

Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013
- CX 25 Pallas IE (Automatic)
Ik zal het handboek er ‘s bijpakken en deze onderdelen nakijken .Ik reinigde in het verleden wel eens de LMM van m’n Corrado met remmenreiniger .Is dat een goed idee of uit den boze? De injector kan ik fysiek zien lekken neem ik aan als ik deze eruit draai? ,of gewoon vervangen?






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Mark Gielen schreef:Verder heb je nog je koudstart injector blijft die niet open staan
Een 25IE heeft geen koudstartinjector. Alleen de 24IE en de 25 Turbo modeljaar ‘85 hebben die.
En met alle respect, maar iemand die een hoog verbruik en slecht koud lopen toeschrijft aan een BDP sensor is in mijn optiek niet echt iemand met kennis van die auto’s.
BDP-sensor kapot = geheel niet lopen
Tenzij het de sensor van de vervroeging is, maar dan nog.. dan zou hij gewoon slecht trekken en een iets hoger verbruik, maar niet gulziger dan 1 op 6 ofzo en heeft niets met koud of warm te maken.
Dit kun je trouwens testen door ze onderling te wisselen.
Als hij daarna helemaal niet start is één sensor kapot, in dat geval die van de vervroeging.
Niettemin is het vervangen van die dingen voor goede nieuwe nooit een slechte zet. Alleen geen oplossing voor dit probleem. 1 op 3 is belachelijk inderdaad (weet je zeker dat je dat gemeten hebt?)
Auto loopt wel altijd op 4 cilinders? (testen door bougiekabels los te trekken, maar pas op: high voltage!!)
Is je koelwater goed op peil, geen lucht in koelsysteem? Temperatuursensor zou bijvoorbeeld in een luchtbel kunnen zitten en dan voortdurend aan de computer doorgeven dat er teveel benzine bij moet omdat hij ‘koud’ is omdat hij het warme water niet kan voelen.
Luchtmassameter kan ook ontregeld zijn, of de stekker sluit niet goed aan.
Hoe staan de kleppen???
(klepspeling heeft veel invloed op startgedrag en verbruik.)
Edit: nieuwsgierigheid hoor, maar wat was nu uiteindelijk de oorzaak van dat stuurprobleem?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013
- CX 25 Pallas IE (Automatic)
Hey ,je slaat de spijker op z’n kop .Rene gaat ook m’n kleppen stellen ,dat die niet helemaal lekker klonken kwam ook ter sprake .Thanks
Het stuur-probleem was de voorraad-bol .Nu heb ik nog wel een enkele keer dat er een hik in het stuur zit ,maar hij bekrachtigt nu altijd goed .






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Precies, de voorraad bol! Maar dat zei Mark Gielen al 10 minuten nadat jij je probleem hier had voorgelegd. Dus credits moeten dan tevens die kant op.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Oh en ik bedacht me nog iets: check even heel goed de harmonicabalg tussen luchtmassameter en luchtinlaat, die wil vaak scheuren!! En dan loopt hij ook slecht.
Geldt overigens voor alle luchtslangen; het hele injectiesysteem reageert op luchthoeveelheid, dus als daar iets fout zit (teveel lucht via kapotte slang) gaat de computer (onterecht) meer benzine toedienen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
het Bosch systeem in de CX heet L-Jetronic, waarbij ‘L’ staat voor Luft (lucht). Dat is de parameter waar ie het op doet.
lees hier en hier nog maar eens op de wiki.
Zoals La Leo al schrijft, valse lucht brengt het systeem van slag.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013
- CX 25 Pallas IE (Automatic)
De lucht-inlaat slang is inderdaad gescheurd en professorisch dicht gemaakt .Rene had het erover die slang voor een slang van een andere type Citroen te vervangen .Ik denk dat ik de auto niet terug ken als Rene er klaar mee is














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
mmmeijer0 schreef:Rene had het erover die slang voor een slang van een andere type Citroen te vervangen..
Ik dacht dat je graag originele onderdelen op je auto wilde hebben?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Met een beetje zoeken is zo’n originele slang heus nog wel te vinden, ook al worden ze schaars.
Het clubmagazijn zal ze nog wel hebben vermoedelijk.
Maar goed, als je geluk hebt past het van een andere auto. Afmetingen komen echter nauw want iets te kort dan blijft hij niet zitten. De motor beweegt namelijk op dat punt (daarom scheuren ze ook).
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013
- CX 25 Pallas IE (Automatic)
Leo ,weet jij een nummer van dat onderdeel? of imitatie onderdeel?
Het stuur-probleem was de voorraad-bol
Niet helemaal,dit was wel in combinatie met een beduidelijk te laag LHM niveau.
Het bleek trouwens al meteen dat een nieuwe voorraadbol geen overbodige luxe was voor Martin zijn auto.
Oh en ik bedacht me nog iets: check even heel goed de harmonicabalg tussen luchtmassameter en luchtinlaat, die wil vaak scheuren!! En dan loopt hij ook slecht.
Is hier ook het geval harmonica rubber is dicht getapt,dus ook niet bevoordelijk en inderdaad kleppen dienen gesteld te worden ze staan niet goed…..
(sorry is al vermeld)


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013
- CX 25 Pallas IE (Automatic)
Ik weet het .Het was stom van mij om meteen al mijn problemen te melden terwijl de auto nog de shop in moet
Ze heeft een face-liftje nodig






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
mmmeijer0 schreef:Leo ,weet jij een nummer van dat onderdeel? of imitatie onderdeel?
Imitatie bestaat voor zover ik weet niet. Heb zelf ooit een poging gedaan ze te laten reproduceren, maar dit bleek verre van haalbaar.
Nummer is 95596787, ik zie ze wel op online onderdelensites staan (niet met foto uiteraard), maar dat kennen we reeds: als je dan gaat bestellen krijg je een bericht dat dit onderdeel “tot nader order niet leverbaar is”.
De dealerT heb ik er ook al eens over gebeld, maar helaas zijn ze niet meer via de originele kanalen leverbaar.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
mmmeijer0 schreef:Ik weet het .Het was stom van mij om meteen al mijn problemen te melden terwijl de auto nog de shop in moet
Kun je nagaan: en tóch hadden wij met ons groepie hier de diagnoses vanachter ons computerscherm correct.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D