De eerste werkzaamheden en het eerste draadje, al veel gelezen op dit interessante forum en nu maar een vraag. De C35 startte erg slecht en dus de ontsteking als eerste maar eens nagekeken. Er bleek een gat in de verdelerkap te zitten en de rotor wiebelde op zijn as , koper en messing slijpsel in de kap zo te zien door botsingen tussen rotor en koperpunten op de kap.
Dan maar eens een goed uitgangspunt maken en alles nieuw er op, de rotor as heeft niet al te veel speling dus dat kan nog wel even. Bij mijn vaste garagist punten, kap, rotor en bougies laten komen, de bougiekabels waren een probleem. Alleen een hele set en dan was de bobine kabel niet goed. Dus eerst maar met de oude kabels alles weer in elkaar gezet. Op tijdgezet en… niet aanslaan. De vonk is niet overtuigend en rood van kleur ook al overbrug ik de voorschakelweerstand van de bobine (een Bosch) dan nog geen mooie blauwe vonk. Ik heb de primaire en secundaire weerstand van de bobine opgemeten en die komt redelijk overeen met de specs. Maar de kabels van beru geven een veel te hoge waarde, deze zou grofweg tussen de 716 en 1126 ohm moeten zijn volgens het kleine stukje handboek dat ik bezit. De waarde is echter 2 Kohm en de andere kabels vertonen een zelfde verschil. Ik vermoed dat er kabels voor een elektronische ontsteking zijn gemonteerd, het type vermeld Beru typ R16-060. kan iemand dat bevestigen? M.a.w. behoren er op deze (DS) blokken normale zeg maar ouderwetse koperkabels te zitten?
Berend
Oud betekent niet dat het over en uit is. Het kan vaak een tweede leven aan.
Zo weer gefixd, Kleppen gesteld en ontseking schoongemaakt en bougies, Kap, rotor, condensator & bobinekabel vernieuwd want deze was inwendig gebroken! Op tijd gezet en vervroeging gecontroleerd deze is redelijk. Start weer als de brandweer. Morgen een lekke uitlaat aansluiting fixen.
Volgende klus is vloeistoffen vervangen en een paar zwetende slang aansluitingen controleren. daarna is waterlekkage via het rechterdeur rubber aan de beurt en ook de radio antennemontage op het zijscherm heeft wat aandacht nodig.
Ik hoop dat overmorgen het verse WPHboek in de bus licht dat werkt af en toe toch wel verhelderend.
Leuk klus ding zon C35 je kunt er redelijk goed bij, tot nog toe
Cio
Oud betekent niet dat het over en uit is. Het kan vaak een tweede leven aan.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Beetje late reactie - maar goed bezig. En inderdaad - voor DS-techniek (wat het toch voor een groot deel is) kun je er behoorlijk goed bij.