C6 aangeschaft !
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 04 februari 2013 06:46 PM

Bij deze hebben we sinds een klein maandje een C6 gekocht naast onze ‘70 DS21 pallas, ‘81 Barkas B1000 en ‘90 Landrover Discovery 1. De nood om een ‘gewone’ wagen drong zich op omdat m’n vriendin met geen van bovenstaande (begrijpelijk) zich kan verzoenen op dagelijkse basis.

Een C6 dus, het moest er een zijn omdat het design volgens mij tijdloos is en volgens mij is de C6 ook de laatste échte citroen. Ik ben er al verliefd op van toen ik haar voor het eerst in onze showroom zag staan enkele jaren terug.

Na lang zoeken een ‘07 C6 2.2HDi exclusive gevonden met echt alle opties, zelfs het open dak en verstelbare achterzetels met slechts 92k km. De keuze voor een manueel geschakelde 2.2HDi was weloverwogen omdat ik nogal schrik heb van de Aisin automaat. Heb enkele jaren bij het merk gewerkt en heb ze iets te vaak kapot zien gaan, misschien ongegrond maar dat was de voorwaarde dus. Rekening houdende dat de 3L HDI met z’n vermogen / koppel létterlijk op de limiet zit van wat de automaat nog net kan hebben wilde ik de gok niet wagen. Ik vind de 2.2 een mooie cultuur hebben en eens gechipt (welke er nog moet aan komen) zit men qua vermogen / koppel in hetzelfde gebied als de 2.7L HDi doet en dat is mijn inziens ruim voldoende.

Het verbruik ligt volgens de boordcomputer op 9.1L wat ik toch behoorlijk veel vind, ik trap wel eens door maar ik rijd meestal gewoon de snelheidslimiet, nu ja er moet dringend een groot onderhoud gebeuren en ik vermoed dat dit al relaas zal brengen.

Vanavond probeer ik een prentje te posten !

Nota bene , ik weet dat het allicht ijdele hoop is, maar heeft iemand ervaring met op de 2.2hdi de FAP softwarematig te laten uitschakelen en buis in de plaats te monteren ?

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook