Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Afgelopen zaterdag heb ik met de C4 een ongeval gehad.
Ik stond stil achter twee andere auto’s aan een rood licht, bestelwagen die achter mij aangereden kwam (zonder lichten terwijl het al donker was) is los op mij gereden (geen remsporen).
Ik zag hem net op de laatste moment aankopen waarop ik het rempedaal gelost heb en na de inpakt terug opnieuw heb geremt om niet op mijn voorligger te knallen.
Eerst is hij gestopt, maar dan toch door gereden, dus vluchtmisdrijf.
Gelukkig zijn kenteken kunnen fotograferen met de gsm, dan naar de politie geweest.
Ik hoop dat de schade nog zal meevallen.
Aan de bumper is niet veel te zien, wat verf af en wat schade aan de plastic bumper.
Mijn kenteken is wel helemaal verwrongen, echt opvallend hoe dat er uit ziet.
Nu vraag ik mij af welke schade er allemaal achter die bumper kan zijn??
Ook in het rechter achterlicht zit er en barst en is er een stukje uit, maar volgens de hersteller waar ik al langs geeest ben kan dat niet door die impact geweest zijn. Ik weet alleen maar dat die schade aan het achterlicht d’r eerder niet was
Ook in de kofferklep zelf zit er een vreemd deukje dat er voor de aanrijding niet was ...
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Ongeveer 3 jaar geleden hetzelfde gehad met mijn Lease C4, met als nuance dat de jongeman in kwestie netjes is gestopt en alles verder netjes is afgewikkelt.
Op het oog was de achterbumper kapot, en de achterklep ging moeilijk open en dicht. Uiteindelijk is er voor een bedrag van 5000 euro gerepareerd. Naast de achterbumper was ook mijn achteras ontzet, en ook de uitlaat was krom. Heel vreemd, want op het oog leek het mee te vallen en had ik eigenlijk gewoon naar huis willen rijden. Gelukkig maar niet gedaan.
Ik stond stil bij het verkeerslicht, en de achterligger is er met 40 tegenop gereden doordat hij niet door had dat het het glad was. Was dus een beste klap.
Het feit dat ik er helemaal niks, noppes nada aan over heb gehouden geeft wel aan dat de stoel hun werk goed hebben gedaan.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Die bij mij was in eerste instantie ook gestopt, ik uitgestapt om de schade te bekijken (niet zo simpel in het donker.
Ik kom aan zijn deur (deur was open, maar hij zat nog in zijn bestelwagen, nogal een zware Mercedes bestelwagen) en het eerste wat hem zei was “hela, nie agressief worde he”, terwijl ik dat helemaal niet was of werd.
Hij was duidelijk “onder invloed”.
Het volgende wat er uit kwam was dat hij alles wel zou betalen en hij wist dat hij in fout was. Ik zei, ja maar wel alles via de verzekering he.
Daarop wilt hij zijn voertuig aan de kant zetten (was een drukke weg, de Westerring in Genk, Belgisch-Limburg), ik vertrouwde het niet en wilde hem tegen houden, maar hij was er te snel vandoor. Heb enkel nog met de gsm een foto kunnen maken van zijn kenteken.
Dus naar de politie gebeld en daar zeiden ze van langs te komen om mijn verklaring af te leggen. Wat ook gebeurd is.
Tot vandaag echter niks meer d’r van gehoord, hopelijk komt het in orde. Maandag ben ik al bij mijn verzekering geweest, maar zolang de politie de zaak niet afhandelt kan de verzekering niks doen. Vandaag bij herstelbedrijf geweest, maar ook zij kunnen nog niks doen.
Ik rij dus wel nog met die auto rond he, en ik heb ergens toch het gevoel dat er achteraan iets niet klopt.
En zowel ik als mijn ouders, die ook in de auto zaten, hebben er wel iets aan over gehouden.
Ik heb last van mijn onderrug, nek en hoofdpijn (voorlopig al 1 week werkonbekwaam)
Mijne pa (die naast mij zat) last van zijne rug, nek en hoofd, en duizeligheid
Mijn ma die al osteoporose (botontkalking) heeft, hare rug, nek, keel en hoofdpijn. Ook is ze met haar voet onder de zetel voor haar terecht gekomen, en daardoor verstuikte voet.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
knight -rider, heb je een rechtsbijstand verzekering bij je gewone wa, auto verzekering, dan hier mee contakt opnemen. je verzekering doet vaak gewoon niks, je bent alleen verzekerd als je een ander schade toe brengt, en dan betalen ze de tegenpartij. heb je geen rechtbijstand dan kan je als nog er een bellen, en er een afsluiten, vaak moet je dan wel iets extra betalen, dit dan te bevragen voor dat je ze aan het werk zet, zodat je niet met een achteraf rekening komt te zitten, nou veel geluk met de afhandeling. en ze moeten eens de rijbewijs gaan intrekken, bij die gekken die op stilstaande voertuigen duiken, als je rijd en je moet dan plotseling ergens voor remmen, en er klapt er dan een op, dan kan ik me er nog iets bij indenken, dat je er niks aan kan doen, had het 8 jaar geleden ook, klapte er een bij me achter op met 70km,p uur, en duwde me zo de kruising op (stond vooraan) en werd dus ook nog even van links geramdt, whipflach, en auto totalos,hij had een leasebak en reed uurtje later gewoon weer met versebak weer verder.
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Ja, heb ook rechtsbijstand en zelfs mini omnium.
De verzekering is al verwittigd, maar die kunnen niks doen zolang de politie zijn werk niet doet.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Alles begint klote te doen aan den auto.
Rechter remlicht werkt ondertussen niet meer (en met het lampje zelf is niets mis, dus zal aan de bedrading liggen).
Stationair toerental was altijd een 900 toeren, is nu maar 600 à 700 toeren meer, en hij moet soms echt moeite doen om niet stil te vallen bij stationair. Maar hij is tot nu toe nog niet stil gevallen.
Radio heeft problemen met het RDS signaal.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Er is dus meer aan de hand dan je vermoedt. Is er al wat bekend over de dader die je heeft aangereden? Want dit kan best een dure kwestie worden op deze manier. Eigenlijk zou je geen meter meer moeten rijden met de auto voordat alles is nagekeken.
C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Via mijn verzekering (Belfius) heb ik vernomen dat hij verzekerd zou zijn bij Mercator.
Hopelijk krijgen ze alles geregeld.
Als het aan mij zou liggen dan zou ik d’r ook niet meer mee rijden. Maar ik heb een auto nodig om op mijn werk te geraken.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Ik ben ook al wat rond aan het kijken naar iets anders voor moest het een total loss zijn
(herstelling duurder dan wat hij nog waard is, want die kans zit er wel in)
Een DS5 zou ik wel zien zitten, maar die zit spijtig genoeg een heel stuk boven mijn budget.
Een andere optie is een Saab 9-3 1.9 TTID die hier in de buurt te koop staat, maar dat zou dan spijtig genoeg geen Citroën meer zijn.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 18-01-2013
- C4 (2004-heden) C4 1.6 e-HDi 115 Airdream BMP6 98g Exclusive
Denk niet dat met de schade die je eerder aanhaalt deze wagen als “perte totale” zal beschouwd worden.
Het is best mogelijk dat je enkel de schade vergoed krijgt van de achterkant , wat het motorgedeelte betreft : Probeer dat maar eens te bewijzen !
Toch hoop ik voor jou dat het allemaal wel goed komt.
We zijn trouwens van dezelfde regio las ik .
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
knight-rider schreef:Een andere optie is een Saab 9-3 1.9 TTID die hier in de buurt te koop staat, maar dat zou dan spijtig genoeg geen Citroën meer zijn.
Nou, da’s echt een toonbeeld van betrouwbaarheid, die Saab
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Ik heb nooit problemen gehad met mijn Citroëns, maar ik weet meer probleemloze Saabs rijden dan Citroëns.
Ik ken verschillende Saabs met meer dan 500.000 km, zonder problemen.
En dat terwijl ik veel meer mensen ken die citroën dan rijden dan mensen die Saab rijden.
Spijtig genoeg is er bij Citroën niet veel meer naar mijn smaak.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
sardonis schreef:Denk niet dat met de schade die je eerder aanhaalt deze wagen als “perte totale” zal beschouwd worden.
Het is best mogelijk dat je enkel de schade vergoed krijgt van de achterkant , wat het motorgedeelte betreft : Probeer dat maar eens te bewijzen !
Toch hoop ik voor jou dat het allemaal wel goed komt.
We zijn trouwens van dezelfde regio las ik .
Ik heb jaren terug een ongeval gehad met mijn vorige Citroën, de Saxo die hier onder vermeld staat.
Toen was er schade aan de linker voorkant boven het wiel en de motorkap was lichtjes geplooid, kost prijs tegen de 1000 euro!
Nu lijkt de schade toch wel een stuk groter te zijn, dus heb ik toch wel wat twijfels, goed wetende dat de auto op papier maar een goede 5000 euro meer waard is.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
knight-rider schreef:Ik heb nooit problemen gehad met mijn Citroëns, maar ik weet meer probleemloze Saabs rijden dan Citroëns.
Ik ken verschillende Saabs met meer dan 500.000 km, zonder problemen..
Tja, voorlopig bestaat de citroënfabriek nog wel en Saab niet meer. Aan de onderdelen verkrijgbaarheid is dat in ieder geval goed te merken. Reden waarom wij onlangs geen Saab meer hebben gekocht maar een Subaru
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 18-01-2013
- C4 (2004-heden) C4 1.6 e-HDi 115 Airdream BMP6 98g Exclusive
De Saabfabriek in het Zweedse Trollhättan wordt in augustus weer opgestart. Dan wordt begonnen met de productie van het model 9-3. Dat meldt het financiële persagentschap Bloomberg, dat een brief van Saab aan een onderdelenleverancier in handen kreeg.
Dit terzijde ...
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
knight-rider schreef:Stationair toerental was altijd een 900 toeren, is nu maar 600 à 700 toeren meer, en hij moet soms echt moeite doen om niet stil te vallen bij stationair. Maar hij is tot nu toe nog niet stil gevallen.
Niemand die weet wat dit kan zijn?
Gisteren draaide hij op een moment maar op 500 toeren.
Normaal is dat toch niet?
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)