2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De Citroën BX van Chris B - Zitterij
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 14 februari 2013 07:35 PM
  [ # 16 ]

Wat een vieze drek zooi zeg! Zó smerig heb ik lhm nog niet gezien big surprise
Verder veel plezier met de BX very good

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 14 februari 2013 08:24 PM
  [ # 17 ]

Bijna dezelfde kleur als de koets…

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 14 februari 2013 09:29 PM
  [ # 18 ]

De olietemp-meter is nooit aangesloten geweest. Daarvoor zou je nog een sensor in je carterpan moeten monteren die je dan waarschijnlijk op de plaats van de carterstop moet monteren zoals weleens bij Burtons gedaan wordt. Wink

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 262
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 15 februari 2013 11:08 AM
  [ # 19 ]

Die olietemperatuurmeter zou wel mooi zijn om aan de praat te krijgen. Daar hoort zeker ook een bepaald soort sensor bij. Iemand een idee wat zou passen en waar deze te kopen? In de aftapplug heeft niet echt mijn voorkeur, is er een andere plek mogelijk?

Is een Palais overigens een “bijzondere” uitvoering? T ding is nog kaler dan kaal, wellicht dat dat bijzonder is Smile

Groeten,

Chris

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane

Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)

 

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 15 februari 2013 11:10 AM
  [ # 20 ]

Je kan ook een GTi carterpan oid scoren, dan zit de olietemperatuurmeter achterop geloof ik. Ik heb alleen werkelijk geen idee of dat ook past op een 1.4? Op de plek van de carterplug lijkt me wel erg kwetsbaar met drempels etc.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 15 februari 2013 11:12 AM
  [ # 21 ]

Volgens mij gaat dat niet. Wat je wel kan doen is een andere carterpan scoren, en daar een gat in maken en een moer op (laten) lassen. Dan rijd je de sensor er niet af als je over een drempel vlamt Smile.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6156
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 februari 2013 12:16 PM
  [ # 22 ]

Die sensor kan gewoon op de plaats van de carterstop. Als het goed is, is dit een TU. Die heeft de carterstop schuin aan de achterzijde van de carterpan zitten.

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 15 februari 2013 12:26 PM
  [ # 23 ]

Je kan toch ook aan de zijkant een gat boren, zodat ie er niet afschaaft als je over een drempel rijd. Dan gewoon goed vast zetten met een multiseal ertussen, dat gaat ook niet lekken. Zo een sensor kan je bij een onderdelen boer halen.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6156
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 februari 2013 12:29 PM
  [ # 24 ]

Als je, met de sensor op die plaats, hem eraf weet te rijden op een drempel dan heb je eerst de carterpan al aan gort gereden. De sensor steekt namelijk niet uit als je hem bij de carterpan van een TU op de plaats van de carterstop monteert. Het enige minpunt is dat je bij iedere oliewissel de bedrading van de sensor moet lossen.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 15 februari 2013 10:18 PM
  [ # 25 ]

Maar dat moet bij een Burton met zo’n sensor ook en daar zit die er letterlijk onder…

Geeft de temperatuurmeter overigens wel goed aan? Die zit aangesloten op het sensortje vooraan in het thermostaathuis. Destijds gaf hij niet helemaal lekker aan was het idee. De aangegeven waarde leek iets te laag te zijn. Thermostaat is na al die jaren misschien niet helemaal fris meer?

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 262
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 16 februari 2013 10:03 PM
  [ # 26 ]

Heb er even over nagedacht, de tellerbak is niet de originele. Is overigens ook netjes gemeld door de garage. Ik ga toch voor origineel en er gaat dus een andere tellerbak in, vanmiddag bij GAOS in Emmeloord eentje op de kop getikt die er volgens mij wel in hoort. Met koelwatertemp lampje ipv meter. Later erachter gekomen dat ik ook een andere sensor nodig heb Sad

Heb de BX nu nog maar een paar dagen, maar heb er al een hoop lol van. Allemaal leuke kleine klusjes Smile Alhoewel, leuk… vandaag had ik er eentje dat was wel een alleje&^%s gepiel. De keuzeknop van de verwarming deed niks, bleek aan de achterzijde van het witte plasticje de bevestiging van de kabel afgescheurd. Bij GAOS dus ook meteen een ander binnenwerk voor de kachelbediening meegenomen, maar het vastklikken van de bedieningskabeltjes is wel een rotklusje.

Voor het dichtbouwen werkte alles, na het dichtbouwen probeer ik alle knoppen nog 1x en bij het bedienen van de ventilatorknop hoor ik KRAK.  Mad De boel weer open, blijkt het kopje van het stangetje afgebroken. Volgende week maar weer ff een ritje naar Emmeloord.

Nu alleen de vraag, dat de middelste knop de kachelmotor bedient snap ik. Maar wat doet dat kabeltje?? De woei in de BX is nu ook wat minder geworden.

Groeten, Chris

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane

Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)

 

Profiel  
 
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 16 februari 2013 10:38 PM
  [ # 27 ]

Was jij dat bij GAOS in die BX? Razz Nog gelukt?

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 262
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 16 februari 2013 10:47 PM
  [ # 28 ]

Als je een lange krullebol in een knaloranje overall hebt gezien… ja dat was ik. Prima geslaagd voor klokkenwinkel en verwarmingsdingetje. Had alleen ook de verwarmingskabels en een kvstempsensor mee moeten mee moeten nemen!

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane

Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)

 

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6156
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 februari 2013 10:53 PM
  [ # 29 ]

Die sensor voor het lampje zit er al, zit achterop het blok. De sensor die gebruikt wordt voor de meter zit bovenop het thermostaat-huis, maar die heb je nu niet meer nodig. Als je de tellerbakken gaat wisselen moet je even de bedrading weer goed leggen, als het goed is is de bedrading achter de tellerbak gemodificeerd en is er een extra draad getrokken naar de motorruimte toe.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 17 februari 2013 01:15 AM
  [ # 30 ]

Ja volgens mij is er destijds 1 draad extra getrokken en voor dat waarschuwingslampje een klein gaatje geboort en door een groen LEDje vervangen. Zo werkte het perfect en kon de koelvloeistof-temperatuur afgelezen worden. Dat vond de eigenaar het belangrijkst. Een lampje was die te laat. Wink

Profiel  
 
 
2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook