Goedemiddag,
Mijn C2 heeft vreemde kuren. Hij start niet meer. Wanneer ik de sleutel omdraai slaat hij als het ware op hol. Hij begint wild te piepen en piept zelfs nog als ik de sleutel eruit haal. Onder de motorkap hoor ik een getik.
Nu kwamen er, waar ik stond, twee voorbijgangers langs die zeiden, zet maar in de 2, koppeling langzaam laten opkomen en toen zij duwden liep die weer als vanouds.
Echter nu thuis op de oprit doet hij hetzelfde. Wat is er aan de hand?
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Startmotor met kuren?
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 27-09-2010
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Heb ik ook een keer meegemaakt, met een nieuwe accu was het probleem opgelost…..........
Goede avond iedereen.
Mijn citroen C2 van het bouwjaar 2004 een vtr 1.4 automatic doet de laatste tijd vreemd.
Soms start hij niet meer . Daarom ben ik naar de garage geweest om hem te laten uitlezen en de volgende codes komen hierop.
p1704 : brake signal
p1702 ECU shutdown phase not performed or not finished.
p1718 : gear selection signal
p0560 ecu supply
Zou iemand mij verder kunne helpen?
Alvast bedankt
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
hellemans, bedoel je met niet starten, dat ie niet aanslaat, of dat de startmoter gewoon niet de moter rond draait, en gaat dit dan nog wel snel genoeg. als de accu te weing capiciteit heeft, dan gaat de startmoter wel rond, maar komt de ecu zonder stroom te zitten, en zal de moter niet starten. je krijgt dan ook allerlij storingen zie je tabel.kan zijn dat bv je accu goed is, maar dat je bv korte stukjes rijd, de accu zal dan niet genoeg opladen.
soms start hij niet maar het liegt niet aan de start motor want als hij start draait hij wel goed. Het grote probleem is dat er op het dashbord niets opkomt. En om te kunnen starten moet hij altijd in neutraal staan. Dan zou ik misschien eens een lange afstand moeten rijden zodat de batterij mss terug oplaad?