4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

De gedoog-super (1980): opruiming!
Gepost: 13 februari 2013 11:11 PM
  [ # 46 ]

Shocked  Ik zie meer Rouge Corrosion eigenlijk….
Damn, we kijken hier naar honderden uren slijpen, lassen en reconstructie.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5387

Gepost: 13 februari 2013 11:16 PM
  [ # 47 ]

Nou inderdaad!
Meer een corroserie eigenlijk!
Ik denk dat je mr. Lee’s uitspraak enigszins moet aanpassen!

Profiel  

Gepost: 13 februari 2013 11:22 PM
  [ # 48 ]

Ach, ik word zeker 115 jaar en je wilt toch iets te doen hebben de laatste vijftig jaar van je leven… Maar goed, deze omgekeerde cabriolet is weer een forse stap richting de smeltoven.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  

H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5387

Gepost: 13 februari 2013 11:35 PM
  [ # 49 ]

Ik zie ineens Hendrik Colijn staan waar voorheen mr Lee stond…
Maar nog steeds niet ongerust?

Omgekeerde cabriolet is wel een goeie! Laughing

Profiel  

Gepost: 13 februari 2013 11:38 PM
  [ # 50 ]

Mijn wel of niet aanwezige ongerustheid wordt enkele posts terug tot uitdrukking gebracht bij de uitleg van het citaat…

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9362

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 februari 2013 12:00 AM
  [ # 51 ]

toch wel gek dat zulke gaten onopgemerkt blijven bij een apk,
of onderhouds beurt.

succes met alles
vgf

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

Gepost: 14 februari 2013 12:06 AM
  [ # 52 ]

De vraag is natuurlijk hoeveel gat je mag hebben in een carrosserie. Zelf was ik mij wel bewust van de slechte plekken (niet dat ze zó groot waren…), maar die zou ik wel tegenkomen als ik haar uit elkaar zou halen. Nu stond deze operatie eigenlijk al ruim een jaar geleden op de rol, doch ik heb niet de illusie dat de gaten dan veel kleiner waren geweest.

Profiel  

Gepost: 14 februari 2013 12:07 AM
  [ # 53 ]

Frank, welke monteur of APK keurmeester gaat nu zomaar de binnenbekleding lostrekken als de klant daar niet specifiek om vraagt?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

Gepost: 14 februari 2013 12:12 AM
  [ # 54 ]

Bonus: de steunen die de leuning van de achterste achterbank borgen stonden ieder op een beunplaatje dat met twee parkers en een bus kit was vastgezet in de overblijfselen van de wielkast. Haal ze weg en je hebt gelijk een gat dat groot genoeg is om het profiel van de achterbanden te meten terwijl je op de achterbank zit.

Profiel  

Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1823

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 14 februari 2013 12:13 AM
  [ # 55 ]

Nou ben ik een totale nerd op het gebied van techniek in de allerbreedste zin van het woord hoor, dus neem mijn beschouwing vooral niet te serieus. Maar ik ben nu al 6 weken iedere dinsdagavond vier uren bezig om een stukkie binnenscherm/voorbrug/bumpergedeelte roestvrij te krijgen. Nieuwe accubak, nieuw stuk wielkast, nieuw stuk bumperophanging et cetera. Toegegeven, ik heb het nog nóóit eerder gedaan, dus het gaat bij mij 2914x zo langzaam als bij jullie, maar toch: ik moet tijdens het hakken, slijpen, vingers openhalen, vloeken en bakken vaak denken aan Mark en Leontien die keer op keer benadrukken dat roest op zo’n ouwe kar toch wel het meest funeste is. Als ik dit zie, dan vind ik dit echt wel een dappere uitdaging. Maar goed, nogmaals, ik ben écht een debiel: ik kan het totaal niet inschatten. Het enige wat ik kan, is jouw aanblik vergelijken met het kleine stukje roest wat ik heb weggewerkt Laughing (inmiddels ook al meer dan 30 uren, hahaha)

Succes met je afweging, en hou me op de hoogte Wink

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 februari 2013 12:16 AM
  [ # 56 ]

Zijn hele kofferbak zit er zo’n beetje los in.
En hier hoef je de binnenbekleding er echt niet voor uit te halen.
Kun je aan de buitenkant ook wel zien.
Maar ik bedoelde eigenlijk meer hoe rot mag ie zijn,
Maar goed ben wel benieuwd naar wat de vervolg stappen worden

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx

Profiel  

erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243

Gepost: 14 februari 2013 12:30 AM
  [ # 57 ]

Er mag best veel maar dit lijkt me een beetje te veel.
Vraag is natuurlijk in hoeverre je dit ziet.
Ik denk dat je het ziet als je een cx een beetje kent, maar een keurmeester die normaal bijna alleen moderne autos keurt?

Zon bank moet natuurlijk wel vast zitten.

Als je doorgaat met restauratie heel veel succes en uithoudingvermogen!

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten

- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 maart 2013 10:52 PM
  [ # 58 ]

En hoeveel gat is erbij gekomen?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx

Profiel  

Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 760

- 2CV 6 Club
Gepost: 14 maart 2013 11:30 PM
  [ # 59 ]

Hij ziet er geen gat meer in denk ik. Maar zn taalgebruik is dit topic al waard.

Profiel  

Gepost: 15 maart 2013 12:34 AM
  [ # 60 ]

Aha, ja, er is sprake van enige radiostilte. Dat komt voornamelijk omdat een zwaar griepfront passeerde dat mij uit de buurt van de eveneens zwaar zieke familiale hield. Eenmaal weer op de been, moest ik enig werk aan de BX doen. Die BX dient eigenlijk als tijdelijk vervoermiddel, terwijl ik de CX opknap. Ik ben echter bang dat mijn BX ook de museumstatus heeft als ik ooit alle gaten heb in de CX gedicht. Dat het citroënvirus besmettelijk is, bleek wel toen de brug het begaf waarop de BX stond. Het kreng wilde niet meer zakken! Dit leek mij de omgekeerde wereld, een citroën die niet omlaag wil.

Wat de familiale betreft: Ik aas op een andere koets, ik maak er een fusieproject van, een overname desnoods. We moeten door! Een dezer dagen hoop ik wat ‘definitieve’ plaatjes van de roestschade de posten. Enerzijds ter lering en vermaak en anderzijds als therapie. Voor deze groene gatenkaas zie ik de toekomst somber in…

Wordt desondanks vervolgd.

Profiel  

4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook