Solexen en Webers kunnen beide heel goed problemen geven. Het is meestal te vinden in de slijtage op de asjes.
Er heerst altijd een soort Pro Weber verhaal op allerhande fora, maar het is naar mijn mening een fabeltje dat de één beter is dan de ander.
De onderdelen voorziening is voor een Solex bijvoorbeeld stukken makkelijker dan voor een Weber. Maar als één van beide versleten is dan is het onmogelijk om ze goed te laten lopen of het nu een Weber of een Solex is…
Voor de Visa 2 Cilinder gaat deze Weber myte ook altijd te ronde.
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij mijn weten lopen de asjes van Webers in kogellagertjes ipv bronzen busjes. Daarom hebben Webers vrijwel nooit last van het bekende euvel.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee. Alleen bij hele dure webers zoals op de sm gebruikt worden is dat zo. De rest van de webers hebben gewoon ongelagerde gasklepassen die zelfs zonder busje in het gietwerk van de carburateur lopen.
Toch moet ik zeggen dat ik de afgelopen 20 jaar minder problemen heb gehad met weber carburateurtjes dan met solexen. De algehele kwaliteitsindruk van webers is toch wel wat beter. En wat die onderdelen betreft, ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat ik een weber onderdeel niet kon krijgen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Goed nieuws! De motor loopt als ‘n tierelier!
Ben Echt heel blij dat het me gelukt is
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou, dat heb je goed gedaan! Top!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
waterman schreef:Nee. Alleen bij hele dure webers zoals op de sm gebruikt worden is dat zo. De rest van de webers hebben gewoon ongelagerde gasklepassen die zelfs zonder busje in het gietwerk van de carburateur lopen.
Toch moet ik zeggen dat ik de afgelopen 20 jaar minder problemen heb gehad met weber carburateurtjes dan met solexen. De algehele kwaliteitsindruk van webers is toch wel wat beter. En wat die onderdelen betreft, ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat ik een weber onderdeel niet kon krijgen.
Ik ging er even van uit dat het voor alle webers zo is. I stand corrected!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Een fikse tegenvaller.
Tijdens mijn proefritje op de oprit, vanavond, begon de auto in zn achteruit een heel raar geluid te majen, net of ie niet goed in de versnelling zat, maar dit was wel zo. Heel raar. Waarschijnlijk is de druklager niet goed. Dus moet de motor er weer uit. Goede nieuws is dat de motor stationair wel heel goed loopt! Dus vrijdag ist weer goed!
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
heeft ie dat ook in de versnellingen vooruit?
Soms wil ie wat moeilijk in de versnelling klikken, vooral de achteruit.
Het helpt soms om de pook weer in z’n vrij te zetten, koppeling op laten komen, koppeling weer intrappen en nog eens proberen in z’n achteruit te zetten.
Heb je je vader al gevraagd om te kijken?
Straks heb je de motor er weer uit en blijkt er niets aan de hand…
Ik neem aan dat je het druklager vlak voor de inbouw wel even hebt bekeken?
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Pap geeft uiteindelijk ook nog een stuk gereden, en vooruit doet ie t ook. Heel apart. Het druklager komt nieuw uit de verpakking. we zetten er een ander druklager op.
Echt balen, maarja, de motor is er zo weer uit. Een uurtje, omdat ik nu weet hoe het precies werkt. Heb nu alles alweer los, dus alleen de motorsteunbouten en de 4 moeren waarmee de motor vastzit los, en dan ie ie er alweer uit.
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maar Jasper, wat doet ie dan? en wanneer? En, wordt het geluid minder of erger als je het koppelingspedaal intrapt?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Bij het koppeling op laten komen begint er een heel raar geluid. Zodra je de koppeling weer intrapt stopt het langzamerhand. Moet haast t druklager wel zijn.
Hetz is het geluid wat je hoort als je de koppeling op laat komen als ie niet goed in de versnelling staat alleen dan iets erger
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
had je wel een vrije slag van je pedaal, of liep je druklager constant aan?
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Beugeltje van het druklager misschien vergeten vast te zetten? Dan tolt ie mee rond en dat maakt gekke ratelgeluiden.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Ik denk dat Midfriesland het juiste antwoord heeft gegeven….
Ahjoh uurtje werk en dan ben je weer een stuk wijzer geworden toch?
Denk niet dat het lager dan al stuk is, maar dat zul je straks wel zien, heb je al een nieuwe?
Beter één eend op straat dan tien in het water….