1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Te verwachten wegenbelasting C3 E-HDI
Chris T
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 22-04-2012

Gepost: 02 februari 2013 04:08 PM

Iemand enig idee wat de staat ons gaat berekenen als we in 2014 weer wegenbelasting gaan betalen voor een C3 Diesel 1.6 E-HDI?

Profiel  
 
CiC3
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 27-04-2008

Gepost: 02 februari 2013 07:24 PM
  [ # 1 ]

http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/motorrijtuigenbelasting/

250 euro per 3 maanden ongeveer

C3 1.2 Vti EGS Collection

Profiel  
 
Chris T
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 22-04-2012

Gepost: 03 februari 2013 12:20 PM
  [ # 2 ]

Ah, het antwoord kan zo makkelijk zijn. Dank!

Profiel  
 
Gepost: 03 februari 2013 01:03 PM
  [ # 3 ]

Is het zo simpel, dat de ‘milieuvriendelijke’ diesels straks ook gewoon de volle mep gaan betalen, of komt er een getrapt stelsel naar gelang de uitstoot?

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 03 februari 2013 01:13 PM
  [ # 4 ]
belastingdienst.nl schreef:

Geen motorrijtuigenbelasting voor personenauto’s met een lage CO2-uitstoot

Tot 1 januari 2014 betaalt u geen motorrijtuigenbelasting voor:

personenauto’s met een dieselmotor waarvan de CO2-uitstoot niet hoger is dan 95 gram per kilometer
voor personenauto’s met een andere motor als de CO2-uitstoot niet hoger is dan 110 gram per kilometer

Vanaf 1 januari 2014 betaalt u geen motorrijtuigenbelasting voor personenauto’s waarvan de CO2-uitstoot niet hoger is dan 50 gram per kilometer. Het maakt niet uit wat voor motor de personenauto heeft.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Frosty85
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011

- DS 3 E-HDI Airdream
Gepost: 05 februari 2013 11:43 PM
  [ # 5 ]

Het blijft ergens asociaal dat ze het zo gaan doen. Voor de ds3 geldt 232 omdat deze 1050 weegt en dus precies in een lagere schaal valt

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 06 februari 2013 12:43 AM
  [ # 6 ]

Ik zie het asociale er niet van in. Vanaf het begin was bekend dat deze vrijstelling van MRB voor zuinige auto’s van tijdelijke aard was. In eerste instantie tot 1 januari 2013 en uiteindelijk verlengd tot 1 januari 2014 bij bekendmaking dat de tijdelijke maatregeling zou stoppen. Toen ik mijn C3 kocht ging ik er dus vanuit dat ik per 1 januari 2013 mocht gaan betalen, ik zie dit jaar dan ook als een cadeautje. Iedereen die een auto heeft aangeschaft met het idee dat deze maatregel blijvend zou worden, heeft bewust (of onbewust, maar dan hebben ze niet goed de regels bestudeerd) een risico genomen.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 februari 2013 10:21 AM
  [ # 7 ]

Helemaal mee eens.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
CiC3
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 27-04-2008

Gepost: 06 februari 2013 08:07 PM
  [ # 8 ]

Ik zie het probleem ook niet, 2 jaar voordeel aan gehad en bij aanschaf. Verder rij ik nog steeds in een zuinige leuke auto Smile

C3 1.2 Vti EGS Collection

Profiel  
 
Bobbus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 29-08-2008

- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Gepost: 07 februari 2013 01:37 PM
  [ # 9 ]
graddus schreef:

Is het zo simpel, dat de ‘milieuvriendelijke’ diesels straks ook gewoon de volle mep gaan betalen, of komt er een getrapt stelsel naar gelang de uitstoot?

Van deze constructie ga ik ook uit, volgens mij is dat ergens vorig jaar gezegd, dat auto’s mbv uitstoot trapsgewijs meer gaan betalen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 februari 2013 01:40 PM
  [ # 10 ]

Daar staat niets van in de wet of algemene maatregel van bestuur.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bert-w
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 29-04-2007

- C3 e-HDI
- C3 Aircross
- C4 (2004-heden) ë-C4 Shine
Gepost: 13 februari 2013 08:51 PM
  [ # 11 ]

Ook ik was mij ervan bewust toen ik mijn C3 e-Hdi aanschafte er weer een keer MRB betaald zou moeten worden. Echter op dat moment leek er even sprake van te zijn dat deze misschien ook gekoppeld zou worden aan uitstoot CO2 en niet aan brandstoftype en gewicht. Maar wat dat betreft is toch alles bij het oude gebleven.

Wat ik niet helemaal terecht vind is dat er voor een lease auto een periode van 5 jaar na aanschaf is ingesteld en dat in deze periode de bijtelling niet wordt aangepast.
De niet lease auto bezitter heeft zo’n vaste periode niet.

Overheids mmatregelen schieten soms alle kanten op. Ik heb ooit een zuinige Audi A2 diesel gekocht. Zat in de BPM een diesel boete verwerkt van Fl. 2.500,-. Toen was er geen voordeel voor je portemonnee, alleen voor het mileu.

Dus ik klaag nu niet. Deze auto was BPM-vrij plus een paar jaar geen MRB.

Sinds 30-4-2018 C3 Aircross PT110 S&S EAT6 alle opties en deze is ingeruild op 28-6 voor een ë-C4 shine

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 15 februari 2013 09:54 AM
  [ # 12 ]
bert-w schreef:

Wat ik niet helemaal terecht vind is dat er voor een lease auto een periode van 5 jaar na aanschaf is ingesteld en dat in deze periode de bijtelling niet wordt aangepast.De niet lease auto bezitter heeft zo’n vaste periode niet.

???

De niet lease auto bezitter heeft toch ook geen bijtelling? Ben je nu jaloers op iemand die belasting moet betalen omdat hij in een auto van de zaak rijdt waarbij zijn belasting niet omhoog gaat? Belasting die jij als niet-lease rijder niet hoeft te betalen? Ik rij overigens mijn C3 zakelijk, dus niet lease, wel bijtelling, maar ook voor mij verandert die bijtelling niet, alleen de mrb.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
bert-w
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 29-04-2007

- C3 e-HDI
- C3 Aircross
- C4 (2004-heden) ë-C4 Shine
Gepost: 15 februari 2013 10:27 AM
  [ # 13 ]

Nee, ik ben niet jaloers op de bijtelling, maar op de 5 jaar deal van een vaste afspraak na aanschaf van een auto. Een lease rijder weet waar hij aan toe is. Misschien had de MRB ook wel in een vijf jaar afspraak gepast. Zowel voor zakelijk al privé rijder.

Sinds 30-4-2018 C3 Aircross PT110 S&S EAT6 alle opties en deze is ingeruild op 28-6 voor een ë-C4 shine

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2288
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 15 februari 2013 05:57 PM
  [ # 14 ]

Op de site http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/autobelastingen/motorrijtuigenbelasting is te lezen dat de uitstoot van CO2 mede bepalend is voor het tarief van de MRB.

De tabellen voor 2014 zijn nog niet vastgesteld, ik ben dus benieuwd op welke manier hieraan inhoud gegeven zal worden.

De link naar “mrb berekenen” gaat nog uit van de situatie in 2013, daarin is dat nog niet verwerkt.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 15 februari 2013 06:21 PM
  [ # 15 ]

Het staat er wel hoor;

Vrijstelling mrb vervalt

De vrijstelling voor zeer zuinige auto’s vervalt per 1 januari 2014 voor zowel nieuwe als bestaande personenauto’s.

Personenauto’s met een CO2-uitstoot van niet meer dan 50 gr/km zullen tot en met 2015 worden vrijgesteld. Deze vrijstelling is bedoeld om de ontwikkeling en aanschaf van de nieuwe generatie zeer zuinige auto’s te stimuleren.

Oftewel, MRB hangt nog wel af van mate van CO2 uitstoot. Minder dan 50 gr/km -> noppes, meer dan 50 gr/km -> het volle pond.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook