rare tik in injectie van 1.6 16v vts, start niet ?
RoelD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

- C2 1.6 16V VTS
- Saxo 1.6 16V VTS
Gepost: 30 januari 2013 10:02 PM

goedenavond heren,
ik ben Roel, 19 jaar en heb sinds kort een 1.6 16v vts ,
hieronder een foto :

het is als volgt:
mijn accu zit achter de bijrijders stoel, redelijk vervelend als je af en toe mensen mee moet nemen natuurlijk.

ik heb deze achterin geplaatst met een zekering ertussen op aanwijzing van een autobedrijf, lijkt me dat zij het wel horen te weten !

uiteindelijk is dus die zekering doorgebrand, en heb dus alles weer terug gezet achter de bijrijders stoel.

nou heb ik het volgende probleem : als ik mijn auto op contact zet, dus dat olie lampje enalles gaat branden, benzine meter oploopt etc, etc.
in mijn geval : motorstoringslampje knippert, een oranje vierkantje met een sleutel aan de linkerkant knippert, en onder het dashboard aan de rechterkant zit mijn injectie(systeem?)
hierin zit schijnbaar een relais wat de hele tijd tikt, maar ik kan dus mijn auto niet starten ?

iemand enige ervaring hiermee of zeggen jullie van , uit laten lezen bij de garage en dan verder kijken ?

danku !

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 31 januari 2013 01:27 AM
  [ # 1 ]

Welkom op het forum Smile

Het knipperende sleuteltje is de startblokkering, de auto herkent de chip in de sleutel niet.
De sleutel zelf kan beschadigd zijn (reserve proberen), of de ring om het contactslot, welke de sleutel leest.

Hier staat wat meer info van iemand, die toevallig hetzelfde probleem heeft.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218274/

Het tikkend relais, klinkt als de richting aanwijzer, dat is een bekend probleem (slijtage), tikt soms spontaan.

Profiel  

RoelD
< 100 berichten
Rank

- C2 1.6 16V VTS
- Saxo 1.6 16V VTS
Gepost: 31 januari 2013 08:14 AM
  [ # 2 ]

Beste ZX1.4i , worden mijn knipperlichten gestuurd via het magnet minarelli injectiekastje ? Mijn knipperlichten knipperen niet onderin ?

Hoe kan ik het probleem van de start onderbreking oplossen ? Aangezien ik echt een newbie ben op elektronisch gebied Sad

Inieder geval bedankt voor deze info !

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 01 februari 2013 01:47 AM
  [ # 3 ]

Welk kastje boedoel je met injectie-kastje ? De ECU onder de motorkap ?

Voor de startonderbreker, zul je eerst moeten uitzoeken waar het probleem in zit, de sleutel of het ring om het contactslot, probeer eens de reserve sleutel.

Profiel  

RoelD
< 100 berichten
Rank

- C2 1.6 16V VTS
- Saxo 1.6 16V VTS
Gepost: 01 februari 2013 08:30 AM
  [ # 4 ]

Hey hallo,

Gister is er een monteur geweest , en het blijkt te gaan om de boord computer, vanavond voorbumper eraf en dan sleep ik m naar de garage, als ik meer weet laat ik het hier wel even horen Smile

Bedankt !

Profiel  

RoelD
< 100 berichten
Rank

- C2 1.6 16V VTS
- Saxo 1.6 16V VTS
Gepost: 20 februari 2013 08:21 PM
  [ # 5 ]

probleem is opgelost !

het bleek een relais te zijn wat me motorstoring aangeeft, en de start onderbreker is even losgeweest.
probleem is nu opgelost en rijdt weer heerlijk !

heeft me alleen wel 355 euro gekost .....Sad

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook