Xantiaklusser gezocht in omgeving Heerlen of Weert
Vinny
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13

- Xantia 1.6X
Gepost: 19 januari 2013 06:17 PM

Hallo Xantia rijders en klussers,

Sinds een paar weken heb ik een Xantia uit 1995 (1.6).

Nu heb ik een probleem met de hydroliek. stuurbekrachtinging werkt niet meer, en veren is naar mijn idee ook minder soepel dan t zou moeten zijn. Ik denk dat er ergens een lekage is van de LHM.

Wie kan of wil er naar kijen wat er precies aan is en missien is het te maken?

Reacties zijn welkom

Gr. Vinny

Profiel  

Pasqual
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 251

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 20 januari 2013 11:32 PM
  [ # 1 ]

Hoi Vinny,
Waarom denk je dat het een LHM lekkage is? Dan zou je toch minimaal wat LHM moeten zien liggen onder de auto? Er kunnen meerdere oorzaken zijn zoals een voorraadbol die helemaal op is of een ernstig vervuild hydraulisch systeem of een slechte HD pomp.
Hoor je de pomp vaak tikken als de motor stationair loopt? Komt de auto snel op rijhoogte of duurt dit erg lang?

Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0

Profiel  

Vinny
< 100 berichten
Rank

- Xantia 1.6X
Gepost: 22 januari 2013 05:16 PM
  [ # 2 ]
Pasqual schreef:

Hoi Vinny,
Waarom denk je dat het een LHM lekkage is? Dan zou je toch minimaal wat LHM moeten zien liggen onder de auto? Er kunnen meerdere oorzaken zijn zoals een voorraadbol die helemaal op is of een ernstig vervuild hydraulisch systeem of een slechte HD pomp.
Hoor je de pomp vaak tikken als de motor stationair loopt? Komt de auto snel op rijhoogte of duurt dit erg lang?

Ik heb LHM bijgevuld in hoogste stand met draaiende motor… een halve liter erin gedaan. en terug naar rijstand.. (moest meteen weg)... de stuurbekrachting deed t zoals t hoort en de vering ook.. naar t einde van de rit viel de stuurbekrachting weer weg..

Onder de auto ligt geen lekkage plekken..

Daarom hier mijn vraag of er iemand in de buurt woont om t van dichtbij te bekijken.

De pomp hoor ik amper tikken. hoogte na starten binnen enkele sec op hoogte… al lijkt dat wel steeds langzamer te gaan (kan ook vanwege de koude zijn)

Wellicht het verversen van LHM en reinigen van filters en zo maar ook daar zou ik graag hulp bij hebben… heb wel hier een beschrijving van gezien op t forum maar durf er niet zomaar aan te beginnen.

Gr. Vinny

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9068

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 22 januari 2013 05:21 PM
  [ # 3 ]

Je zegt dat je LHM hebt bijgevuld in de hoogste stand. Vervolgens ben je gaan rijden, en je merkte dat het sturen etc. weer minder wordt. Heb je nóg een keer gepeild? Dán weet je dat je een lek hebt als er nu weer minder LHM in het vat zit..

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

Vinny
< 100 berichten
Rank

- Xantia 1.6X
Gepost: 22 januari 2013 05:33 PM
  [ # 4 ]
Timo1990 schreef:

Je zegt dat je LHM hebt bijgevuld in de hoogste stand. Vervolgens ben je gaan rijden, en je merkte dat het sturen etc. weer minder wordt. Heb je nóg een keer gepeild? Dán weet je dat je een lek hebt als er nu weer minder LHM in het vat zit..

Net nog maar eens peil gecontroleerd. vlotter staat op max…
Hoor de pomp amper tikken.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook