Pfff, wat ben ik ook een klusheld. Ik was oliepeil aan het checken e.d. en bedacht me dat het een goed plan zou zijn om de condens uit het brandstoffilter te laten lopen. Twee bouten losgedraaid, filter een beetje opgetild en met de hand het kraantje open gedraaid.
Geen water.
Wat er wel uitkomt, na het dichtdraaien, is diesel…. Het is niet veel, na 1 of 2 minuten stationair een 2 cm vlek in een zakdoek, maar toch.
Is dat een probleem dat heel snel moet worden opgelost (of afgetaped) of kan ik gewoon een nieuwe bestellen en die een dezer dagen installeren?
Nou, dat heeft zichzelf vrij makkelijk opgelost
Ook zijn de bollen bijgevuld, scheelt wel zeg!
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Lekker zweven weer zeker?
Life’s too short to drive without comfort!!!
Je weet zelf!! Al heb ik wel het idee dat mn vorige bx nog wat soepeler was. Toch misschien de LHM nog een keertje spoelen *schrijft het erbij op de lange lijst me klussen
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Je hebt de LHM al wel ververst toch?
Edit: Gezien, ff terug gekeken
Life’s too short to drive without comfort!!!
Ja, natuurlijk. Helaas heb ik geen goede camera, anders had je wel een mooie foto van het frituurvet dat eruitkwam voorbij zien komen. Dat spul zat er echt al heel, heel veel te lang in..
Heb daar ook al iets over gezegd op het hydrauliekdeel vh forum volgens mij. Ze stuurde, veerde èn remde meteen beter! Het zijn echt net vrouwen die bx’en; als je ze een beetje aandacht geeft zijn ze meteen superblij met je (of klink ik nu als een player )
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Ja, beetje wel als een player ja, maar voor je Bix mag dat
Heb je alle nippels op de remklauwen al om de beurt laten doorlopen?
Dit om alle oude LHM te verversen, die altijd maar een beetje stilletjes in de leidingen zit.
Life’s too short to drive without comfort!!!
De voorste remklauwen wel. De achterste kreeg ik niet los, binnenkort maar de kruipolie uit de kast trekken denk ik.
Toch maar een weekend uittrekken denk ik. Of hemelvaartsdag natuurlijk!
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Ja inderdaad, keuze genoeg qwa vrije dagen
Ff de staalborstel er langs halen en inderdaad een paar keer inspuiten.
En gebruik een leidingsleutel ipv een steeksleutel!!!
Life’s too short to drive without comfort!!!
Ben bezig om de D-riem te vervangen. Auto omhoog gekrikt voor de steunen en BAM! de bovenste motorsteun begeeft het… Heeft iemand (liefst in de buurt van Gorinchem) nog zo’n rubber?
Wat hulp en mentale bijstand is overigens ook meer dan welkom…
HELP dus..
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
De bovenste steun moest toch zowieso los?
Vandaar ook eerst ondersteunen en dan losmaken, en daarna pas iets verder omhoog krikken
Helaas kan ik je niet helpen aan een steun.
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Is het nog gelukt?
Ja, maar dat was ik nog niet toen je het vroeg Uiteindelijk heb ik om 23:45 ofzo kunnen starten. Ben nog niet helemaal tevreden over hoe de kappen voor de d-riem zitten, straks even kijken of de dynamoriem er langs loopt of niet.
Zal vanmiddag nog wel meer vertellen, nu even aan het werk!
Nou, dat viel dus tegen. De volgende ochtend ontdekte ik een forse plas olie onder de auto. Meteen bijgevuld, maar ik moest toch rijden..
Gisteren weer de garage in, bleek dat we de rechter nokkenaskeerring (waar het om begonnen was) niet goed hadden gemonteerd. Ik ben op de enkele rit R’dam naar Gorinchem zeker een halve liter olie kwijtgeraakt
Na enig geknutsel de boel goed op z’n plek gekregen (bedankt voor de morele support Vermond). Alles weer in elkaar, maar starten ho maar..
Bleek dat de krukas verdraaid was. We weten nu in elk geval wel hoe een net niet op tijd lopende motor klinkt
Helaas dus nog wel een kapotte rechter motorsteun, al zijn die gelukkig nog wel te bestellen.
Wat ik ook gesloopt heb, en waar jullie me wellicht me kunnen helpen, is de olieslang van vuldop naar kleppendeksel. Deze is gescheurd bij de aansluiting aan het kleppendeksel, dus een nieuwe lijkt me handig. Weet iemand er een onderdelennummer van?
Bedankt!
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Mooi dat ie het weer doet. Hoe had je de krukas op tijd gezet? Met de pen achter de startmotor?