2 van de 2
 < Vorige 1 2

een losse stekker onder motorkap. Hoort dit zo? Wie kan mij helpen?
Gepost: 05 februari 2013 01:16 AM
  [ # 16 ]

Hallo,

Wat de stekker betreft, kun je zien of er (tot voor kort) iets in/aan gezeten heeft? Er hangt kennelijk ook niets anders los in de buurt (of een ‘lege plek’ binnen bereik van de stekker). De diagnosestekker zit een stukje hoger in het metalen beugeltje, met een plastic klepje erop. Voor zover mijn kennis reikt, hoort daar geen losse stekker bij. Misschien heeft er ooit iets in de auto gezeten waar de stekker op hoorde?

Dan de tellerkabel. Voor je de lunule open schroeft (die behalve met de zichtbare zes schroefjes ook met twee schroeven van ONDERAF vast hoort te zitten), kun je even de tellerkabel wat verder door je schutbord (blik tussen motorruimte en dashboard) drukken. Met een beetje geluk klik je ‘m dan weer vast. Lichtjes trekken om te kijken of je weerstand voelt. Trek je de kabel makkelijk terug richting motor (niet te ver!), dan weer je zeker dat de kabel losgeschoten is. Lunule openen en de kabel erop drukken.

Succes!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 06 februari 2013 10:59 PM
  [ # 17 ]

is dat bij jou een 2 of 3 polige stekker ?

ik heb daar 2 losse (platte) steker verbindingen zitten.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook