4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
De Citroën BX van Chris B - Zitterij
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 29 april 2013 09:14 PM
  [ # 46 ]

Hoi Chris, volgens mij hebben we het onlangs contact gehad over en interieur en hd pomp, maar wat ik je altijd al wilde vragen…... Heb jij dan ook aan de Mondriaanstraat gewoond in Leeuwarden?

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 265
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 01 mei 2013 11:28 PM
  [ # 47 ]

Klopt helemaal! Toen ik aan de Mondriaan woonde had ik een witte 2cv6, tegen het eind hadden wij (vriendin en ik) een witte en een rode eend.

Als ik het goed heb, zijn wij nog een keer met z’n allen bij Citrac in Oostermeer geweest. De rit terug staat me nog goed bij, met bijna 200kmh over de weg van Hurdegaryp naar Leeuwarden… cool smile  Was volgens mij een BX sport.

groet, Chris

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane

Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)

 

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 02 mei 2013 04:55 PM
  [ # 48 ]

We zijn inderdaad wel eens naar Citrac geweest maar of dat met de Sport was zou kunnen. Wel leuk om je hier weer eens te “zien”

Ik heb toen nog wel eens met je witte 2CV gereden, dat ritje is mede verantwoordelijk voor de aanschaf van mijn AMI. Smile

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 265
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 03 mei 2013 10:58 PM
  [ # 49 ]

We zijn weer wat comfortabele kilometers verder Smile

Helaas is het verbruik nog niet je dat, nu twee tankbeurten verder in sloma style en het zit op 1 op 12,5. Hebben jullie ideeën waar dit kan zitten? (zie thread voor wat al gedaan is)

Tijdens het rijden gaat af en toe het “kip in braadzak” lampje aan en uit (motorstoring), dit was al zo voordat ik de nieuwe monopoint erop heb gezet. Nu met nieuwe monopoint loopt het motortje warm wel een stuk soepeler en zonder nukken. Koud daarentegen…

Andere vraag die ook nog bij me leeft en waar ik benieuwd ben naar jullie mening… Dacht dat veerpoten bleven hangen, de BX was wat hobbelig aan de voorkant. Bleek ook zo te zijn, maar na een smeerbeurtje met olie met een ms vet oplossing is dit nu al zeker twee weken weg. Eerst leverde een duw voorop een soort schokkerig effect op, nu is dat soepeler.

Toch vind ik de BX aan de voorkant niet zo soepel als in mijn herinneringen. Het valt me daarbij op dat de bollen voor wel erg erg klein zijn… Is het een optie om andere bollen erop te zetten en zo ja, welke?

Zondag gezellig naar Citromobile,ben benieuwd.

Groet, Chris

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane

Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)

 

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 265
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 03 mei 2013 11:57 PM
  [ # 50 ]

Bij het doorzoeken van het forum kwam ik een draadje tegen over uitlezen. Meteen maar gedaan, komt best krek dat tellen… Codes 41 Bobine en 33 Gaskleppotentiometer komen eruit rollen, nu had ik na het vervangen van de monopoint nog verzuimd te resetten, meteen maar gedaan. Van de oude monopoint was de potmeter idd gaar, paar baantjes stuk. Dus dat zal wel een oude code zijn geweest.

Hoe vaak zitten deze codes op het juiste spoor? Om nou meteen een nieuwe bobine erop te schroeven. Als dat ding toch aan de beurt is, meteen maar de ontstekingsmodule meepakken?

Groet, Chris

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane

Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)

 

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 265
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 05 mei 2013 10:57 PM
  [ # 51 ]

Vandaag een hele leuke dag gehad. Met een goede vriend naar de Citromobile, de editie van dit jaar vond ik echt ontzettend goed geslaagd. Ook buiten op de parkeerplaats veel mooie auto’s in het zonnetje zien staan. Binnen werd me zelfs nog een BX GTI met 165.000 km op de klok aangeboden voor €300,-! (verleidelijk, maar niet toegehapt, 1 hobby auto is duur zat)

Minder geslaagd vond ik dat mijn BX het nodig vond om niet meer omhoog te willen aan de voorzijde, lekkerij aan de poot lv en een hoge retourstroom. Ergo: veerpoot stuk! Onderweg naar A’dam merkte ik al dat de pomp vaker aansloeg dan normaal en rijdend in de stad viel de neus af en toe naar beneden. Omdat ik toch bijna op bestemming was nog een paar minuten doorgereden. Daar bleek dus de hele wielkuip lv vol te zitten met LHM en de boel stond lekker na te druppen. Naar de dader hoefden we niet lang te zoeken…

Daarna in een 2cv, heerlijk met het dak open, eerst naar de CM geweest. Ik had hoop een vervangende veerpoot te vinden, helaas schitterden de BX onderdelen op CM in afwezigheid. Dus weer thuis maar de ANWB gebeld en nadat de ANWB-er dezelfde diagnose heeft gemaakt de BX laten afslepen.

Ergens komende week wordt de auto weer bezorgd in Akkrum en de vervangende veerpoot haal ik morgenavond ff op in Giekerk.Pootje wisselen is niet het meest ingewikkelde klusje. Hopelijk willen de wartels een beetje los, dat is het enige dat wel eens lastig wil doen.

Groet, Chris

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane

Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)

 

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 05 mei 2013 11:42 PM
  [ # 52 ]

vreselijk voor je. hopelijk geen groote kosten.

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 265
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 07 mei 2013 11:43 PM
  [ # 53 ]

Groote kosten? Een andere veerpoot was €20,- en het thuisbrengen van de auto was op kosten van de ANWB. BX economisch total loss dus. Wink

Vanavond ben ik bezig geweest met het uitwisselen van de veerpoot en de hdpomp (de oude hdpomp daar rammelen de lagers van). Helaas blijkt de hdpomp die ik gekocht heb een kleinere poelie te hebben. Daarnaast heeft de pomp een kunststof huis, de rest van de aansluitingen is hetzelfde.

Is dit soms een pomp van een diesel? Past dat?

Groet,

Chris

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane

Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)

 

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 265
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 14 mei 2013 08:24 PM
  [ # 54 ]

De pomp met kleinere poulie heb ik erop gezet en een paar dagen mee gereden. Is niet super, pomp loopt warm, denk door te hoog toerental.

Ondertussen al wel een andere pomp met juiste afmeting poulie op de kop getikt, morgenavond gaat deze erop. Verder heb ik via een oproep op dit forum al twee nette deuren aangeboden gekregen en daar ga ik volgende week even kijken of dat wat is.

Van 1 koplamp viel vorige week het glas eruit tijdens het klussen, kon het glas gelukkig opvangen. De refelctoren zijn niet echt mooi meer en daarom ook een oproepje geplaatst voor koplampen. Gebruikte nette koplampen zijn lastig te vinden kom ik achter. Bij het zoeken naar nieuw kwam ik deze tegen: http://www.artaparts.nl/citroen-citroën-bx-onderdelen/45/ iemand ervaring daarmee?

groet,

Chris

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane

Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)

 

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 14 mei 2013 08:40 PM
  [ # 55 ]

Die koplampen van Artaparts zijn hoogstwaarschijnlijk imitatie lampen.

Zou ik persoonelijk niet doen.

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 265
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 14 mei 2013 11:02 PM
  [ # 56 ]

Imitatie hoeft niet slecht te zijn, heb met de Volvo meerdere goede ervaringen gehad. Hoorde via BX ckub dat het magazijn daar ook goede imitatie kan leveren voor een nette prijs. Denk dat ik daar nog even ga navragen.

Omdat het weer pet is vanavond toch maar bezig gegaan met de pomp, het was niet de pomp die het warm had maar het riempje dat net iets te slap stond.

Helaas blijkt ook de tweede HD pomp die ik gekocht heb net van het verkeerde type te zijn! Aaargh, hoeveel types zijn er wel niet? Deze tweede kwam ook zeker weten van een 14TU af, bouwjaar onbekend.

Misschien toch maar poulies overzetten, is dat een beetje te doen met een poulietrekker? Hoe zit het dan met montage?

Ook nog maar eens goed nadenken over opknappen, bij koop had ik geen sporen van schade gezien. Nu ik met de koplampen bezig ben zijn wel sporen te zien van een “milde” drukker aan de voorzijde. de panelen aan de achterzijde van de koplampen zijn wat vervormd.

Groet, Chris

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane

Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)

 

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 265
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 19 juni 2013 08:44 PM
  [ # 57 ]

Heb ondertussen een picasa album gemaakt om de vordering bij te houden:

https://picasaweb.google.com/115801426158762737866/Citroen?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOqumpbv-IqG1QE&feat=directlink

Binnenkort meer… gan dan bezig met het plaatwerk en een MS fett behandeling. Heb een bijna complete 16v set liggen in de juiste kleur. (Zoek nog een MK2 bumper en een spatbordverbreder linksachter)

Groeten,

Chris

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane

Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)

 

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 21 juni 2013 01:34 PM
  [ # 58 ]

nog geen foto’s van het nieuwe plaatwerk op de bx?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 265
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 22 juni 2013 12:34 AM
  [ # 59 ]

Hey Maarten, nee natuurlijk niet Wink. Plaatwerk komt er pas op als het strak is. Deuren zijn behoorlijk goed dus die wil ik volgende week gaan monteren. Nu bezig met verbreders te spuiten die voor de spoiler zitten, eind volgende week begin ik denk ik met de achterbumper te spuiten.

Ben overigens niet zo’n held met picasa, heb er af en toe ruzie mee. Dus nieuwe link:
https://picasaweb.google.com/115801426158762737866/Citroen02?authuser=0&authkey=Gv1sRgCLGL5cGoj7yblQE&feat=directlink

Groet,

Chris

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane

Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)

 

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 265
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 01 juli 2013 12:13 AM
  [ # 60 ]

Vanavond in de weer geweest met het Mike Sander vet, fijn spul! Ook na het demonteren van de spatborden blijkt de BX aangenaam hard te zijn.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/ssxboCxZpxs-PVV6VQEtacAuiBHJfq3NzND64nS4m9Q?feat=directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/k_imFd2FfiKMAmtKIRNMNMAuiBHJfq3NzND64nS4m9Q?feat=directlink

Er is wel hier en daar een gaatje gelast, allemaal keurig gedaan en netjes afgewerkt. Bij het loshalen van de dopjes voor de holle ruimtes kwam er uit dit dopje een sloot water zetten! Dat dopje zet ik dus niet meer terug. Dus tip voor anderen, trek op deze plek het dopje eruit!

https://picasaweb.google.com/lh/photo/1lDSImR6MWbvxi5Z7QAlUsAuiBHJfq3NzND64nS4m9Q?feat=directlink

Rustyco is ook ontzettend fijn spul, op het binnenrandje was het spatbord wat roestig, dit is een foto van na een paar keer weken met dit spul:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/qdfmBlZCSxhQOHJBxne3dMAuiBHJfq3NzND64nS4m9Q?feat=directlink

(het blanke metaal was een plak met roest.)

Verder ben ik bezig met spuitwerk, heb voornamelijk ruzie met de blanke lak. De oplossing om het strak te krijgen is wetsanden, dan krijg ik tenminste de sinaasappelhuid eruit. Later deze week post ik nog wel een foto.

Morgenavond de boel maar eens weer afmonteren. (in een post hierboven staat een link naar het hele album)

Groet,

Chris

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane

Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)

 

Profiel  
 
 
4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook