Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Mijn idee Waterman, maar ik weet nog net waar de motor zit (daar onder dat klepje voor de voorruit toch?) en sta niet bekend om mijn handigheid, coördinatie of gevoel voor techniek. In dit geval is de motor vastgelopen, staan er bloemkolen in de cilinderbussen (als ik het goed heb gehoord, het was iets met bloemkolen, dat gedeelte weet ik zeker), zitten er geen bougies in, etc etc. In een poging te kijken of er nog iets in beweging te brengen is, is er nu kruipolie in het blok gegoten en dat moet eerst een paar dagen intrekken. Of zoiets. Starten mocht ik niet. Echt niet.
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
hahaha, but it did cross your mind. Dat is het mooiste
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Het is net alsof je een kind verbied om met zijn nieuwe speelgoedje te spelen…...hihi
Is die loods toevallig een km of 15 bij jou vandaan? In een plaats die met een h begint?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Wel 15 km van mij vandaan, niet in H maar in G, de hoofdstad van G.
Wat dacht jij dan? Haren? Hoogkerk? Hefswal? (Wehe den) Hoorn?
Ik dacht even timmer zijn hok te herkennen, hoogkerk dus.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
La Léo schreef:Die knop is er later beslist ingeknutseld (=jammer). Geen idee waarvoor, maar ik tref weleens vaker zulk soort ‘oplossingen’ aan. Als je het heel lelijk vindt, kun je het er altijd uithalen en het gat afdichten met een rond dopje o.i.d., dan valt het veel minder op.
Kunt er ook een andere console inzetten.
Succes met alles
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Idd zonde die knop, staat er niet mooi op…
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
jmmj schreef:Laivert heeft hoofdsteunen en electrisch bediende ramen voor, maar weet je zeker dat het dan ‘dus’ een Super is? Op de achterklep staat alleen CX 2200, werd de naam van de type-aanduiding pas later op de auto vermeld?
(...)
Weet iemand misschien wat de knop onder het versnellings-schema-plaatje (zie afbeelding) is, en of dit origineel is? Ik zie het niet staan in het instructieboekje, maar het ziet er in ieder geval niet recent bijgeknutseld uit! De knop lijkt mij bakeliet, dat wordt tegenwoordig niet meer zo vaak toegepast
Het is zeker een Super, kijk maar op Marks site naar een brochure uit een vroeg modeljaar. Achterin vind je de beschrijving van de uitrustingsniveaus.
Dat knopje op de middenconsole is vast om handmatig de koelventilator in te schakelen. Dit werd vaak geplaatst in combinatie met een trekhaak, maar ook wel indien de auto al eens blijk van koelproblemen had gegeven.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
F.SvM schreef:Kunt er ook een andere console inzetten.
Wel goed zoeken dan!
Die allereerste types liggen beslist niet voor het oprapen. Maar als je dat kunt vinden én in de juiste kleur is dat uiteraard netter dan een dopje op het gat ja.
@Jaco: als de kruipolie zijn werk heeft gedaan, zal Theo heus eerst proberen om de motor te ‘tornen’ dat wil zeggen het vliegwiel met de hand draaien (auto in versnelling en aan één voorwiel draaien).
Een motor die zo lang stil staat en die vermoedelijk/hoogstwaarschijnlijk vastzit zal niemand met enig verstand zomaar met de startmotor rond gaan gooien, dus geen angst daarvoor.
Het verklaart echter ook meteen de paniekblik in Theo’s ogen toen hij jou met een acuu zag slepen!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Maw,dat knopje was een ” optie”
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43292
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
RensKorevaar schreef:
Dat knopje op de middenconsole is vast om handmatig de koelventilator in te schakelen. Dit werd vaak geplaatst in combinatie met een trekhaak, maar ook wel indien de auto al eens blijk van koelproblemen had gegeven.
Die koelproblemen hadden ze ook bijna allemaal… Onderbemeten radiateurs, enkele koelfan…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ja, en áls die dan aanslaat, hoor je zo’n oud type CX van 3 straten verderop al komen aanloeien. Later hebben ze die fans gelukkig gewijzigd naar een effectiever én stiller ontwerp. En de radiateur vergroot!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Dus dat knopje waarop iedereen zo afgeeft lekker laten zitten!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Neen: grotere radiateur monteren en dubbele koelfan!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D