Lekke oliedruksensor?
Zit onder het reservewiel. Zie het topic van Art z’n 1220…
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Of een aandrijfaskeerring, dan is het bakolie. Dat spul ruikt vooral anders dan motorolie.
NB Gebruik in elk geval geen (semi)synthetische olie, alleen 100% mineraal.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
In een GSA mag toch wel semi-synthetisch (15W40)?
Tenminste als ie dat de laatste jaren altijd al heeft gehad?
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
mn vader heeft er ook al een keer 10w40 erin gesodemieterd, das minder volgensmij
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
GSA 15 W 40
GS 20 w 50
Beide altijd mineraal!!!
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
oke, doe ik dat, en wat betreft die olie lekkage, dus kijken bij de aandrijfaskeerring en oliedruksensor.
dan ga ik dat morgen doen!
bedankt voor de tips allemaal!
en zijn hier dan nog speciale onderdelen voor nodig?
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
je ogen!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Oliedruksensor zit bovenop het blok naast het oliefilter. En aangezien olie van boven naar beneden lekt is dit de eerste verdachte. Is deze sensor vies en vet, dan heb je de boosdoener gevonden.
Dan gewoon voor een paar centen een nieuwe kopen en met nieuwe koperen of aluminium ringen monteren.
Zie het topic van Art
En heb je het al gezien waar het vandaan komt?
Midfriesland schreef:Of een aandrijfaskeerring, dan is het bakolie. Dat spul ruikt vooral anders dan motorolie.
NB Gebruik in elk geval geen (semi)synthetische olie, alleen 100% mineraal.
Midfriesland heeft het hierboven over je bakolie en de volgende reacties gaan dan weer over motorolie.
Als het bakolie is, dan zal je dit vermoedelijk al aan de kleur kunnen zien, maar het ruikt inderdaad vooral anders. Ik denk dat het niet je keerring is, meestal is het euvel hier dat het eerst gaat zweten alvorens het eruit gutst. Dus dat had je vermoedelijk al wel eerder opgemerkt.
Bak; je kunt in je versnellingbak gerust vol synthetische olie doen, mits deze geschikt is. Kroon en Redline heeft hier uitstekende varianten voor (zoek er maar eens naar mocht het nodig zijn)
Motor; dan zou ik inderdaad het voorschrift van Dirkvdmei aanhouden (al zijn er ook GS(A) rijders welke wel probleemloos volsynthetische olien gebruiken)
Een beetje aanvullen met 10w40 kan echt geen kwaad hoor!
Maar zoals al aangegeven, het zal je oliedruk-contact wel zijn, dus lekker makkelijk en snel te fixen!
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
het is deze week de echte laatste drukke schoolweek met veel proefwerken, dus ik ben er nog niet aan toe gekomen.
volgende week heb ik het minder druk, dan ga ik aan de slag!
bedankt voor jullie tips! ik denk dat het met jullie tips wel gaat lukken!
gr jasper
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
huiswerk Goed zo!
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Haha, even tussendoor pauze houden he! En dan op cifo etc kijken een uur achter elkaar door leren houdt ik niet vol hoor!
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
ik ben er achter gekomen dat het de oliesensor niet is.
het is bijna zekerweten bakolie, een beetje dikke olie met een heeel klein tintje groen (LHM is lichter en doorzichtig) dit dus niet.
dus dan is het toch ergens bij de aandrijfas (aandrijfaskeerring) aan de bestuurderskant. dus daar maar weer mee aan de gang!
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Bakolie ruik zuur.
Een beetje ouderwetse monteur proeft het verschil tussen motorolie, bakolie, lhm, kvs,etc