Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Om een lek te vinden: motor laten draaien en goed kijken waar de lhm vandaan komt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Okee doe ik dat.
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Als het een retourleiding betreft, en dat is zeer waarschijnlijk, heeft bovenstaande geen zin.
Beter: auto in de hoogste stand zetten en dan langzaam laten zakken. (Door een hulpje laten doen)
Dan kun je zien waar het druppelt. Denk wel aan je veiligheid, kruip er niet onder!!
Een drukleiding is het zeker niet, die geeft direct een LHM fontijn.
Gezien de plek waar je de foto’s hebt gemaakt zou het best eens het slangetje kunnen zijn wat ik al eerder heb genoemd. Ik zou daar beginnen met zoeken, is een stief kwartiertje werk en dan weet je tenminste wat.
Succes
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
het komt niet uit de hoogteregelaar zelf, maar de retourslang zal dus wel lek zijn.
kan het ook nog wat anders zijn?
en waar kan ik zo’n retourslangetje krijgen?
mvg jasper
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
*ademt in*
Voordat je lukraak wat gaat vervangen, Jasper, zou ik eerst goed kijken wat er precies waar lekt. Straks vervang je ergens een retourslang, maar blijkt het toch van je hoogteregelaar te komen. Of ergens anders. Of misschien is het alleen een wartel die niet goed aangedraaid is. Of misschien maar een pakking.
Gissen is missen.
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Volgens mijn vader is het de hoogteregelaar zelf niet.
En dan is er nog een retourslangetje.
Deze is helemaal nat van de LHM.
Ik kan niet zien waar precies het slangetje heenloopt en waar het lekt.
Ik ga vanavond weer aan de slag.
Hoe kan ik zien dat het echt de retourslang is?
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
als de motor loopt(=pomp aan) zal t er wel uit stromen.
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Misschien moet je deze keer even mét je vader samen kijken….
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
vanderiet schreef:Volgens mijn vader is het de hoogteregelaar zelf niet.
En dan is er nog een retourslangetje.
Deze is helemaal nat van de LHM.
Ik kan niet zien waar precies het slangetje heenloopt en waar het lekt.
Ik ga vanavond weer aan de slag.
Hoe kan ik zien dat het echt de retourslang is?
Drukleidingen zijn altijd van metaal, retourleidingen zijn meestal van kunststof met rubber koppelslangetjes op de aansluitingen. Dit zijn de meest kwestbare punten. De retourleiding van de hoogteregelaar verdwijnt achter het binnenscherm en komt, samen met nog een paar leidingen, op het subframe in de motorruimte.
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
oke, ik zal samen met mn vader dan kijken.
dus gewoon de auto aanzetten en in de hoogste stand zetten, en dan kijken of het eruit loopt?
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Precies, en niet eronder gaan liggen he!? Levens gevaarlijk! Tenzij je assteunen onder de auto plaats zodat deze niet plotseling tot de grond in kan zakken als je perongeluk de hoogte regelaar aanraakt of t ding zonder lhm komt te zitten. Je zal niet de eerst zijn die onder z,n eigen citroen geplet word.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
echt waar?
is dat vaker gebeurt?
we leggen altijd 2 reservewielen eronder zodat ie niet kan zakken
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
vanderiet schreef:echt waar?
is dat vaker gebeurt?
Ja. En daar zijn ook al doden bij gevallen. Dus NOOIT maar dan ook echt NOOIT zomaar onder een hydraulisch geveerde Citroën gaan liggen zonder veiligheidsvoorziening!!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is zeker geen grap, er zijn idd doden mee gevallen.
Nooit onder een veerbollen Citroën gaan liggen, ook niet als de motor uit staat.
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
da’s best wel eng.
ik las ergens dat een (lid? ) van de cx-club ook zo aan z’n eind gekomen is?
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4