iemand van jullie al eens een deurpaneel van een Ds5 gedemonteerd of kan me even omschrijven hoe dit in zijn werk gaat. Als ik de oplossing heb dan hebben jullie ze natuurlijk ook .
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Nou, nou! Als je nu eens begint met vriendelijk aan je garagist te vragen in plaats van verdomme te zeggen en drie uitroeptekens achter elkaar te plaatsen, vergroot je de kans om een hulpvaardig persoon te treffen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Jaja, de dealer is best een vriendelijk man (en jullie natuurlijk ook ) dus ik ga die brave man gewoon vriendelijk vragen dit te verhelpen waar hij ook wel zijn best voor zal doen. Het was maar effe mijn frustratie de vrije loop laten omdat ik van al mijn Citroëns nog nooit één gehad heb die zo kraakte als deze, terwijl deze wel het diepste in mijn geldbuidel gezeten heeft (en ik dit dus niet kunnen vind). En tegen jullie moet die uiting van frustratie toch even kunnen hé .
Zo zie je maar weer, auto’s, verwachtingen en emoties, een interessante combinatie
Belangrijk is om te beseffen dat ieder zijn eigen referentiekader heeft. Al sinds mijn eerst Citroën (Visa) heb ik me er bij neergelegd dat Citroëns kraken, of ze nou nieuw zijn of 5e hands.
Als je je daar op instelt valt alles mee. Ja de DS5 is een prachtvehicel en ja “premium” qua looks. Maar het is geen audi of auto met de ster voorop, het afwerkingsniveau en de kraakjes en piepjes zijn daarmee niet te vergelijken (overigens doen ook veel japanners het beter op dit gebied).
Ik begrijp daarentegen de frustratie bij anderen, kan me best voorstellen dat er een ander verwachtingspatroon is en ook andere veraringen (hoe ‘t wel kan).
En dus hoop ik dat je probleem snel opgelost kan worden en niet bij de auto ‘hoort’!
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Kun je het kraken en piepen reproduceren door de deuren te bewegen, eraan trekken of door ze te torderen? Dan kun je het geluid wellicht exact lokaliseren en doet het aandraaien van een moer of een welgemikt pufje wd40 vaak wonderen. Het zou wel eens bij de ophanging van de deuren vandaan kunnen komen.
Geluid doet trouwens vreemde dingen. Ik heb in mijn Dyane een week gezocht naar een uiterst irritant piepje dat midden uit het dashboard leek te komen. De bron bleek echter onder de kap te zitten… De stang om de motorkap omhoog te houden wreef tegen het schutboard.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Nog even een out-of-box gedachte: wij hebben vroeger een Xantia gehad waarvan we ook dachten dat de deuren kraakten. Uiteindelijk bleek het een lasnaad te zijn in de B-stijl.
Mochten het geluid niet reproduceerbaar zijn door deuren te openen (eventueel met geforceerd optillen of naar beneden drukken) is het misschien een idee om ook eens te kijken of het misschien de middenstijl is die kraakt.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
NeufegliseThierry schreef:Nog even een out-of-box gedachte: wij hebben vroeger een Xantia gehad waarvan we ook dachten dat de deuren kraakten. Uiteindelijk bleek het een lasnaad te zijn in de B-stijl.
Ja, dat hebben we ook eens gehad met een C3 van de eerste generatie, erg irritant. Maar hier is het een heel ander geluid zoals rubber of leder dat droog is en ergens tegen schuurt.
Maar nu het goeie nieuws: er komt schot in de zaak , ik heb er een nachtje over geslapen en alles nog eens goed overdacht. Het was me al opgevallen dat het geluid soms heel even weg was om na 1-2 dagen terug te komen… Meestal was het geluid weg na een flinke poetsbeurt.
Omdat ik er bijna zeker van was dat het wel één van de deurrubbers moest zijn ging ik ervan uit dat het rubber door het water met autoshampoo minder droog was en het geluid daardoor verdween. Aangezien het nu vrij koud en droog weer is werd het geluid blijkbaar erger. Dus heb ik eens een plantenverstuiver van de vriendin afgepakt en deze gevuld met water en daarin een scheut Turtle Wax Shampoo en ben daar de rubbers van de linkse deur eens mee gaan inspuiten en YES het kraken was volledig weg bij de linkse deur en de rechtse deur die bleef volharden in gekraak dat het een lieve lust was.
Nu had ik in mijn haast van de linkse deur zowat alle rubbers die ik maar tegenkwam ingespoten, terwijl de garage het hoofdrubber al eens met een product behandeld had. Niet zo slim want nu wist ik niet welk rubber de schuldige was. En daarom ben ik bij de rechtse deur wat stelselmatiger te werk gegaan, en heb eerst het rubber boven het raam en dat op het koetswerkgedeelte van de achterdeur (waar de voordeur tegen sluit) ingespoten met het water/shampoo mengsel en ook hier verdween het gekraak helemaal & onmiddelijk.
Aangezien het gekraak zich steeds ter hoogte van het slot voor deed verdenk ik het rubber tussen voor en achterdeur ervan de boosdoener te zijn.
Nu zal het rubber wel terug gaan uitdrogen en het gekraak terug de kop op steken maar nu weet ik (en jullie ook als je hetzelfde probleem hebt) in welke richting we kunnen verder zoeken zodat we eindelijk een van dit vervelende gekraak verlost geraken.
Ik post alles wat ik nog ondervind hier natuurlijk op de forum want we zijn er toch om elkaar een handje te helpen hé .
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Zoals verwacht kwam het gekraak terug na droging van de rubbers. Nu kon ik dus wat selectiever te werk gaan zodat ik aan de weet zou komen om welk rubber het nu juist gaat. Dus heb ik terug wat water met Turtle Wax shampoo gemaakt en het deze maal met een borsteltje op de rubbers aan gebracht. En opnieuw verdween het gekraak onmiddelijk en voor de volle 100% na het aan brengen op het rubber boven aan de deur (gek want het geluid lijkt van lager te komen ). Ik voeg foto’s bij dan kunnen die mensen die hier ook last van hebben het ook eens testen, is echt heel snel gedaan en zo weet je wat de vermoedelijke oorzaak is .
V-zesserke schreef:Zoals verwacht kwam het gekraak terug na droging van de rubbers. Nu kon ik dus wat selectiever te werk gaan zodat ik aan de weet zou komen om welk rubber het nu juist gaat. Dus heb ik terug wat water met Turtle Wax shampoo gemaakt en het deze maal met een borsteltje op de rubbers aan gebracht. En opnieuw verdween het gekraak onmiddelijk en voor de volle 100% na het aan brengen op het rubber boven aan de deur (gek want het geluid lijkt van lager te komen ). Ik voeg foto’s bij dan kunnen die mensen die hier ook last van hebben het ook eens testen, is echt heel snel gedaan en zo weet je wat de vermoedelijke oorzaak is .
Wellicht kunt u de rubbers gewoon met vaseline insmeren. Misschien ook aan de binnenkant smeren, dus daar waar de rubbers over de deur zijn getrokken.
Dan kan uw vriendin de plantenspuit weer gebruiken waar deze voor is bedoeld. Als vaseline niet helpt, dan nieuwe deurrubbers, als het geluid u blijft irriteren.