SPAM schreef:Ik heb deze destijds bij Citro-Classique gekocht
en is volgens mij in de aanbieding…
Dat is een CALIBER RC110 of RC110B (zwart) richtprijs 120€. Vindt je normaal gezien in de betere autoparts-shop. Staat ook om mijn verlanglijstje Samen met de SPEAKERS CSB1
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
heb inmiddels bij Huub in ‘t Zand een radio gescoord met een extra aansluiting voor een mp3 speler. Hij moet in het daarvoor bestemde vakje passen. Ga er straks mee aan de gang.
bedankt voor alle reakties.
DS 23 break

Totaal aantal Berichten: 27958
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik ben wel benieuwd naar het merk en type en misschien een foto als die er eenmaal in zit
SalsaChris schreef:SPAM schreef:Ik heb deze destijds bij Citro-Classique gekocht
en is volgens mij in de aanbieding…
Dat is een CALIBER RC110 of RC110B (zwart) richtprijs 120€. Vindt je normaal gezien in de betere autoparts-shop. Staat ook om mijn verlanglijstjeSamen met de SPEAKERS CSB1
Past die in het smalle vakje van het laatste dashbord?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Egbert,
die Caliber past niet in smalle radio vak naast handschoenkastje. Het front van die caliber draait open en kun je een CD insteken. dat is te breed voor het radio vak naast handschoenkastje
Die van fransoze.de passen wel in smalle vakje. Het zijn moderne radio’s met retrolook én die in het smalle vakje passen.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
vos60 schreef:wie weet welke radio in een ds break uit 1973 past en waar die verkrijgbaar is? Het is een beetje saai als je op een lange rit alleen in de auto zit
Alles wat je wilt weten over de autoradio’s van de DS en ID, fabrieksoptie of after-market, vind je in mijn schrijfsels over “Les Autoradios des DS/ID” hier:
http://www.nuancierds.fr/Danchojournal.htm
“Conduire une DS19 signifié: conduire dans un petit palais confortable et luxueux… Son confort est sans égal. C’est celui d’un avion qui ne quitterait pas le sol”

Totaal aantal Berichten: 1533
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Ik vind het er veel te modern uit zien.
Der Franzose:
“Radio mit passender Konsole für Citroen DS Armaturenbrett ab 1971!
Modernste Technik im schönen Design. Radio + 1x AUX Anschluss!
UKW/MW RDS-Tuner mit 30 Senderspeicher,
Eingangsspannung AUX Front 500mV / 6 kOhm,
Stromversorgung 10.5 - 14.4 Volt DC,
Ausgangsleistung 4 x 50 Watt max. @ 4 Ohm,
Stromverbrauch max. 15 A, Ruhestrom”
399,00 EUR
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Totaal aantal Berichten: 1234
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Het ziet er inderdaad modern uit maar past wel mooi in het dashboard.
Jammer dat de knoppen en het display niet wat meer retro zijn.
Peter.

Totaal aantal Berichten: 7608
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mooi dat je er uit bent. En als mosterd na de maaltijd: in mijn DS zat de eighttrack op de plaats van het radiovak in het tweede-neus-dashboard. De ruimte daar is beschikbaar - je moet wel wat zagen. Ik had geen keus, dat gat zat daar al. Enne - met lange armen is dit merkwaardig goed te bedienen vanaf het stuur.
break23m schreef:Mooi dat je er uit bent. En als mosterd na de maaltijd: in mijn DS zat de eighttrack op de plaats van het radiovak in het tweede-neus-dashboard. De ruimte daar is beschikbaar - je moet wel wat zagen. Ik had geen keus, dat gat zat daar al. Enne - met lange armen is dit merkwaardig goed te bedienen vanaf het stuur.
zoooooooooo had je daar een orig.af-fabriek airco in !!!
mooi hoor
en eh, wat was ook al weer het voordeel van die 8-track ?

Totaal aantal Berichten: 7608
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Snik - ja met airco - werkend en helemaal fabrieks origineel. En toch weg moeten doen .
Maar goed. Hier gaat ‘t over radio’s. Het grote voordeel van de eight-track is dat je op rommelmarkten en beurzen altijd bandjes kunt zoeken , op een andere manier is er niet aan te komen. En dan maar hopen dat je bandjes vindt die bij je muzieksmaak passen. Zo’n apparaat zat in de auto toen ik ‘m kocht. De radio was al FM en dus prima (links zie je de radioschaal, rechts van de band de teller van de tracks - 4 i.p.v. 8 omdat het stereo was). En zo’n ding past natuurlijk wel heel goed bij het tijdsbeeld. Toen die eerste radio het begaf (het binnenwerk bleek helemaal op, niet de motor maar de rest) heb ik een andere op de kop getikt met een extra exemplaar voor onderdelen. De auto met radio en bandjes verkocht aan iemand die niet zo heel veel had met origineel. Nu zit er dus een nieuw dashboard in en hij luistert nu naar mp3-tjes. Radio en bandjes staan dus nu in waarschijnlijk in Zwitserland op een rommelmarkt.