Beste mensen,
Bij een DS heb ik een aantal smeernippels in de voorste draagarmlagers gemonteerd. Met succes.
Ik wil hetzelfde doen bij de achterste draagarmlagers van mijn 2200 uit 76.
Ik heb enkele vragen:
- Zijn er mensen met ervaringen?
- Zijn er boormaten beschikbaar.
- Hoeveel vet inspuiten
Ik hoor graag van jullie
groeten
Rinus van Son
Rinus




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20120826133401?authuser=0&feat=directlink
Ga gewoon even naar de ijzerwaren winkel en koop daar smeernippels met boor en een tap.( is geen gewone schroefdraad)
In iedergevall niet gangbaar.
En hoeveelheid?
Ik heb hem drie keer ingedrukt,beetje op gevoel.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Er bestaat ook gewoon m6 of m8 smeernippels. Die zijn niet moeilijk te vinden.
Zoveel vet erin dat het net uit de keerring begint te komen. De as moet bij voorkeur vol zitten anders kan er nog steeds vocht bij. En heb je t werk alsnog voor niets gedaan.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Bedankt
De plaatsing van de nippel is duidelijk.
groet
rinus
Rinus
Gewoon m6 zou ik doen.
Wel oppassen dat je de keerringen er niet uitdrukt met vet.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v









Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Op een van mijn draagarmen heb ik ook een smeernippel geplaatst (toen ik toch aan de ADAL bezig was) en bij Van der Laan kreeg ik het advies de keerring om te draaien. Zo zou de kans op het indringen van vuil en vocht kleiner worden… Daarna de hele ruimte rond de bout en lagers vol met vet gepompt.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’