4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
BX 1.9 TRD van McKlei
McKlei
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 11-09-2012

- BX TRD Turbo
Gepost: 29 april 2013 09:07 PM
  [ # 46 ]

Pfff, wat ben ik ook een klusheld. Ik was oliepeil aan het checken e.d. en bedacht me dat het een goed plan zou zijn om de condens uit het brandstoffilter te laten lopen. Twee bouten losgedraaid, filter een beetje opgetild en met de hand het kraantje open gedraaid.
Geen water.
Wat er wel uitkomt, na het dichtdraaien, is diesel…. Het is niet veel, na 1 of 2 minuten stationair een 2 cm vlek in een zakdoek, maar toch.
Is dat een probleem dat heel snel moet worden opgelost (of afgetaped) of kan ik gewoon een nieuwe bestellen en die een dezer dagen installeren?

Profiel  
 
McKlei
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 11-09-2012

- BX TRD Turbo
Gepost: 02 mei 2013 10:23 PM
  [ # 47 ]

Nou, dat heeft zichzelf vrij makkelijk opgelost Smile
Ook zijn de bollen bijgevuld, scheelt wel zeg!

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 02 mei 2013 10:29 PM
  [ # 48 ]

Lekker zweven weer zeker? Very Happy

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
McKlei
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 11-09-2012

- BX TRD Turbo
Gepost: 02 mei 2013 10:31 PM
  [ # 49 ]

Je weet zelf!! Al heb ik wel het idee dat mn vorige bx nog wat soepeler was. Toch misschien de LHM nog een keertje spoelen *schrijft het erbij op de lange lijst me klussen

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 02 mei 2013 10:38 PM
  [ # 50 ]

Je hebt de LHM al wel ververst toch?

Edit: Gezien, ff terug gekeken Wink

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
McKlei
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 11-09-2012

- BX TRD Turbo
Gepost: 02 mei 2013 10:41 PM
  [ # 51 ]

Ja, natuurlijk. Helaas heb ik geen goede camera, anders had je wel een mooie foto van het frituurvet dat eruitkwam voorbij zien komen. Dat spul zat er echt al heel, heel veel te lang in..

Heb daar ook al iets over gezegd op het hydrauliekdeel vh forum volgens mij. Ze stuurde, veerde èn remde meteen beter! Het zijn echt net vrouwen die bx’en; als je ze een beetje aandacht geeft zijn ze meteen superblij met je (of klink ik nu als een player Wink )

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 02 mei 2013 10:45 PM
  [ # 52 ]

Ja, beetje wel als een player ja, maar voor je Bix mag dat Laughing

Heb je alle nippels op de remklauwen al om de beurt laten doorlopen?
Dit om alle oude LHM te verversen, die altijd maar een beetje stilletjes in de leidingen zit.

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
McKlei
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 11-09-2012

- BX TRD Turbo
Gepost: 02 mei 2013 10:53 PM
  [ # 53 ]

De voorste remklauwen wel. De achterste kreeg ik niet los, binnenkort maar de kruipolie uit de kast trekken denk ik.
Toch maar een weekend uittrekken denk ik. Of hemelvaartsdag natuurlijk!

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 03 mei 2013 01:12 AM
  [ # 54 ]

Ja inderdaad, keuze genoeg qwa vrije dagen Wink

Ff de staalborstel er langs halen en inderdaad een paar keer inspuiten.
En gebruik een leidingsleutel ipv een steeksleutel!!!

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
McKlei
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 11-09-2012

- BX TRD Turbo
Gepost: 09 mei 2013 12:04 PM
  [ # 55 ]

Ben bezig om de D-riem te vervangen. Auto omhoog gekrikt voor de steunen en BAM! de bovenste motorsteun begeeft het… Heeft iemand (liefst in de buurt van Gorinchem) nog zo’n rubber?
Wat hulp en mentale bijstand is overigens ook meer dan welkom…

HELP dus..

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 09 mei 2013 11:38 PM
  [ # 56 ]

De bovenste steun moest toch zowieso los?

Vandaar ook eerst ondersteunen en dan losmaken, en daarna pas iets verder omhoog krikken Wink

Helaas kan ik je niet helpen aan een steun.

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 09 mei 2013 11:41 PM
  [ # 57 ]

Is het nog gelukt?

Profiel  
 
McKlei
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 11-09-2012

- BX TRD Turbo
Gepost: 10 mei 2013 11:31 AM
  [ # 58 ]

Ja, maar dat was ik nog niet toen je het vroeg Sad Uiteindelijk heb ik om 23:45 ofzo kunnen starten. Ben nog niet helemaal tevreden over hoe de kappen voor de d-riem zitten, straks even kijken of de dynamoriem er langs loopt of niet.
Zal vanmiddag nog wel meer vertellen, nu even aan het werk!

Profiel  
 
McKlei
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 11-09-2012

- BX TRD Turbo
Gepost: 13 mei 2013 10:28 AM
  [ # 59 ]

Nou, dat viel dus tegen. De volgende ochtend ontdekte ik een forse plas olie onder de auto. Meteen bijgevuld, maar ik moest toch rijden..

Gisteren weer de garage in, bleek dat we de rechter nokkenaskeerring (waar het om begonnen was) niet goed hadden gemonteerd. Ik ben op de enkele rit R’dam naar Gorinchem zeker een halve liter olie kwijtgeraakt Sad

Na enig geknutsel de boel goed op z’n plek gekregen (bedankt voor de morele support Vermond). Alles weer in elkaar, maar starten ho maar..
Bleek dat de krukas verdraaid was. We weten nu in elk geval wel hoe een net niet op tijd lopende motor klinkt Wink

Helaas dus nog wel een kapotte rechter motorsteun, al zijn die gelukkig nog wel te bestellen.
Wat ik ook gesloopt heb, en waar jullie me wellicht me kunnen helpen, is de olieslang van vuldop naar kleppendeksel. Deze is gescheurd bij de aansluiting aan het kleppendeksel, dus een nieuwe lijkt me handig. Weet iemand er een onderdelennummer van?

Bedankt!

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 13 mei 2013 12:54 PM
  [ # 60 ]

Mooi dat ie het weer doet. Hoe had je de krukas op tijd gezet? Met de pen achter de startmotor?

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook