Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Brons, gelukkig heb ik hem niet om proberen te smelten….
Bedankt
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Er zit een tikkend geluid in de HD pomp, vooral in de opwarmfase. Als de auto warm wordt is het weg.
De HD pomp heeft speling, vermoedelijk komt het tikkende geluid van een van de lagers.
Nu is mijn vraag:
wie heeft er specificaties van de lagers, anders dan de afmetingen. Ik ben benieuwd of ze bij bv. SKF te bestellen zijn.
Heeft iemand de pomp wel eens uit elkaar gehaald en belangrijker, weer in elkaar gekregen ?
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zet er gewoon een aangepaste cx pomp op. Veel beter
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
en als je voor originaliteit gaat, de revisiedelen zijn via citrotech te krijgen
(ook de volledig gereviseerde pomp )
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Pomp bevalt me prima, k ga eens proberen of ik hem netjes uitelkaar krijg.
Ik zag inderdaad bij citrotech gereviseerde pompen te koop, als het niet lukt kan dat altijd nog. Het zout is nog niet van de weg…..
Totaal aantal Berichten: 10306
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Weet je zeker dat het getik niet van een van de snaren komt? Haal ze er eens af om zekerheid te hebben.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Had ik ook last van: lucht in het hydrauliek circuit. Paar keer op de rem trappen en dan was het snel weer verdwenen. Nadat ik het hydrauliek circuit (middels de remmen) had ontlucht is het tikkende geluid uit de HD-pomp niet meer teruggekeerd.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
hier staat hoe het moet!
http://www.schaalbouw.nl/citroen/pumpoverhaul.htm
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Die schaalbouwsite is wel leuk. Altijd mooi als iemand het even netjes overzichtelijk maakt.
De snaar had ik al los gehad, geluid blijft gelijk.
Het is een scherp tikkend geluid en ging pas weg na een paar kilometer rijden.
Ik denk dat ik het gevonden heb nl. Het eerste lager dat je tegenkomt had flink speling.
Lager zou alleen al 20 jaar uit productie zijn. Morgen met het lager maar erns bij een lagerspecialist kiken.
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Het lager vanmiddag via citrotech opgestuurd gekregen.
Viel niet helemaal mee om het erin te krijgen, maar het is gelukt.
Pomp maakt minder lawaai en bovendien is het pompinterval aanzienlijk verlengd. Het was +/ 30 sec en nu leek het wel een paar minuten!! Als dit bij een proefrit nog zo blijft spring ik een gat in de lucht.
Het enige dat me na de reparatie opvalt is een trilling in het interieur bij een bepaald toerental. Nu heb ik recent ergens iets over betere rubbers gelezen die de ankerplaat van de pomp, dynamo met het chassis verbind. Heeft iemand hier ervaring mee?
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Inmiddels de waterpomp voor de 4e keer in een paar jaar eruit gehaald.
Nu begrijp ik waarom hij lekt…..
Totaal aantal Berichten: 10306
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, vertel!!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Dit is een kunstof ring die op de schoep loopt .
Nu MOET je zeker de dunne RVS ring onder de veer plaatsen in je nieuwe dichting .
Zal daar vanavond een foto van maken , dan begrijp je het wel .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Ben benieuwd, vanmiddag nieuwe spullen besteld en wat tips gekregen bij cyril sars.
Ik heb in het verleden het spietje tot 2 x toe doorgedrukt. Hierdoor komt er een deuk in het loopvlak van de pomp. Wellichtis dat de oorsprong van de breuk.