4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
Verschillen BX uitvoeringen?
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 26 januari 2013 05:42 PM
  [ # 46 ]

Mooie Break hoor, gefeliciteerd!

W.b. die doorverbonden kachel, dat had mijn BX GTI ook bij aankoop. Lag aan de kachelmodule. Nieuwe kachelmodule er in, originele bedrading weer gemaakt, en alles werkte weer zoals het hoorde. Dat stelde weinig voor i.i.g.!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 26 januari 2013 05:44 PM
  [ # 47 ]

Ohh, ik dacht al dat het ging om die automaat die nabij Raalte stond. Die stond laatst op Marktplaats geloof ik. Ik had gemaild met de eigenaar, maar die wilde de hoofdprijs voor die gare bak. Zo te horen geen dom besluit geweest om die BX niet te halen. Klinkt trouwens als een uitgebreid elektrisch probleem.

Die rode break! Die stond een paar dagen geleden in het topic “BX te koop”! Ziet er inderdaad uit als een prima wagen. Als het klokje niet in het midden zit, dan zit hij toch op de plaats van de toerenteller? Naja, die toerenteller mis je toch niet Smile
Gefeliciteerd, dus!

Timo1990 schreef:

(...) Dat stelde weinig voor i.i.g.!

Die kachelmodule vervangen en de bedrading van de fan herstellen zal wel weinig voorstellen inderdaad, maar deze BX lijkt een groter (elektrisch) probleempje te hebben…

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 26 januari 2013 05:53 PM
  [ # 48 ]

Vermoed zelf dat een verse accu en/of dynamo wonderen zal doen, maar zeker weten..

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 26 januari 2013 06:02 PM
  [ # 49 ]

Visserkevis zei toch dat er al een nieuwe dynamo en (vrij) nieuwe accu in die TRS zaten? ‘k Meende dat de eigenaar me ook zoiets al had gemaild.

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 26 januari 2013 06:26 PM
  [ # 50 ]

Zo, neem me niet kwalijk hoor, overheen gelezen. Laughing

Maar dan nog, de accu in m’n GTI was ook nog geen jaar oud, maar toch echt RIP.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 26 januari 2013 06:31 PM
  [ # 51 ]

Slim van je, Visserkevis, dat je hem hebt laten staan, trouwens.

Geeft niet, kan gebeuren, Timo. Toen ik het verhaaltje las, dacht ik ook aan dynamo en accu, maar tja, als die al vervangen zijn…kabelboom? Of gewoon slechte “spiksplinternieuwe” dynamo en accu gekocht? I don’t know. Ik weet wel dat ik echt geen 250 voor die BX zou neertellen met een groot elektrisch probleem én een lekkage. Jouw Deauville was goedkoper (naja, ik noem dat belachelijk-spotgoedkoop…) en in véél betere staat dan deze (stiekem nog steeds een beetje jaloers op de koper van jouw Deauville).

Brakke accu’s na korte tijd…dat had ik dus ook! Trix had een accu van (nog geen) anderhalf jaar oud—ik heb de factuur gezien; het was nota bene een merkaccu met ruimschoots capaciteit (zegt niet alles, weet ik) en geen “och, ik fiets wel effe naar de Karwei zodat ik voor twee tientjes een nieuwe accu heb”-accu. Maar de accu gaf na één winterdagje (ik had d’r drie dagen) meteen de geest. Troep.

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 26 januari 2013 08:02 PM
  [ # 52 ]

Ik ben dus vandaag ff mee geweest bixen kijken, die eerste was op zich een goeie kandidaad, maar zoals Michiel al zei er waren wat dingetjes. Leek erg op een goeie elektrische storing, misschien zekeringkast verrot? En de lekkage achter leek mij eerder een hogedrukleiding i.p.v. Een retourleiding, maar eronder kijken ging vrij lastig met die sneeuw. Hier is zeker nog een hele leuke auto van te maken voor niet al te veel, maar je moet t wel zelf kunnen doen en er wat tijd in willen steken. O ja de ADALS waren goed gaar! Maar dat is geloof ik de minste van je zorgen.

Toen dus idd via die break naar huis gereden, en dit was een onverwacht goede auto! Behalve de banden eigenlijk weinig op of aan te merken (behalve dan de totale afwezigheid van enige luxe)  nu moet natuurlijk nog blijken hoe die zich houd en of er nog onverwachte dingen naar voren komen.  Ik ben iig positief verrast door deze rode!

Vraagje aan bx kenners, past in een break een gewoon bx interieur (stoelen, bank en deurpanelen) in een break of een deel hiervan? Alles ziet er nog zeer goed uit, maar tzi/gti stoelen zijn zoooooveel fijner!

Greetzzzzz Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 26 januari 2013 08:16 PM
  [ # 53 ]

Bij de achterbank weet ik het niet zeker, de deelbare en hele achterbank zijn niet zomaar uitwisselbaar.
Voorstoelen en deurpanelen kunnen volgens mij zo uitgewisseld worden.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 26 januari 2013 08:19 PM
  [ # 54 ]

Alles is gewoon uitwisselbaar. Twan heeft bijv. ook een GTi interieur in zijn Break gezet.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 26 januari 2013 08:52 PM
  [ # 55 ]

Bij die automaat zou ik eerst eens een ander contactslot proberen. Klinkt als massa-sluiting, die problemen. Maar een risico is het wel - en de hoofdprijs is ie dan ook niet waard, zeker niet met een gare (en dan zijn er meer) leiding.

Profiel  
 
Visserkevis
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 17-09-2012

Gepost: 27 januari 2013 01:35 PM
  [ # 56 ]

Vandaag toch even spannend: start de bx break, komt ie onhoog etc. je weet maar nooit wat de verkoper gedaan heeft net voor je langskomt.
Opvalkend was bij de koop dat decauto die dag al gereden had. Hij starte toen prima.

Nu start hij ook goed, slaat bij de eerste beweging van de startmotor aan.
Helaas slaat hij ook gelijk af.
Hij loopt veel te langzaam stationair voor een koude motor.
Dus geen choke?
Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Als ik mijn voet op het gas hou (beetje) loopt ie netjes.

Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 januari 2013 02:00 PM
  [ # 57 ]

Dat ding heeft vast nog een carburateur?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 27 januari 2013 02:04 PM
  [ # 58 ]

Ik ken de bx carb niet, maar ik weet van een ander merk (dat ik hier niet zal noemen) dat je de koudstart kan verdraaien op de carb. Dus eerst gewoon stationair afstellen met warme motor en daarna de koudstart met koude motor.

Greetzzzzz

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
joppevg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012

- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Gepost: 27 januari 2013 02:28 PM
  [ # 59 ]

Volgens mij werkt dat bij bxen met carb niet zo, is het bekende choke verhaal waarschijnlijk

huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85,  Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 27 januari 2013 02:38 PM
  [ # 60 ]

Op VWE staat dat de vorige tenaamstelling pas een maand geleden was ingegaan. De laatste eigenaar had hem dus pas een maandje.

Het is trouwens een 16RE K6…

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook