Totaal aantal Berichten: 30
- LN/LNA LN 0.6
- C35 benzine+LPG, bestel lang
Deux oiseaux avec une pierre! Leveranciers van pied de poule stof en de vorm van de voorstoelen. Superhandig, heb ik ook nodig.
‘76 LN, ‘77 C35
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
inderdaad 65 euro de meter, en dan 1,37 meter breed.
Als je kijkt naar de prijs voor de 2cv bekleding (die overigens ook nog eens vrij snel vaal wordt omdat het geprint is en niet geweven) valt het nog wel mee. En nogmaals, oersterk.
Dan valt het inderdaad mee. Of laat ik het zo zeggen; dan is het de investering zeker waard. De stof die er op zat is bijna vergaan. Pluk je zo uit elkaar. Niet vreemd na bijna 40 jaar. Tijd voor een nieuw stofje dus.
Daarna technisch verder in orde maken.
Michiel: de link die jij hebt gegeven; is de print van die stof het juiste formaat? (Dan bedoel ik ik de grootte van de ‘pied de poules’).
@ Rene ter Veer; ik heb de stoelen al naar een bevriende meubelstoffeerder gebracht die ze opnieuw gaat bekleden. Mocht het vinden van de juiste stof niet lukken stuur ik je een PB.
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
- Dyane 6 Commerciale
dat zou je moeten navragen, je hebt ze in klein en groot formaat. Ik dacht dat deze zo rond de 1,2cm waren, maar beter is dat ze het even opmeten
Michiel van Ginkel schreef:Niet goedkoop, maar wel goed. Ik heb ooit hier stof gekocht voor een stoel. Na al die jaren nog als nieuw.
http://www.doehetzelfvoordeel.nl/c-2473006/vyva-fabrics-sunbrella-jacquard/
Michiel; je schrijft dat je er ooit stof hebt gekocht voor een stoel. Was dat ook Pied de Poule? Zo ja; als dat de Pied de Poule is die in Citroens is geleverd moet het om de zelfde grootte gaan lijkt me. Ik zal het voor de zekerheid ook even navragen bij de leverancier. En het betreft acryl stof. Is dat wel handig om een autostoel mee te bekleden? Zomers met korte broek gaat dat juist zweten lijkt me.
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
- Dyane 6 Commerciale
Het was pied de poule, maar dat is al een tijdje terug. Betere heb ik toen niet gevonden.
Het is inderdaad acryl, maar dat is autobekleding tegenwoordig bijna altijd. Het is daardoor wel erg sterk.
Polyester wil je niet. Dat gaat plakken.
Heb navraag gedaan bij de leverancier; in 10 cm stof (zowel in de hoogte als breedte) zitten ongeveer 2 ‘Pieds’ (dus 2 hoog en 2 breed). Dat is echt veel groter dan de originele stof.. Ik vrees dat ik verder moet zoeken.
Heb navraag gedaan bij de leverancier; in 10 cm stof (zowel in de hoogte als breedte) zitten ongeveer 2 ‘Pieds’ (dus 2 hoog en 2 breed). Dat is echt veel groter dan de originele stof.. Ik vrees dat ik verder moet zoeken.
- Dyane 6 Commerciale
jammer… dan is het dus andere stof dan eerst
Dit misschien? Weet niet of het nog te krijgen is…
http://www.jerseyfashion.nl/Toptex-wolmix-Pied-de-Coq-Faubourg-Saint-Honore
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Modestoffen, ik weet niet of dat goede stoelbekleding is.
Ik heb ooit een VW Golf I uit 1974 gehad, die ook pied de poule bekleding had (klein patroon net als bij een LN).
Daarom heb ik even daarop gezocht. Ik vond dit:
http://www.mecatechnic.com/nl-NL/stof-pied-de-poule-zwart-en-wit-type-vw_GB25770.htm
- Dyane 6 Commerciale
die VW-bekleding ziet er ook goed uit!
par eXeMple! schreef:Modestoffen, ik weet niet of dat goede stoelbekleding is.
Ik heb ooit een VW Golf I uit 1974 gehad, die ook pied de poule bekleding had (klein patroon net als bij een LN).
Daarom heb ik even daarop gezocht. Ik vond dit:
http://www.mecatechnic.com/nl-NL/stof-pied-de-poule-zwart-en-wit-type-vw_GB25770.htm
Die stof ziet er inderdaad goed uit. Ik heb een mail gestuurd, dus wacht reactie af of dit wel de juiste stof is. Altijd leuk zo’n zoektocht.
Hmm.. Die VW stof heeft dan net weer een kleiner patroon dan de LN heeft.
Tips blijven welkom.. De goede stof moet toch te krijgen zijn… ??
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Jammer!
Dit misschien? Hoewel, die prijs…
Dat is inderdaad flink aan de prijs! Lijkt ook op de zelfde stof als die VW stof. Nadeel op de sites is dat de afmetingen er bij de afbeelding niet bij staat. Op zich is er wel bekleding met Pied de Poule motief te vinden, alleen is de grootte steeds niet goed. Het wordt echter nog wel gemaakt, want bij sommige 2cv shops zijn er wel stoelhoezen voor de charleston te krijgen met het juiste motief. Ik heb afgelopen dagen een aantal 2cv shops een mail gestuurd met de vraag of die stof ook los te krijgen is. Heb al een paar reacties dat men zal informeren bij de leverancier in Frankrijk. Als het uiteindelijk niet niet lukt, kies ik voor een wat kleiner motief of wellicht een andere bekleding die op de LN geleverd is en nog wel verkrijgbaar.