Bij de vereniging staan de modellen ook beschreven,
http://www.gs-gsavereniging.nl/AutoGs/index.html
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 7581
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Naar huidige maatstaven bijna niets. Roestvrijstalen zijruitomlijstingen op de Club en Pallas. Toerenteller. Stukje tapijt onderaan de deur bij de Pallas. Maar er is vast meer te melden door de echte kenners.
EDIT Ah, die hebben zich boven dit bericht intussen gemeld
Gisteren in een leuke/nette GS C-Matic gereden. De staat te koop en is in redelijke staat (te veel roest aan de deuren in verhouding tot de vraagprijs, maar lijkt verder hard te zijn). Jammer dat het een Serie 2 is ipv een Serie 1. Van Jan van Gompel uit Eindhoven heeft mij 2 jaar gelden verteld dat er van de C-Matic bak geen onderdelen meer te krijgen zijn. In hoevere klopt dat verhaal? En stel dat de bak een niet repareerbaar defect krijgt, kun je er dan een handgeschakelde bak in hangen?
Groet,
Toine
Citroen XM V6 (1990), Citroen GSA X1 (1984), Fiat Tipo 2.0 GT (1995), Jaguar E-Type V12 FHC S3 (1972), Fiat 500L (1970)
Wim, bedankt voor de link. Verder vond ik deze site: http://www.ruecitroen.nl/Brochures/Brochures_Frame_GS.htm
Groet,
Toine
Citroen XM V6 (1990), Citroen GSA X1 (1984), Fiat Tipo 2.0 GT (1995), Jaguar E-Type V12 FHC S3 (1972), Fiat 500L (1970)
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
C- matic bakken zijn kwetsbaar en onderdelen zeldzaam.
Na een paar aanpassingen kan er een handbak achter.
Totaal aantal Berichten: 280
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Belangrijk voor de C-matic is een goede afstelling van de contacten op de achterkant van de versnellingsbak, een goede carburateurafstelling en het gebruik van de goede olie. Met een goede bak rijdt het heerlijk, en zou ik niet te snel aan vervanging denken.
Het verbruik is wel wat hoger doordat je altijd slip hebt, maar ik vond het meerberbruik in de praktijk meevallen toen ik nog met een halfautomaat reed. Onderdelen en de voorgeschreven olie zijn inderdaad lastig te vinden. Als je specifieke zaken zoekt, stuur maar een PB, ik heb nog een paar dingen liggen.