Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
gaaf, mooi project !
zorg dat ze straks weer rijdt !
alle sis te doen, maar is het interieur lastig om weer compleet te krijgen (achterbank) ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat was eigenlijk een goed punt, zit er eigenlijk Diravi op?
En welke uitvoering is het precies?
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Nee, geen diravi! Dat vind ik op zich wel jammer, ik vind diravi een belangrijk deel van de CX-beleving, maar 75-ers mét diravi zijn dun gezaaid! Heeft ook voordelen, het was erg handig zaterdag, bij het manouvreren zonder dat de motor draaide
Ik weet nog lang niet alles, ga straks weer ff kijken maar het is een CX 2200, geen Pallas iig. Of het dan een Economique of een Confort is, dat hoop ik via het conservatoire te weten te komen (of weet iemand hoe ik de verschillen kan zien?)
Ze is behoorlijk kaal, ik heb nog geen enkel accessoire weten te ontwaren - of het moet de rechterbuitenspiegel zijn, dat was in die tijd toch nog niet zo gebruikelijk?
Die ontbrekende achterbank en wieldoppen, tsja, de eigenaar was er niet bij zaterdag, die was ziek en ik heb hem sinds het ophalen nog niet weten te bereiken. Maar ik hoop wel dat die er nog zijn want vooral die achterbank zal bepaald niet makkelijk te vinden zijn in de correcte stof…
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Is dat dat camel-kleurige, egalen stofje? Of rib-fluwelen-stof?
(kan ik mijn ogen ophouden voor mijn dagelijkse rondje-langs-de-velden-zoektochtje)
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Zal wel geen ribfluweel zijn, want dat was meen ik pas in ‘77 beschikbaar.
Het zal wel van die dunne nylonkousachtige tere stof zijn. Jammer, want daar is echt lastig aan te komen.
@Jaco: ga je die motor lopend maken, of er een andere inzetten.
Aart heeft nog de 2200 liggen die oorspronkelijk in zijn Eusje zat.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
jmmj schreef:... het is een CX 2200, geen Pallas iig. Of het dan een Economique of een Confort is, dat hoop ik via het conservatoire te weten te komen (of weet iemand hoe ik de verschillen kan zien?)
Ze is behoorlijk kaal, ik heb nog geen enkel accessoire weten te ontwaren - of het moet de rechterbuitenspiegel zijn, dat was in die tijd toch nog niet zo gebruikelijk?
De economique was altijd een 2000. Zou het dus een Confort moeten zijn. Mooie kleur, leuke vroege auto. Ik duim dat de ontbrekende delen nog boven water komen.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Economique is inderdaad een aanduiding van zuinige bakverhoudingen op een 2000, niet van een uitrustingsniveau. Als je 2200 geen Pallas is, dan is het een Super met hoofdsteunen en elektrische ramen voor of een Confort zonder die beide zaken.
Die vroege stof is juist prima te verkrijgen, want die komt direct uit de DS. Daarvoor kun je bij Chyparse of bij CitroClassique terecht, tenzij je natuurlijk een niet-DS kleur hebt.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Ze leeft! Een draaiende motor ligt nog ver in de toekomst maar ik kon het toch niet laten om er even een accu in te zetten en de contactsleutel op de accessoirestand te zetten. Kijk! Lampjes!
Een bezoek aan de loods bracht nog iets moois aan het licht: bij het ophalen viel het me meteen op dat het kleurplaatje - het metalen cirkeltje waar AC 530 (het AC-nummer van Vert Guèrande) op zou moeten staan - niet aanwezig was: op de plaats waar het plaatje hoort te zitten was wel kleurverschil te zien, maar het plaatje zelf zat er niet meer op. Daar baalde ik bijna nog meer van dan van het ontbreken van wieldoppen en achterbank! Het gaat eigenlijk nergens over maar die bijzondere en zeldzame kleur is een belangrijk aankoopargument geweest dus dan was het leuk geweest als het bewijs van de originaliteit van die kleur op zijn plek zou hebben gezeten. Maar niet getreurd, want tussen wat bougies in het wielkuipbakje vond ik mijn eerste cadeautje: het kleurplaatje is terecht!
@Leo: We gaan eerst nog wel kijken of we de motor aan de praat kunnen krijgen maar ik heb zeer waarschijnlijk een andere motor nodig. Aart noemde die 2200 uit Eusje al, maar weet nog niet of hij die wel kwijt wil, misschien wil hij Eusje ooit in oude luister (laten) herstellen…
@Rens: Dank je wel, de info over de bekledingsstof doet me goed! Ik heb de hoop nog niet opgegeven dat de bank gevonden wordt maar mocht dat niet het geval zijn, dan is alle hoop dus nog niet vervlogen. Merci.
Laivert heeft hoofdsteunen en electrisch bediende ramen voor, maar weet je zeker dat het dan ‘dus’ een Super is? Op de achterklep staat alleen CX 2200, werd de naam van de type-aanduiding pas later op de auto vermeld?
@Niels: Volgens Michael Buurma (en die kan het weten) is de bekleding ‘Jersey Caramel’, een beetje gelig beige. En idd van die nylon stof die heerlijk zit maar niet echt onverwoestbaar overkomt…
Weet iemand misschien wat de knop onder het versnellings-schema-plaatje (zie afbeelding) is, en of dit origineel is? Ik zie het niet staan in het instructieboekje, maar het ziet er in ieder geval niet recent bijgeknutseld uit! De knop lijkt mij bakeliet, dat wordt tegenwoordig niet meer zo vaak toegepast
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Die knop is er later beslist ingeknutseld (=jammer). Geen idee waarvoor, maar ik tref weleens vaker zulk soort ‘oplossingen’ aan. Als je het heel lelijk vindt, kun je het er altijd uithalen en het gat afdichten met een rond dopje o.i.d., dan valt het veel minder op.
En voor wat betreft die motor van Eusje: je kent Aart toch? Die wil alleen maar Powerrrr dus ik denk niet dat hij zijn huidige 2400 weer zal willen verruilen voor de 2200.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
leuk zo’n loods met allerlei leuke voitures !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Hee Jaco, gefeliciteerd man! Is dit de CX die in Zeeland te koop stond?
Succes met de restauratie! Raid Arctique 2014 of is dat te optimistisch…?
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Ja en ja
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Hee jaco (jou een beetje kennende), heb je geprobeerd te starten?
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Hmm
Ik heb kennelijk een naam want Theo zag me met die accu in de weer, keek gealarmeerd op en vroeg (of eigenlijk, verordonneerde) precies hetzelfde: ‘je gaat hem toch niet starten he?’
Maar dat was ik ECHT niet van plan
Totaal aantal Berichten: 43292
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Waarom niet… Olie op pijl, koelvloeistof op peil. Stroom er op en benzine er in en draaien maar!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste