12 van de 40
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
de beige gsa pallas van jasper.
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 16 juni 2013 11:23 PM
  [ # 166 ]

Lekke oliedruksensor?
Zit onder het reservewiel. Zie het topic van Art z’n 1220…

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 17 juni 2013 02:20 AM
  [ # 167 ]

Of een aandrijfaskeerring, dan is het bakolie. Dat spul ruikt vooral anders dan motorolie.

NB Gebruik in elk geval geen (semi)synthetische olie, alleen 100% mineraal.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 17 juni 2013 11:11 PM
  [ # 168 ]

In een GSA mag toch wel semi-synthetisch (15W40)?
Tenminste als ie dat de laatste jaren altijd al heeft gehad?

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 17 juni 2013 11:26 PM
  [ # 169 ]

mn vader heeft er ook al een keer 10w40 erin gesodemieterd, das minder volgensmij

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 17 juni 2013 11:29 PM
  [ # 170 ]

GSA     15 W 40

GS     20 w 50

Beide altijd mineraal!!!

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 17 juni 2013 11:31 PM
  [ # 171 ]

oke, doe ik dat, en wat betreft die olie lekkage, dus kijken bij de aandrijfaskeerring en oliedruksensor.
dan ga ik dat morgen doen!
bedankt voor de tips allemaal!
en zijn hier dan nog speciale onderdelen voor nodig?

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 18 juni 2013 08:09 PM
  [ # 172 ]

je ogen!  Laughing

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 18 juni 2013 08:19 PM
  [ # 173 ]

Oliedruksensor zit bovenop het blok naast het oliefilter. En aangezien olie van boven naar beneden lekt is dit de eerste verdachte. Is deze sensor vies en vet, dan heb je de boosdoener gevonden.
Dan gewoon voor een paar centen een nieuwe kopen en met nieuwe koperen of aluminium ringen monteren.
Zie het topic van Art

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 20 juni 2013 12:12 PM
  [ # 174 ]

En heb je het al gezien waar het vandaan komt?

Midfriesland schreef:

Of een aandrijfaskeerring, dan is het bakolie. Dat spul ruikt vooral anders dan motorolie.

NB Gebruik in elk geval geen (semi)synthetische olie, alleen 100% mineraal.

Midfriesland heeft het hierboven over je bakolie en de volgende reacties gaan dan weer over motorolie.

Als het bakolie is, dan zal je dit vermoedelijk al aan de kleur kunnen zien, maar het ruikt inderdaad vooral anders. Ik denk dat het niet je keerring is, meestal is het euvel hier dat het eerst gaat zweten alvorens het eruit gutst. Dus dat had je vermoedelijk al wel eerder opgemerkt.

Bak; je kunt in je versnellingbak gerust vol synthetische olie doen, mits deze geschikt is. Kroon en Redline heeft hier uitstekende varianten voor (zoek er maar eens naar mocht het nodig zijn)

Motor; dan zou ik inderdaad het voorschrift van Dirkvdmei aanhouden (al zijn er ook GS(A) rijders welke wel probleemloos volsynthetische olien gebruiken)

Een beetje aanvullen met 10w40 kan echt geen kwaad hoor!


Maar zoals al aangegeven, het zal je oliedruk-contact wel zijn, dus lekker makkelijk en snel te fixen!

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 20 juni 2013 03:56 PM
  [ # 175 ]

het is deze week de echte laatste drukke schoolweek met veel proefwerken, dus ik ben er nog niet aan toe gekomen.
volgende week heb ik het minder druk, dan ga ik aan de slag!
bedankt voor jullie tips! ik denk dat het met jullie tips wel gaat lukken!
gr jasper

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 20 juni 2013 09:53 PM
  [ # 176 ]

type huiswerk  Goed zo!

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 20 juni 2013 11:09 PM
  [ # 177 ]

Haha, even tussendoor pauze houden he! En dan op cifo etc kijken een uur achter elkaar door leren houdt ik niet vol hoor!

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 24 juni 2013 10:05 AM
  [ # 178 ]

ik ben er achter gekomen dat het de oliesensor niet is.
het is bijna zekerweten bakolie, een beetje dikke olie met een heeel klein tintje groen (LHM is lichter en doorzichtig) dit dus niet.
dus dan is het toch ergens bij de aandrijfas (aandrijfaskeerring) aan de bestuurderskant. dus daar maar weer mee aan de gang!

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 24 juni 2013 01:48 PM
  [ # 179 ]

Bakolie ruik zuur.

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 24 juni 2013 01:56 PM
  [ # 180 ]

Een beetje ouderwetse monteur proeft het verschil tussen motorolie, bakolie, lhm, kvs,etc

Profiel  
 
 
12 van de 40
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook