Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En gelijk een 2400 motor met een 5 bak, dan rijdt het tenminste een beetje.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Nee man, dan toch meteen een Turbo intercoolerT erin. Dan heeft het ding tenminste straks een beetje gáng.
Jacooooooo!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je zou er eigenlijk gewoon een 2400 gti breedspoor onderstel mét diravi onder moeten zetten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ja, dan ben je voor wat betreft de wielophanging meteen van dat smalspoor geneuzel (lees: inmiddels-lastig-te-vinden onderdelen) af. Wel zo fijn in het kader van toekomstig onderhoud.
And while you’re at it: bouw meteen je kachelhuis om naar een modern systeem.
Ik hoorde dat Niels nog een leuke donor heeft staan!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Hey Jaac, wij zorrege wel dat jeje niet verveelt hoor gozâh!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 10319
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Conclusie van de adviezen: verkopen dat kreng en een serie 2 turbo kopen
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
haha, 4 pagina’s verder en we zitten al op een gti turbo 2
Nee jaco, gewoon lekker aan de slag met dat ding. Maar mij lijkt dat je er gewoon een nieuwe motor in gaat zetten. Je kreeg toch een 2400 blok bij de koop of niet?
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Dank voor jullie betrokkenheid, en jullie wens om mij snel over de wegen onzes vaderlandsch te laten jakkeren. Maar voor mijn dagelijkse vervoer ben ik uiterst goed bediend met mijn dame cassis, een behoorlijk aardige en bijzondere, maar niet 100% originele 88-er GTi (met bijvoorbeeld turbospoiler, radio met usb-ingang en radiografische afstandsbediening voor de vergrendeling).
Bij Laivert zal originaliteit leidend zijn. Niet ten koste van alles, maar ik denk wel dat ik behoorlijk ver wil gaan. Die knop blijft waarschijnlijk wel, tenzij ik toevallig tegen een perfecte, kloppende middenconsole aanloop. Vind ik trouwens ook nog wel passend, ik denk dat die knop er min of meer meteen ingezet is dus al is het niet origineel voor een fabrieks-2200, het is wel origineel voor DEZE auto en dat vind ik dan wel weer goed genoeg.
Maar als er al een andere motor inmoet (ik ga ervan uit, maar laten we de beer niet verkopen voordat de beerput gedempt is, zoiets was het toch? ), dan is mijn uitgangspunt dat dat wederom een 2200 met vierbak moet worden. Pas als dat onmogelijk (of te kostbaar) blijkt te zijn, ga ik alternatieven overwegen.
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
jmmj schreef:Bij Laivert zal originaliteit leidend zijn. Niet ten koste van alles, maar ik denk wel dat ik behoorlijk ver wil gaan. Die knop blijft waarschijnlijk wel, tenzij ik toevallig tegen een perfecte, kloppende middenconsole aanloop. Vind ik trouwens ook nog wel passend, ik denk dat die knop er min of meer meteen ingezet is dus al is het niet origineel voor een fabrieks-2200, het is wel origineel voor DEZE auto en dat vind ik dan wel weer goed genoeg.
Groot gelijk Jaco, het is ook een beetje geschiedenis van DIE auto. Welke CX uit die tijd heeft zo’n mooie knop
Ha Jacco,
Gefeliciteerd met de aankoop Jacco. Ik kom zelf ook weer uit de winterslaap wat betreft klussen, dus kan me voorstellen dat jij ook ontzettend veel zin hebt om je handen vuil te maken!
En wbt jou loods, daar wil ik ook wel eens een blik werpen
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Geweldig nieuws! Ik heb eindelijk contact weten te krijgen met de man van wie ik Laivert gekocht heb, die is helaas nog steeds erg ziek (dat is nog niet het geweldige nieuws) maar hij kon me vertellen dat hij de wieldoppen en de achterbank gewoon thuis heeft staan, en dat ik deze zaken, zodra hij weer voldoende hersteld is om bezoek te kunnen ontvangen, gewoon op mag komen halen. Laivert wordt weer compleet!
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Dat scheelt veel tijd zoeken, helemaal prima inderdaad. De honderdduizend-euro-vraag is waarom hij de bank en doppen niet gewoon in (of toch bij) de auto heeft gelaten…
Succes & plezier
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
En,
heb je haar al stiekem gestart?
zo niet olie en koelvloeistof erin nieuwe benzine en gewoon kijken wat ie doet, kapot is ie blijkbaar toch al.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Bougies eruit en (kruip) olie in de gaten gieten. Liefst een dag laten staan dan auto in de versnelling zetten en dan proberen heen en weer te duwen.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Hier is een bruine middenconsole zonder gat voor het knopje van de handmatige ventilatorbediening. Ik neem tenminste aan dat het paneeltje met de ventilatieopeningen er zo uitgeklikt kan worden en jouw rooster voor de speaker er ingeklikt?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!