2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
HD pomp revisie
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 26 februari 2013 08:18 AM
  [ # 16 ]

Brons, gelukkig heb ik hem niet om proberen te smelten….

Bedankt

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 10 maart 2013 11:01 PM
  [ # 17 ]

Er zit een tikkend geluid in de HD pomp, vooral in de opwarmfase. Als de auto warm wordt is het weg.

De HD pomp heeft speling, vermoedelijk komt het tikkende geluid van een van de lagers.

Nu is mijn vraag:
wie heeft er specificaties van de lagers, anders dan de afmetingen. Ik ben benieuwd of ze bij bv. SKF te bestellen zijn.

Heeft iemand de pomp wel eens uit elkaar gehaald en belangrijker, weer in elkaar gekregen ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 maart 2013 11:23 PM
  [ # 18 ]

Ik zet er gewoon een aangepaste cx pomp op. Veel beter Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 10 maart 2013 11:26 PM
  [ # 19 ]

en als je voor originaliteit gaat, de revisiedelen zijn via citrotech te krijgen
(ook de volledig gereviseerde pomp Smile )

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 10 maart 2013 11:34 PM
  [ # 20 ]

Pomp bevalt me prima, k ga eens proberen of ik hem netjes uitelkaar krijg.

Ik zag inderdaad bij citrotech gereviseerde pompen te koop, als het niet lukt kan dat altijd nog. Het zout is nog niet van de weg…..

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10306
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 maart 2013 11:41 PM
  [ # 21 ]

Weet je zeker dat het getik niet van een van de snaren komt? Haal ze er eens af om zekerheid te hebben.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7311
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 11 maart 2013 01:29 AM
  [ # 22 ]

Had ik ook last van:  lucht in het hydrauliek circuit. Paar keer op de rem trappen en dan was het snel weer verdwenen. Nadat ik het hydrauliek circuit (middels de remmen) had ontlucht is het tikkende geluid uit de HD-pomp niet meer teruggekeerd.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 maart 2013 10:36 AM
  [ # 23 ]

hier staat hoe het moet!
http://www.schaalbouw.nl/citroen/pumpoverhaul.htm

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 19 maart 2013 12:06 AM
  [ # 24 ]

Die schaalbouwsite is wel leuk. Altijd mooi als iemand het even netjes overzichtelijk maakt.

De snaar had ik al los gehad, geluid blijft gelijk.
Het is een scherp tikkend geluid en ging pas weg na een paar kilometer rijden.
Ik denk dat ik het gevonden heb nl. Het eerste lager dat je tegenkomt had flink speling.
Lager zou alleen al 20 jaar uit productie zijn. Morgen met het lager maar erns bij een lagerspecialist kiken.

Afbeelding Bijlagen
image.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 20 maart 2013 11:53 PM
  [ # 25 ]

Het lager vanmiddag via citrotech opgestuurd gekregen.

Viel niet helemaal mee om het erin te krijgen, maar het is gelukt.

Pomp maakt minder lawaai en bovendien is het pompinterval aanzienlijk verlengd. Het was +/ 30 sec en nu leek het wel een paar minuten!!  Als dit bij een proefrit nog zo blijft spring ik een gat in de lucht.

Het enige dat me na de reparatie opvalt is een trilling in het interieur bij een bepaald toerental. Nu heb ik recent ergens iets over betere rubbers gelezen die de ankerplaat van de pomp, dynamo met het chassis verbind. Heeft iemand hier ervaring mee?

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 05 april 2013 12:25 AM
  [ # 26 ]

Inmiddels de waterpomp voor de 4e keer in een paar jaar eruit gehaald.

Nu begrijp ik waarom hij lekt…..

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10306
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 april 2013 12:30 AM
  [ # 27 ]

Ja, vertel!!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 05 april 2013 08:11 AM
  [ # 28 ]

2 svheurtjes in de keerring….

Afbeelding Bijlagen
image.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 05 april 2013 08:53 AM
  [ # 29 ]

Dit is een kunstof ring die op de schoep loopt .

Nu MOET je zeker de dunne RVS ring onder de veer plaatsen in je nieuwe dichting .

Zal daar vanavond een foto van maken , dan begrijp je het wel .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 05 april 2013 07:37 PM
  [ # 30 ]

Ben benieuwd, vanmiddag nieuwe spullen besteld en wat tips gekregen bij cyril sars.

Ik heb in het verleden het spietje tot 2 x toe doorgedrukt. Hierdoor komt er een deuk in het loopvlak van de pomp. Wellichtis dat de oorsprong van de breuk.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook