Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Daar ligt hij onder de bijrijdersstoel. Tenminste, bij die van mij wel.
Vandaag toevallig bij Twan een inlaatspruitstuk van een 19GTI (zo’n massieve) op een 16TRS blok gepast.
Dat paste zowaar.
De 16TRI heeft ook zo’n spruitstuk, dus wat betreft aansluiten op de inlaat zou het moeten kunnen…
Dat past inderdaad wel, maar volgens mij zit er wel verschil in de kop. Modernere koppen hebben een kleine uitsparing voor de injectoren (zodat de brandstofnevel ongehinderd door kan) terwijl de oude XU blokken gewoon vierkante inlaat gaten hebben. Ik heb wel eens een 16TGI omgebouwd naar 16GTI en dat ging wel zonder problemen.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Okee, dat wist ik niet.
Weet je wanneer die uitsparingen er in zijn gekomen?
De carburateur met K6 is natuurlijk uit de overgangsperiode naar “schoon”, dus misschien heeft die de uitsparing ook al?