Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Vandaag weer ff een bezoekje gepleegd aan Johan. Resultaat: vier nieuwe michelins en een probleemloze apk.
Auto is direct weer een stuk rustiger met die nieuwe banden. Kan je nagaan wat dat aan het comfort doet…..
Een maand terug ook de egr kleppen afgesloten. Dit kan ik iedereen aanraden die dit nog niet gedaan heeft. Je krijg een compleet anders rijdende auto terug. Heerlijk.
Johan t was weer gezellig vandaag.
Gr Giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wat doen die kleppen?
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
giel schreef:Vandaag weer ff een bezoekje gepleegd aan Johan. Resultaat: vier nieuwe michelins en een probleemloze apk.
Auto is direct weer een stuk rustiger met die nieuwe banden. Kan je nagaan wat dat aan het comfort doet…..Een maand terug ook de egr kleppen afgesloten. Dit kan ik iedereen aanraden die dit nog niet gedaan heeft. Je krijg een compleet anders rijdende auto terug. Heerlijk.
Johan t was weer gezellig vandaag.
Gr Giel
Ah mooi, ik ben benieuwd. Later deze maand laat ik er bij Johan ook 4 nieuwe Michelins onderzetten (+ uitlijnen + kalibreren vering). Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ie nog lekkerder gaat rijden!
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
@Break23m: Als je wilt weten waar het EGR gedoe over gaat:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/226357/
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dank voor de tip, leerzaam topic.
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Die kleppen zorgen iig voor dure reparaties en kosten vermogen (letterlijk en figuurlijk). Stomme uitvinding dus die nu ongedaan kan worden.
Wat betreft de banden; dit is echt een enorm verschil. Bij mijn vorige garagebeurt heb ik ook alles laten doen om de auto ““stiller te laten zijn. Ik heb echt een enorme hekel aan lichte trillingen in de auto ongeacht wat voor snelheid je rij.
Johan had het aardig opgelost, maar de banden schoten al aardig op dus helemaal top was het niet. Nu is hij weer zacht en trillingsvrij zoals het hoort.
gr giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
is de koeling van de C6 benedenmaats of niet???
Ik begin het mij af te vragen. Onderhand is zo een beetje alles vervangen aan deze; radiateur, pomphuisje, overdrukvaatje, slangen, noem maar op: alles!!
Vorige week vrijdag zijn we met de C6 en caravan vertrokken naar de Eifel. Uiteraard bloedheet dus airco aan. Een half uur voor aankomst moesten we toch weer stoppen; zowel de watertemperatuur als olietemperstuur volledig in het rood. En gisteren even ledig op en neer naar Venlo over de autobaan weer.
Heeft iemand anders ook deze ervaring? Ik word er dik mee an
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb een keer een C5 hdi met deze klachten op transport gezet. Deze auto liep ook alleen heet met de caravan er achter. Hier bleek uiteindelijk de warmtewisselaar motorolie/koelwater de oorzaak. Heeft de klant z’n garage zich blind naar lopen zoeken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Misschien dat dat het dan is. Met normaal gebruik niks aan de hand maar met caravan en autobaan gebruik wel. Zal Johan vragen
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Mag toch aannemen dar de auto is gemaakt om te werken en dat stevig doorrijden alleen slijtage geeft…
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ik neem aan dat je het toerental hoog genoeg houdt?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Met aanhanger altijd in de sportstand.
Ps mijn toerental is altijd hoog….
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Giel,
er spelen twee dingen, het plastic van de onderdelen laat te wensen over. Dus sneuvelen er in de loop der tijden allerlei zaken, plasticmoeheid.
Jouw probleem, waar je nu last van heb, is eenvoudig op te lossen, ik vermoed dat de condensor en intercooler verstopt zitten met vuil. Hogedrukspuit erop. Maar daar moet eigenlijk wel de voorkant er even vooraf.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Grappig, ik roemde gisteren juist het koelsysteem van de C6. Ik houd de water- en olietemperatuur altijd goed in de gaten, maar ook bij extreme temperaturen blijven deze altijd op (normaal) niveau.
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
bedankt voor de tip Johan, dat ik even controleren.
@ Jorik ik volg de temperatuur ook nauwlettend. In Nederland heb ik nooit problemen.
Bij normaal gebruik; kruissnelheid continu 150 -160 niks aan de hand. Continu 180-210 loopt hij warm. Dat is raar. Net als met de caravan; 100 geen probleem, continu 120 loopt hij warm.
gr giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel