Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Aangezien ik een mooi voorjaar verwacht ben ik lekker met de auto bezig.
Nu heb ik eeuwig gedonder met koelwaterlekkage uit het gaatje bij de gashevel.
Waterpompseal e.d, is de boosdoener. Deze is een paar duizend km geleden vernieuwd en de waterpomp afgedraaid.
Ik heb de boel al een paar keer uit elkaar gehaald, exp. vat dop los. Dit werkte eventjes.
Nu ben ik benieuwd welke van jullie autos echt niet lekken en welke wel en wat is evt accrptabel.
Totaal aantal Berichten: 10306
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
12000 km geleden heb ik de hele distributie en ook de seal vernieuwd. Lekt nog steeds geen druppel. Seal heb ik via Cyril. Wat heb je precies afgedraaid en hoeveel?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Welke seal heb je? Welke veer? Met ring, zonder ring?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mijne lekt niet. Originele koperen schoep
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman schreef:Welke seal heb je? Welke veer? Met ring, zonder ring?
En welke schoep?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Geen lekkage!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Na het vervangen van de dichting ( wel type 2 ) vorig jaar geen lekkages meer .
Daarvoor enkel lekken bij stilstand , rubber was vergaan en gescheurd .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Kopere waterpomp met NOS keerring met veer.
Ik heb de boel 3 keer losgehaald. 2 verschillende waterpompen af laten draaien.
Naar aanleiding van jullie reacties zal ik winnen van de koelvloeistof!
Je kan er alleen zo lekker bij. Spietje is ook niet te controleren op zicht.
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Ps ik heb een schoep en speciale ring. Vdit zou origineel moeten zijn bij de 1970 types.
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je hebt alleen het lopvlak laten afdraaien toch? Hoeveel?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Een schoep 2x af laten draaien. Klein beetje. Later andere schoep niet afgedraaid, maar met mooi loopvlak.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Uit ervaring weet ik dat de “Andrew Brodie” modificatie met de eerste versie
ceramische ringen in de koper schoep ingewerkt niet goed zijn :
de ceramische ring komt te kort bij de borst van de tussenas ,
en bij vastzetten van de schoep durven die nogal eens barsten , of na een tijd pas .
Nu heeft hij andere ringen laten maken , zodat het binnendeel van de schoep wat robuster blijft .
Die moet ik nog wel beginnen testen ....
Heb je de RVS ring onder de veer zitten ,
voor een gelijkmatige verdeling van de veerdruk over heel de ring ?
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Ik heb recentelijk nieuw schoepenwiel en afdichtring bij SMCF gekocht.
-> geen druppel (bij proefdraaien in garage).
Succes!
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Heb je ook een koperen schoep?
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Walter, ik heb het gemonteerd door eerst keerrin, schoepenwiel, ring, borgring en moer.
Zelfs nog met vloeibare pakking onder de ring. Dit om geen koelwater langs de as naar binnen te laten.
Ik heb schoep van brons (?)
Succes!!