Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
bij een berline met normale banden is het 2.1 voor en achter, vol beladen is het 2.5. bij velgen van een 16v is het 2.3? (corigeer mij)
ik zou wel als je op vakantie gaat voor de zekerheid een lijst met (citroen) dealers voor onderweg uit printen. en verder informeren wat verplicht is in de auto: 2e bril, brandblusser, alcohol tuitje enz.
maar wat nog een betere tip is ga na de anwb winkel in de buurt en vraag wat je nodig hebt.
welk land ga je als ik vragen mag?
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Mooie BX…toch is de Cannes een uitvoering die geleverd is in verschillende uitvoeringen.
Sommige hebben zwarte deurlijsten en sommige weer niet.
Ook diverse Cannes gezien met twee interieurlampjes en ook met een handschoenenkastje met klep,de meeste hadden dit ook weer niet!
Bob
banaanepit schreef:bij een berline met normale banden is het 2.1 voor en achter, vol beladen is het 2.5. bij velgen van een 16v is het 2.3? (corigeer mij)
ik zou wel als je op vakantie gaat voor de zekerheid een lijst met (citroen) dealers voor onderweg uit printen. en verder informeren wat verplicht is in de auto: 2e bril, brandblusser, alcohol tuitje enz.
maar wat nog een betere tip is ga na de anwb winkel in de buurt en vraag wat je nodig hebt.
welk land ga je als ik vragen mag?
Goeie tip van de Citroën dealers/garages onderweg. Ga ik vandaag gelijk uitzoeken.
We gaan naar Oostenrijk [Tirol om precies te zijn]. Mijn schoonouders hebben de route van de week al verkend, omdat ze van week naar Italie op vakantie zijn gegaan. Het schijnt bij de grensovergang [Füssen] van Duitsland - Oostenrijk behoort glooiend te zijn, dus de BX kan zijn borst
nat maken [of ik, het is maar hoe je er tegenaan kijkt]
Citroën BX Cannes // 1991
austria schreef:Mooie BX…toch is de Cannes een uitvoering die geleverd is in verschillende uitvoeringen.
Sommige hebben zwarte deurlijsten en sommige weer niet.
Ook diverse Cannes gezien met twee interieurlampjes en ook met een handschoenenkastje met klep,de meeste hadden dit ook weer niet!Bob
Bedankt voor het compliment. De Cannes is een mooie karig uitgevoerde BX.
Ik hou ervan, al weet ik ook wel dat het niet de meest sexy uitvoering is van de BX.
Ik merk bijvoorbeeld wel aan mezelf, dat ik helemaal niet taal om al die elektrische snufjes. Zo heeft mijn broer een nieuwe Renault Mégane Estate met ingebouwde TomTom, cruisecontrol, Keyless Entry enz. Ik heb er ook een stukje in gereden, en begrijp mij niet verkeerd. Het rijdt prima, maar jeetje…wat was ik weer blij om in de BX plaats te nemen.
Het veringssysteem [hydraulische vering] vind ik ongeëvenaard goed. Ik snap niet goed dat Citroën hier niet meer op in gaan zetten met de nieuwe modellen.
De nieuwe DS5 bijvoorbeeld, die schreeuwt om het hydraulische vering systeem.
Citroën BX Cannes // 1991
Rex schreef:banaanepit schreef:bij een berline met normale banden is het 2.1 voor en achter, vol beladen is het 2.5. bij velgen van een 16v is het 2.3? (corigeer mij)
ik zou wel als je op vakantie gaat voor de zekerheid een lijst met (citroen) dealers voor onderweg uit printen. en verder informeren wat verplicht is in de auto: 2e bril, brandblusser, alcohol tuitje enz.
maar wat nog een betere tip is ga na de anwb winkel in de buurt en vraag wat je nodig hebt.
welk land ga je als ik vragen mag?
Goeie tip van de Citroën dealers/garages onderweg. Ga ik vandaag gelijk uitzoeken.
We gaan naar Oostenrijk [Tirol om precies te zijn]. Mijn schoonouders hebben de route van de week al verkend, omdat ze van week naar Italie op vakantie zijn gegaan. Het schijnt bij de grensovergang [Füssen] van Duitsland - Oostenrijk behoort glooiend te zijn, dus de BX kan zijn borst
nat maken [of ik, het is maar hoe je er tegenaan kijkt]
Die grens overgang neem ik ook altijd, erg fraai daar. Je BX zal geen moeite hebben.
Als je door rijd richting Solden en dan richting de grens Tirol - Zuid Tirol (Timmelsjoch) ga je naar ongeveer 2400 meter hoogte. Werkelijk een prachtige route! Leuke klim voor de BX !
Veel plezier!
Bob
Na 21 jaar dienst laat de binnenspiegel los van het raam.
Nu wou ik het raam eerst ontvetten [spiritus..?] en goed schoonmaken. Hierna wou ik natuurlijk weer de binnenspiegel monteren. Mijn eerste gedachte was om dit met siliconenlijm te gaan doen, alleen weet ik niet of dit de juiste keuze is i.v.m. de warmte die het raam krijgt te voorduren.
Wat zouden jullie doen?
Citroën BX Cannes // 1991
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Een jaar of 6 geleden lazerde mijn binnenspiegel in extreme Zuidfranse hitte ook van de ruit. De plaats waar de spiegel zat netjes gemarkeerd en schoongemaakt en de spiegel met Loctite weer op de ruit geplakt. Zit nog steeds muurvast.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Bij mijn Xantia lag de binnenspiegel ook op schoot. Die heb ik een paar maanden geleden vast gezet met een tube Pattex lijm, die ook geschikt is voor glas en lage/hoge temperaturen. Zit nog steeds als een huis! (En koste een euro of 5 bij de Praxis).
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Bedankt voor de tips. En het ontvetten van de ramen? Wat kan ik het beste gebruiken?
- Spiritus
- Wasbenzine
- ammoniak
- ...
Waar de binnenspiegelheeft gezeten, heeft heel vroeger ook een sticker gezeten. Heb nu de kans om ook dit gedeelte mooie mee te nemen.
Citroën BX Cannes // 1991
Mogelijk van je deel 3? Die zit normaal boven de spiegel.
Persoonlijk zou ik het schoonmaken met stickerverwijderaar (Gamma ofzo) om de lijmresten (if any) weg te halen, vervolgens met een ontvetter. Persoonlijk zou ik ammoniak gebruiken.
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
En? Heb je de spiegel alweer gemonteerd? Ik heb gisteren mijn binnenspiegel opnieuw vastgeplakt. Al vorig jaar kwam die los, en kocht bij de automaterialen zaak speciale plakplaatjes en stickers en lijm voor binnenspiegels. Tot twee keer toe kwam het ding binnen een paar maanden weer los. Waardeloze spullen dus.
Van het weekend was mijn vriendin iets te ruw met het zonneklepje en dus hing de spiegel half los, bungelend aan de voorruit. Dit keer heb ik het anders aangepakt. Met Pattex twee componenten Super Epoxy de spiegel vastgezet. Deze komt voorlopig niet meer los.
Nee, ik heb de spiegel nog niet vast gezet. Ik twijfel nog…
...of Pattex / Loctite halen en de binnenspiegel vastzetten of even langs de Citroën garage gaan en vragen of zij dit willen doen. En aangezien ik van de week weinig tijd heb [veel dubbele diensten ivm vakanties] vrees ik dat het optie 2 wordt.
Het schijnt dat ze bij de garage speciale lijm hiervoor hebben. Lijm die uithardt aan de hand van een speciale lamp. Weet iemand hier mee van? Op de een of andere manier heb ik hier meer vertrouwen in, dan dat ik zelf uren de lamp moet vasthouden tot de Pattex / Loctite zich vast hecht aan het raam.
Citroën BX Cannes // 1991
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
In mijn GSA jaaaaaren geleden de spiegel vastgelijmd met Bison kombikit (2 komponenten)
Voor verlijmen de achterkant van het blokje wat opschuren met grof schuurpapier, daarna lijmen, het blokje op z’n plaats houden met schilderstape en de lijm uit laten harden.
Fluitje van een cent en absoluut afdoende.
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Rex schreef:Nee, ik heb de spiegel nog niet vast gezet. Ik twijfel nog…
...of Pattex / Loctite halen en de binnenspiegel vastzetten of even langs de Citroën garage gaan en vragen of zij dit willen doen.
Carglas of een andere ruitspecialist doet dit meerdere keren per dag en zullen hoogstwaarschijnlijk goedkoper zijn!