Auto Retro Brugge (BE)
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3205

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 20 januari 2013 01:15 PM

OP 26 en 27 januari gaat te Brugge de 33e internationele (...) oldtimerbeurs weer van start. Thema dit jaar zijn de VW Kever en de Mercedes SL. Geen grote beurs, maar wel gezellig, en voor elk wat wils.

Citrosfeer staat hier ook elk jaar met een mooie stand, en voor de leden is dit bezoek dan ook de nieuwjaarsreceptie.

meer info op http://www.autoretro.be

tot dan?!

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3205

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 27 januari 2013 08:25 PM
  [ # 1 ]

Nu de dooi zijn intrede heeft gedaan, en sneeuw plaats maakt voor water komt alles en iedereen weer wakker. Van de vogels die zich wassen in de plassen, tot de liefhebber die al veel te lang binnen heeft gezeten. Iedereen komt weer naar buiten. Eén van de eerste beurzen van het nieuwe jaar vind plaats in Brugge. Een klassieker voor de regio, maar ook franstaligen en zelfs limburgers vinden de weg naar de Unesco beschermde stad.

Na een halfuurtje rijden parkeren we onze wagen in de ondergrondse parking in Brugge. En zoals zovele keren, als je het niet verwacht… daar staat een doornatte CX 20 uit te lekken. De toon is gezet en met een glimlach op ons gezicht trekken we naar de beurshalle.

Dit jaar werden de Mercedes SL in de VW Kever in de spotlights geplaatst. Er stond dan ook van eerstgenoemde een uniek exemplaar, namelijk een SLS300 uit 1957. Daarvan zijn er maar twee gebouwd in dat jaar, waarvan eentje in het museum van het merk in Stuttgart vertoeft. Maar genoeg over deze Duitse automobielen, wij gingen op zoek naar de Citroëns op deze beurs

Auto Retro is geen grote beurs, maar wel een gezellige. Je komt er binnen in een grote hal, de linkerkant staat vol met blinkende wagens en de rechterkant is ingenomen door kraampjes en bedrijven die DE oplossing hebben voor uw probleem.  Nuja, we slenteren langs de kraampjes, en vooral bij de miniaturen blijkt Citroën heel goed vertegenwoordigt voor eerlijke prijzen. Hetzelfde geldt voor de geschreven pers. Wat onderdelen betreft is het wat minder, er ligt wel behoorlijk wat, maar weinig voor onze Franse voitures. In de hoek staat een vermomde HY in WK outfit. Wafel-Kraam dus. Ook een firma die inox- uitlaten op maat maakt voor alle oldtimers, prijs heb ik niet gevraagd…

Langs die typische gereedschapskramen wandelend, gaan we naar de blinkende stalen rossen. Uiteraard wat meer Duitse Gründlichkeit, maar ook bijvoorbeeld een mooie 504 Coupé, enkele Porsche en Ferrari bolides, Triumph en twee Godinnen. Jawel, de twee Belgische Citroënclubs die hier ook hun stand bemannen, hebben beide voor een DS gekozen op de stand. Bij Citrosfeer hadden ze de link gemaakt met Louis de Funés, die nu reeds 30 jaar geleden overleden is.  Voor de rest nog wat lokale clubstands, en dat is het zo ongeveer.

Ondertussen komen we verdacht dicht bij de cafetaria, waar we ook nog enkele bekenden tegen het lijf lopen. Na een deugddoend traktaat en gesprekken over ‘wat en hoeveel’ je er nu hebt,  avonturen over het niet meer te openen tankklepje en wegvliegende ruitenwissers, wandelen we terug naar de uitgang, via de HY… een warme wafel terwijl je in de regen terug naar de parking gaat… Ik wou dat het weer sneeuwen zou.

Tekst: demuywo
Foto: J.P. Bouckaert

Profiel  

Sentimanel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99

- ID/DS D-Super
- Traction Avant 11BN
- ID/DS ID 19 Confort
- C6 (2005-2012) 3.0 hdi v6
- 2CV Charleston
Gepost: 28 januari 2013 12:52 AM
  [ # 2 ]

Even schrikken om opeens mijn DSuper hier op de homepagina te zien verschijnen. Smile
Brugge is een sfeerbeurs en vooral voor vele clubleden, het was terug een lang weekend!

ICCCR UK 2012 Here we come!! 

Profiel  

marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 667

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 28 januari 2013 12:34 PM
  [ # 3 ]

Ik ben gisteren ook even wezen kijken.
In iedere hoek een Citroën Wink

Grappig was de “Funès etalage”.

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  

thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 28 januari 2013 09:28 PM
  [ # 4 ]

Ik ben er ook geweest, zoals jaarlijkse gewoonte.
Het is niet groot, maar wel gezellig.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook