Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je goed weet wat je doet en de risico’s zijn is het geen probleem. Hiervoor is vaak ervaring en goede kennis van de hele auto nodig.
Maar soms geld dat je beter iets niet kan doen en de auto door een expert onder handen te laten nemen, dan zelf een groot risico nemen.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zeg Jasper, in die uithoek van Nederland waar jullie wonen zijn toch ook Citroën-specialisten? Dan breng je dat ding eventjes weg en krijg je hem gemaakt weer terug.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
ten eerste , heb ik daar het geld niet voor
ten tweede , ik wil het op den duur ook zelf kunnen.
ten derde , prutsen aan een auto is leuk.
( bij onze garagist kunnnen we wel eventjes een brug gebruiken)
maarja eerst nog 1 dagje hard werken ( lassen, kinnebak monteren lampen etc monteren)
en dan als een idioot naar bremenweg 14 rijden.
daar komen wij met al onze auto’s namelijk VOOR ONDERHOud
en dan kunnen we dus mooi (met hulp van een kenner) de boel (nagenoeg) lekvrij maken.
t’ is ook zo lullig als je een milieudilict te pakken hebt met die lekkage
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Milieudelict??
Olie is toch een natuurproduct??
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Je hebt gelijk , maar !
Olie is een natuurlijke brandstof, maar is desondanks zeer schadelijk voor het milieu. Olie bestaat van nature uit giftige chemicaliën (aromaten) en is opgebouwd uit een mengsel van verschillende stoffen.
Zie: http://www.milieuloket.nl/9353000/1/j9vvhurbs7rzkq9/vhurdyxr08mm
Hier nog zo’n verhaal
ik rijd met een Oldtimer auto van 34 jaar oud die wat olie zweet/lekt dit doen zeker alle Engelse auto’s/ motoren. Nu staat hij geparkeerd op eigen terrein en dus wat lekkage plekken op het (eigen) straatwerk geeft nu wordt het gekker vrijdag 28-11-08 oom agent aan de deur ik kreeg een procesverbaal omdat de auto olie lekkage vertoont een boete van 300,- Euro op grond van handeling verricht waardoor de bodem kan worden verontreinigt.zonder enige waarschuwing dat ik strafbaar ben waar ik me niet van bewust ben het moet toch niet gekker worden in dit land waar je geleeft wordt met wetten en regels weten jullie een goed tip of kunnen nu bij alle mensen waar olie voor hun deur ligt een boete krijgen ??????
mvgr een teleurgestelde hollander
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/oldtimer-auto-millieu-delict/
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Belachelijk, de overheid zou die oldtimers eens moeten weren!
Het is levensgevaarlijk voor ons milieu.
Het lijkt me beter dat je die lekkende autos gewoon van de hand doet en dan de fiets gebruikt. Dan is jouw eerste punt ook een minder groot probleem.
Mocht je toch blijven prutsen met die levensgevaarlijke plettende hydropnematisch geveerde wagens, neem dan eerst eens het werkplaatshandboek door alvorens hier de vraag neer te leggen, dan worden de gestelde punten 2 tot en met 3 misschien ooit realiteit!
Begrijp me niet verkeerd, maar ik heb het idee dat je het liefst hebt dat er iemand van hier even bij je langskomt om je wagenpark te onderhouden en jouw gelijk een spoedcursus geeft hoe dit in het vervolg zelf te doen. Zo werkt het natuurlijk niet…
Soms moet je dingen gewoon zelf aanpakken/doen met de tips die je van ervaringsdeskundigen hebt gehad.
Succes daarmee!
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Volgens mij zijn dit zeldzame incidenten. Ik zou me eerder zorgen maken over de mogelijkheid dat je, als gevolg van de lekkage, onderweg plotseling zonder remmen komt te zitten.
Nog even resumerend:
Het drukdeel bestaat uit leidingen en koppelingen van metaal. Lekkage van zo’n leiding is (of wordt) zeer fors (sproeien en spuiten). Hier kan niet mee gereden worden omdat het veer-en remsysteem plotseling drukloos wordt als een leiding springt.
Deze lekkages doen zich voor wanneer de motor loopt en het betreffende deel van het HD-systeem onder druk staat. De drukregelaar en de vering komen bij lopende motor continu onder druk te staan, de remmen pas als er geremd wordt. De druk op de achterremmen is mede afhankelijk van het gewicht op de assen.
Het retourdeel bestaat uit slangen en buisjes. Lekkage van een retourslang is in de meeste gevallen een stuk minder extreem en er kan eventueel mee gereden worden, mits het vat op tijd bijgevuld wordt. Deze lekkage doet zich voor wanneer er een retourstroom plaatsvindt, bijvoorbeeld op het moment dat je de wagen vanuit een hoge naar een lage stand zet. Via de retouren wordt ook eventuele interne lekkage van onderdelen in het systeem weggevoerd.
Het komt niet zo vaak voor bij een GSA maar als de interne lekkage erg groot is (ernstig versleten onderdelen) dan kan dit de kans op externe lekkage van het retoursysteem vergroten omdat dit niet gebouwd is op druk. In zo’n geval kan een retourslang ook flink spuiten.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
al het laswerk is helemaal klaar.
(behalve de bodem)
de spatborden en bumper zitten er al weer op, bijna alle lampen er weer in en de grille er in.
dus bijna klaar!
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Is de lekkage inmiddels ook opgelost? Je hebt hier inmiddels zoveel adviezen mogen ontvangen.
en wat is je punt?
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
alles zit weer in elkaar!
vanmiddag de hele tijd (bij de garage op de brug) LOPEN zoeken naar het lek.
niet gevonden
de garagist zei dat we van de week weer moeten komen en we het dan gaan maken.
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Zo moeielijk kan het toch niet zijn. Je KIJKT met je ogen die je in je hooft kunt vinden waar de druppels vandaan komen. Lekkage gaat altijd naar beneden dus vanaf een zeker punt is alles nog droog. Zoek de grens tussen nat en droog op en controleerd daar alle aanwezige LHM slangen of leidingen door ernaar te KIJKEN! Dan moet je de lekkage potdomme toch kunnen vinden. Hoe een lekkage eruit ziet heb ik je ook ergens zien vragen. Nou wat denk je zelf!? Prik of knip een scheur of gat in een tuinslang en zet t kreng aan. Zo ziet een lekkage eruit en daar mot je naar zoeken. En nou wil ik niks meer over die lekkage horen tot je het gevonden en opgelost hebt.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
en ja hoor !!
het is opgelost!!
eindelijk maar toch
de retourleiding was het.
eerst naar citromobile en dan repareren
veel dank iedereen voor de tips!!
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
@ Art.
Welke retourleiding was het nu uiteindelijk dan?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Timo1990 schreef:@ Art.
Welke retourleiding was het nu uiteindelijk dan?
De lekkende die op de foto te zien was, denk ik…
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime