Ik ben al een tijdje op internet aan het rondsnorren om de eigenschappen te vinden van de specifieke BX uitvoeringen.
Sta op het punt om een 16 trs model automaat uit 87 te kopen, maar ik kan nergens iets vinden over wat het model TRS nou precies aan opties / interieur ed. meekreeg.
Iemand een idee?
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Dit al gezien? Kan je in elk geval een beetje zien wat erop zit.
http://www.autoweek.nl/auto/2520/citroen-bx-16-trs
Ben je ook bekend met de aankooptips van de BX? Altijd handig om bij je te hebben als je gaat kijken. Kijk verder goed naar de hydraulische leidingen, die zijn in 1987 nog niet gecoat!
De aankooptips:
http://citroenbx.hyves.nl/blog/27377358/Aankooptips_Citroen_BX/oMXH/
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Aankooptips liggen reeds geprint klaar
Bovendien gaat Rusty van het forum mee om een miskoop te voorkomen.
Die autoweek had ik inderdaad ook gezien, leuk!
Het zegt alleen nog niet zoveel over bijvoorbeeld of ie stuurbekrachtiging heeft, electrische ramen etc.
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Dat staat er dus wel.. Geen SB, wel elektrische ramen. Goed kijken! (En tabje uitrusting aanklikken)
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Tis nog vroeg
Bedankt voor je snelle antwoord trouwens!
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
En goed op de carburateur letten bij zo een 16! Mocht de auto stationair niet lekker lopen, dan kan dat flink in de kosten lopen.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Aha! Is uit elkaar halen, schoonmaken, nieuw pakkingkje, rubbertje dan niet voldoende?
Ik word gelukkig niet gehinderd door enige kennis
(Heb alleen ervaring met mijn Dyane)
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
Nee het is de autochoke die vervelend doet, in ieder geval bij een solex. Het zou ook kunnen dat er een weber in zit, daar heb ik geen ervaring mee.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
Je hebt dan voren electriese ramen centrale vergrendeling… (middenmaat bx). En het zou dan gaan om een sportievere verzie.
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Een 16 TRS Automaat is naar mijn mening niet echt sportief te noemen?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
Vergis je niet in een automaat op een bx.
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Joh, ik heb er zelf één. Automaat of niet, sportief kan je het m.i. niet noemen.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Gelukkig is alles vergeleken met een Dyane snel te noemen
Best een ingewikkeld systeem, die type beschrijvingen.
Ik wil vooral relaxed en comfortabel gaan rijden, en zonder oordoppen op de snelweg 120 kunnen rijden.
Dat leek me wel te gaan lukken met een Bx toch?
Is de autochoke een vervangbaar onderdeel van de carburateur, en is zoiets ergens te krijgen?
Trouwens, ik ga er nu vanuit dat hij gewoon goed loopt. Dat is wat de vorige eigenaar op Marktplaats had staan, en ook de garage die hem overnam zei dat hij prima loopt (uiteraard zeer betrouwbare informatie van de garage )
Toch wel jammer dat er geen stuurbekrachtiging op zit. Dat is zeker niet meer in te bouwen…?
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Ik heb zelf ook een 1.6 zonder stuurbekrachtiging, en dat is best te doen hoor!
Voor de carbu zijn geen vervangende onderdelen meer te krijgen, dit tenminste volgens de persoon die rond deze tijd de laatst leverbare handchokeombouwset(!) voor zijn BX op zijn deurmat ziet vallen.
Totaal aantal Berichten: 27898
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Marviin schreef:En goed op de carburateur letten bij zo een 16! Mocht de auto stationair niet lekker lopen, dan kan dat flink in de kosten lopen.
Tja wat is in de papieren lopen?
banaanepit schreef:Je hebt dan voren electriese ramen centrale vergrendeling… (middenmaat bx). En het zou dan gaan om een sportievere verzie.
Wat is sportief…
Naar mijn idee ziet er niets sportiefs aan bij zo’n uitvoering.
Sportief zijn: GT, Sport, GTi en GTi 16v/16 valve.
Deze zijn bewust als sportieve auto in de markt gezet, met 1900 motor en in de meeste gevallen aangepaste veerbollen en bredere banden en daarbij een aangepast uiterlijk om zich te onderscheiden van een standaard BX.
Bertje beige schreef:
Voor de carbu zijn geen vervangende onderdelen meer te krijgen, dit tenminste volgens de persoon die rond deze tijd de laatst leverbare handchokeombouwset(!) voor zijn BX op zijn deurmat ziet vallen.
En dat ben ik dus. Een vervangende carburateur zijn ook nog maar sporadisch te vinden. BCCP heeft er nog een paar, kosten daarvan zijn 465 euro. Maar verder probeer ik je nergens vanaf te houden, want het is een heerlijke BX. Ik heb zelf een RS, een iets minder luxe uitvoering.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk