9 van de 14
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Laivert
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 22 juni 2013 07:16 PM
  [ # 121 ]

Zat er bij mijn Nederlandse DS maar een gelijkvormigheidsattest, was ik direct een hoop Belgische rompslomp gespaard… (= €€€)

Veel succes met de transplantaties! Smile

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 24 juni 2013 09:50 PM
  [ # 122 ]

Lowie leeft dance

Eigenlijk min of meer probleemloos, er was een benzineslangetje dat zo poreus was dat er meer benzine uitstroomde dan dat er doorheen ging, maar toen dat slangetje was vervangen was het min of meer starten-lopen. OK, beetje remreiniger erbij, maar lopen is lopen toch… Ook kwam hij meteen netjes omhoog, gouwe gozer die Lowie.

Hij bleef nog niet meteen goed lopen, maar met alle troep die er in zit door het jaren stilstaan, de poreuze slangetjes etc lijkt me dat ook een beetje te veel om te verwachten. We zijn happy!


Voorlopig staat Lowie naast een gelijkgekleurde opvolger:

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 24 juni 2013 09:54 PM
  [ # 123 ]

Rens, het spijt me maar het is een dubbel ‘nee’ wat betreft de hoedenplankbekleding.
Ten eerste zitten er inderdaad rolgordijntjes op, ten tweede is het materiaal zo van kleur verschoten en smerig dat je er zowieso niet mee op vooruit zou gaan:

Succes met de zoektocht, ik houd mijn ogen open!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 24 juni 2013 10:03 PM
  [ # 124 ]

Leuke XM. Smile

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 24 juni 2013 10:50 PM
  [ # 125 ]

Zalig! Oud, vuil en roestig en toch draait ie, haha, een echte Belg :p

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 24 juni 2013 11:17 PM
  [ # 126 ]
Mulder schreef:

Leuke XM. Smile

Die is denk ik wel te koop, Freek cheese

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 24 juni 2013 11:18 PM
  [ # 127 ]
demuywo schreef:

Zalig! Oud, vuil en roestig en toch draait ie, haha, een echte Belg :p

haha

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 25 juni 2013 12:14 AM
  [ # 128 ]

Jaco! Dat ziet er goed uit man! Geweldig man Very Happy Keep us posted!

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 25 juni 2013 10:04 AM
  [ # 129 ]
René Jongejan schreef:
cx25gtit2 schreef:

of is het definitief een sloper ?

Het klinkt niet zo hard als je het een donor noemt, die z’n onderdelen ter beschikking stelt aan de CX-wetenschap. Smile

Je zou laivert ook kannibaal kunnen noemen Laughing


Maar mooi dat er vorderingen zijn!

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 01 juli 2013 03:33 PM
  [ # 130 ]
jmmj schreef:

Eindelijk dus een praatje kunnen maken met de man die Laivert van 1994 tot 2013 in het bezit heeft gehad, het was heel gezellig maar helaas kon hij me weinig meer vertellen over de auto dan ik al wist. Hij weet niet meer van wie hij de auto gekocht heeft, hij herinnert zich nog wel dat deze man hem had verteld dat hij de tweede eigenaar van de auto was, maar dat later via via bleek dat veel meer mensen de CX in het bezit hadden gehad. Hmm. Nou ja, dan maar vanaf de andere kant gaan werken, bij het conservatoire de eerste eigenaar/garage opvragen en vanaf daar het onderzoek beginnen.

Grumbl, dat gaat hem (in ieder geval voorlopig) dus NIET worden Grrrr

Een vriend heeft contact met het Conservatoire gezocht om de gegevens van Laivert en nog een aantal andere CX-en op te vragen. Ten eerste blijkt dat een andere PSA-werkmaatschappij het archief in het beheer heeft en dat het het Conservatoire lang niet altijd lukt om gegevens daar op te vragen. Ten tweede zijn de archieven voor de CX-modeljaren 1974 t/m 1979 ‘een beetje kwijt!’ Heel soms is er een ‘facture de vente’ voor CX-en uit die modeljaren te vinden, maar meestal niet. Laivert heeft pech, volgens het Conservatoire is over haar, in ieder geval voorlopig, geen enkele informatie te vinden. Heel misschien krijgt het Conservatoire de archieven op termijn weer terug en kan men beter gaan zoeken, maar de komende jaren zit dat er niet in [krachtterm verwijderd]

Ik heb toch een ‘Coffret Légende’ voor Laivert besteld, men maakt dan een certificaat op basis van het chassisnummer en stopt dat samen met algemene informatie over (in mijn geval) de CX 2200 in een mooi doosje. Maar meer gegevens over Laiverts geschiedenis zou ik toch heel fijn vinden dus als iemand meer weet over de pre-1994 geschiedenis van de 94-FT-62 dan houd ik me zeer aanbevolen!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 juli 2013 06:52 PM
  [ # 131 ]

Jammer… Sad

Betekend dit alleen voor de CX uit die jaren dat het erg lastig wordt om een certificaat te krijgen?
Of voor elk model?

Ooit heb ik eens een beschrijving gezien van hoe je dat het beste kon aanvragen…

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 02 juli 2013 12:22 AM
  [ # 132 ]

Hier bijvoorbeeld
Dan heb ik een aantal jaren geleden blijkbaar mazzel gehad. Had ik nou niet geweten dat ze vandaag op de kop af 36 jaar jong is…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 05 juli 2013 01:10 AM
  [ # 133 ]
Arjan Verkade schreef:

Jammer… Sad

Betekend dit alleen voor de CX uit die jaren dat het erg lastig wordt om een certificaat te krijgen?
Of voor elk model?

Ooit heb ik eens een beschrijving gezien van hoe je dat het beste kon aanvragen…

Ik begreep dat de problemen golden voor alle Citroens uit de periode 74-80.

Maar je kunt eerst het chassisnummer en de eigendomspapieren mailen naar .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) en dan zoekt men eerst uit of er uberhaupt gegevens bekend zijn voordat er iets betaald hoeft te worden.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 juli 2013 07:39 PM
  [ # 134 ]

Thanks, altijd even handig om in het achterhoofd te houden Wink

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 15 juli 2013 12:56 PM
  [ # 135 ]

Gisteren een gezellige en nuttige sleutel / BBQ dag gehad in de loods, een man of 15 die slap ouwehoerden, lekker aten, aan elkaars projecten snuffelden en oh ja, ook nog wat probeerden te DOEN…
Wij hebben de gelegenheid te baat genomen om Laivert eens flink te wassen. Eigenlijk een nutteloze exercitie - want ze zal volledig over worden gespoten - maar het leek me leuk om wat fatsoenlijke “voor de restauratie - foto’s” te maken en dan was die dikke laag stof echt wat te veel van het goede. Plus, hoe leer je een voor jou nieuwe auto beter kennen dan door haar met water en spons aan te vallen?

Bijgaand een paar plaatjes van de resulterende photoshoot:

Profiel  
 
 
9 van de 14
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook