Hoi, ik heb een Berlingo met dual zone airco van 2012.
Vandaag merkte ik dat de ventilator van de verwarming niet aangaat. Ik kan nog wel de temperatuur regelen en dergelijke, alles werkt, alleen springt de ventilator dus niet aan waardoor het koud blijft en de ruiten aandampen.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik kan uiteraard naar de dealer gaan en dit onder garantie laten herstellen, maar als ik dat zelf kan herstellen heb ik dat liever, want ik heb voorlopig geen tijd om bij de dealer langs te gaan…
als eerste zou ik denken aan een zekering, maar dat heb jezelf ook alwel bedacht.
Haal maar in, de brandweer knipt je er wel uit
Ja, zekeringen heb ik nagekeken. Dat is het jammer genoeg niet…
Bij Berlingo’s <08 is het meestal de kachelweerstand. Misschien bij de nieuwe ook zo.

Totaal aantal Berichten: 3205
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Wij hebben een Berlingo van 2009, en hadden ook problemen met de ventilator, soms wel, soms niet… bleek een fout van Citroën te zijn in de bedrading, er is onder garantie een nieuwe kabelboom ingestoken. Als je wil weten of het dit is,check dan je relais van de kachel (onder je stuur daar ergens) als je een tijdje gereden hebt, als ie warm of zelfs gloeiend warm heeft, dan ligt het aan de kabelboom.
Succes ermee
PS: onze ‘officiele dealer’ wou er nooit naar kijken, we zijn dan naar een merkloze garage geweest, die heeft zelf gebeld naar Citroën Belux, en daar wisten ze van het probleem, dus laat je niet direct afschepen bij je dealer (moest hij dat proberen)
de module op de aanjager zelf wil ook wel eens de geest geven bij die met automatische airco