Aankoop advies gevraagd
Sbuurman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 05 februari 2013 10:33 AM

Hallo, nieuw hier en hopelijk binnenkort xsara bezitter.
Ik rij niet zoveel per jaar, maar vind de vrijheid van een auto onmisbaar. Mijn eerste liefde is een vw kever, maar die staat momenteel stil te wachten op een nieuwe motor. Dus op zoek naar een fijne daily,
Mijn pa is een groot citroen fan en heeft van een mahari, via bx en nu een C5 me ook een beetje aangestoken.

Gisteren heb ik een paar xsara bekeken. Budget is beperkt (<1000), maar daar is nog best wat voor te vinden.

De absolute favoriet van gisteren is een xsara 1.6 uit 1998. Heerlijk pittig, lekker rijden. Koppelt goed, schakelt goed en rijdt goed.
Ik twijfel alleen nog over de aankoop.
De auto wilde namelijk niet zomaar starten… De startmotor ging rond, maar de starterkrans pakte niet. Lijkt erop dat de bendix blijft hangen. Na een paar keer proberen komt ie wel.
Een korte zoektocht leverde een aantal mogelijke oorzaken:
-accu te leeg door langer stilstaan.
- startmotor/bendix vies of versleten
- contactslot versleten

Een wat lege accu zou natuurlijk kunnen, maar de startmotor ging wel rond..
contactslot herken ik van de vw… Oplossing daar is een extra relais plaatsen vanwege spanningsverval.
Nu las ik ook dat dit wel een bekend kwaaltje is van de xsara. 2 auto’s gisteren hadden dit probleem.

Dan nu de hamvraag: doen of niet doen?
Wat kost het vervangen van het contactslot en is dit zelf te doen?
Hij heeft volgens mij ook het kachelprobleem, maar dat los ik wel op. Verder deed alles het perfect

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook